Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

10 hasznos és gyors linképítő tanács

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: linképítés, seo

...amelyekhez elég egy szabad délután.

Ez a 10 tipp nem az alapfeladatokat mutatja be, hanem azokat a trükköket, amiket relatíve gyorsan elvégezhetsz, és amikkel kis lépésenként is cizellálhatod a honlapodat. Ha ügyes vagy, akkor már ma végigfuthatsz mindegyiken, de megteheted azt is, hogy ráérős idődben egyet-egyet előveszel.

A linképítést nem kell bemutatni

Kezdjük egy személyes hasonlattal: a linképítés olyan, mint egy üzleti reggeli, ahol akkor vagy és lehetsz ügyes, ha minél többen ismernek téged. Persze, újra és újra be kell mutatkoznod (például a friss tagoknak), de az idő múlásával és a te hatékony munkádnak köszönhetően a reggeli résztvevőinek többsége képes lesz rád mutatni, és azt mondani, hogy ismer téged.

Ahogy egy üzleti reggelin, úgy a linképítés esetén is a minőségen van már a hangsúly, hiszen a rossz linkekkel (mint ahogy a rossz kapcsolati tőkével) semmivel nem vagy előrébb.

Hatékony linképítés nélkül nehéz SEO-sikereket elérni, ráadásul a feladat nem olyan egyszerű, mint ahogy az elsőnek tűnik: rendelkezni kell hozzá a szükséges tudással, valamint érteni kell a programozáshoz és a tartalomkészítéshez. Arról ne is beszéljünk, hogy sok időt és energiát emészt fel, számolni kell a (kezