Amiről most fogsz olvasni, az a marketing jelenlegi csúcsa. Ez azt jelenti, hogy Magyarországon elvétve találsz olyan cégeket, amelyek így (vagy hasonlóan) építik fel a marketingfolyamataikat (higgy nekem: több ezer ügyfél, több tucat tanácsadás után mondom ezt).
Mielőtt belevágnánk: szerinted mi a marketing feladata?
Ha azt mondod, hogy „eladásösztönzés” vagy „figyelemfelkeltés”, akkor részigazságod van.
A marketing célja: a vásárlódat a vásárlói útvonal következő állomására elvinni… és egy kevésbé kívánatos „előtte” állapotból egy boldogabb, sikeresebb és problémamentesebb „utána” állapotba kísérni. Tehát a marketing a vásárlódat valamilyen szempontból teljesebbé teszi.
(Ha a terméked nem változtatja meg pozitívan az ügyfeled életét, akkor a termék nem piacképes.)
Az állomások a következők (fordítási javaslatokkal):
- awareness (figyelem)
- engagement (bevonódás)
- subscribe (feliratkozás)
- convert (konverzió)
- excite (lelkesedés)
- ascend (felemelkedés, érthetőbben: sales)
- advocate (képviselés)
- promote (terjesztés)
A vászon pedig így fest:
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.