Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 17 perc

9 módszer, amivel első évében hazavághatod üzleti blogodat

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős blogbejegyzést?, Tartalommarketing
  • Címkék: céges blog, tartalommarketing, üzleti blog

Egy üzleti blog az egyik leghatékonyabb leadszerző eszközöd lehet, ha jól csinálod. Kezdőként viszont könnyen elkövethetsz egy sor olyan hibát, amelyek aztán néhány hónap alatt falnak vezetik a kísérletet.

Ez azért lenne szomorú, mert így elkönyvelheted magadban, hogy talán a céges blogok mégsem működnek. (Így viszont elesel egy brutálisan jól működő felülettől.)

Figyelj, mert ha ezt a cikket elolvasod, elkerülheted a végzetes baklövéseket.

Nézzük a 9 blogolási hibát a megoldásukkal együtt.

1. Fogalmad sincs, kinek írsz.

A blogolást nem azzal kezded, hogy írni kezded az első posztot. Nem a témagyűjtésnél és nem a dizájnnál.

Az első lépés: a célközönséged pontos meghatározása.

Ha nem szánsz időt arra, hogy meghatározd a blog célközönségét, a buyer personákat, akiknek írsz, akkor fel is adhatod, mert néhány hónap után értetlenül állsz majd, azon gondolkodva, miért sikerül legfeljebb egy-egy poszttal kiemelkedő sikert elérned, és miért nem alakult ki stabil követői bázisod.

Mielőtt egyáltalán elkezdenél témákat gyűjteni, a lehető legpontosabban meg kell adnod a közönséget: tudnod kell, férfiak vagy nők alkotják-e többségében, hogy mennyi az átlagéletkoruk. Hol laknak és mikor neteznek? Milyen munkájuk van? Milyen problémák foglalkoztatják őket a mindennapokban?

Mire keresnek választ?

Ha egy terméket akarsz eladni, komoly piackutatást végzel, hiszen tudnod kell, hogy hogyan juthatsz el leghatékonyabban a közönségedhez, mire reagálnak a legkedvezőbben. A blogod sem más, itt a szövegeidet kell eladnod. Ehhez pedig pontosan olyan tartalmakat kell gyártanod, amilyenekre közönségednek szüksége van.

A tartalommarketingben a tartalmaidra gondolj termékként.

Ha ez megvan, már tudni fogod, hol keress témákat, milyen stílusban írj, milyen csatornákon érdemes terjesztened a tartalmat és így tovább.

Ne sajnáld az időt a kutatásra, mert így is beletelik majd néhány hónapba, amíg rájössz, hogy pontosan miről szól a blogod.

A Yotpo bloggereinek például több mint hat hónapba telt, mire stabil növekedést tudtak felmutatni. Kipróbáltak minden létező eszközt és fogást, de kaotikusan, különösebb stratégia nélkül – ez pedig probléma.

x_modszer_buyer_yotpo

A Yotpo bloggerei már fél éve blogoltak, mire rájöttek, hogy rossz témákat kínáltak – júliusban konkrétabb tervet dolgoztak ki, odafigyelve a célközönségre.

Beszéljünk is egy keveset a stratégiáról.

2. Nem tervezel előre

A blogod a tartalomstratégiád része, de saját stratégiára is szükséged lesz hozzá.

Ha véletlenszerűen posztolsz, ha a különféle tartalomtípusokat véletlenszerűen váltogatod, nem figyelsz az időpontokra, akkor még az adataidat is sokkal nehezebben fogod tudni értelmezni. Stabil olvasóbázist kialakítanod pedig embert próbáló feladat lesz.

Először is: célközönség meghatározása után nézd meg, milyen tartalomfajtákat kedvelnek a legjobban. Hosszú szakmai cikkeket osztanak a LinkedInen? Szívesebben néznek videókat? A listacikkek vagy a közvetlenebb sztorik népszerűbbek a körükben?

Ezután tervezd meg, hogy mikor fogsz posztolni. Keress esettanulmányokat, figyeld a közönséged aktivitását, és előre jelöld ki a napokat, amikor új bejegyzéseidet közzéteszed.

Végül határozd meg a témákat is. (Nyugalom, mindjárt rátérünk, hogyan.)

Készíts tartalomnaptárat.

A legjobb, ha már hónapokra előre pontosan tudod azt, hogy miről és mikor fogsz írni.

Egy profi blognál akár fél évre előre elkészül a content calendar. Ezzel a zsebedben átláthatod, kézben tarthatod a tartalomkészítési folyamatot. (És könnyebb több szerzővel vinni egy blogot. A tartalomnaptár egy operatív doksi: nem az asztalfióknak írod, hanem a munkádat kell megkönnyítenie.)

x_modszer_content_calendar

Valami ilyesmi a célod – nyisd meg bátran az Excelt és kezdj tervezni.

De vigyázz, ne vésd kőbe a terveidet: teszteld a tartalmakat különféle csatornáidon, figyeld, mennyire népszerűek, hányan olvassák a posztokat és hányan osztják meg, és ennek megfelelően módosíts. Légy rugalmas, mert minden stratégia folyamatosan avul.

A most olvasott blognak is van publikációs naptára. A HubSpot fenti sablonja csak minta: a naptáradba olyan oszlopokat vegyél, ami a te munkádat segíti.

3. Túl keveset posztolsz. Vagy túl sokat

Az első hónapok a kísérletezésről szólnak. Az egyik, amit meg kell tudnod, hogy milyen rendszeres posztolással érheted el a legjobb eredményeket.

A legtöbb esetben heti 2-3 poszt a legjobb megoldás, ez azonban nagy általánosítás. Egyes statisztikák szerint a naponta posztoló blogok több tíz százalékponttal több leadet hoznak, ám mi már láttunk olyat, hogy valaki havi négy erősen szakmai bejegyzéssel szerzett nagy mennyiségű értékes leadet.

A legnagyobb hiba: ha hagyod, hogy a mennyiség a minőség rovására menjen.

Teljesen mindegy, naponta posztolsz-e, ha olvashatatlan, rövid szóhalmokat társz az olvasó elé. Az 5 évvel ezelőtti tisztán SEO-alapú blogolás (amikor több ezres hálózatokra linképítés céljából posztoltak párszáz karakteres, sokszor géppel legenerált szövegeket az erre szakosodott szakemberek) ma már halott.

Szóval mennyit posztolj?

Attól függ, természetesen. Mi a célod a bloggal – látogatószerzés, leadgenerálás? Mi a célközönséged igénye, mennyit tartalmat olvasnak érdeklődéssel? Mennyi tartalmat tudsz hatékonyan terjeszteni?

A HubSpot benchmark-adatai szerint (lsd. alább) a legtöbb esetben két-háromnaponta érdemes publikálnod. Ezt az ütemet pedig tartanod egészen addig, amíg nincs 3-400 poszt a blogodon.

x_modszer_hubspot_gyakorisag

Rengetegnek hangzik, ugye?

Ne ijedj meg, olyan módszer ez, amely bizonyítottan működik. A régi tartalmaid ugyanis nem olyanok, mint a tévéreklámok: nem egyszer használatosak, hanem folyamatosan generálják neked a forgalmat. A HubSpot esetében például úgy találták, hogy a látogatók 75, a leadek 90 százaléka a régi posztokból érkezik.

A tartalmaid értékesek, én ezt tartalomtőkének hívom.

Hidd el, megéri legyártani ezt a rengeteg tartalmat, de csak akkor ha valódi értéket adsz vele a célcsoportodnak.

4. Túl sok témáról akarsz írni

Előfizetői tartalom

Még 6 hibát veszünk át a cikk maradék részében. Ne hagyd ki!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkA márkaismertséged építése a weben – 4 szempont, amire figyelj
Következő cikkNincs témád? Így szerezz 115 témaötletet 30 perc alattKövetkező

Ezeket olvastad már?

Tartalommarketing 2016-ban – járj a trendek élén a CMI friss kutatásával

A Content Marketing Institute felmérése szerint át kéne alakítanod a tartalomstratégiádat. De hogy mégis hogyan?

Elolvasom »

Mennyi idő, amíg az üzleti blogolás megtérül? Az 50 blogbejegyzéses kísérlet (esettanulmány)

Nem tetszik a hozzáállásod. Annyiszor elmondtam, hogy a tartalommarketing hosszútávú projekt, és nem az azonnali

Elolvasom »

„Blogolással 170%-kal növeltük a látogatóink számát” – interjú az EDMdesignerrel

Pokornyik Roland az EDMdesigner alapítója és ügyvezetője, tapasztalt projektmenedzser, harcedzett online marketinges és SCRUM master –

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.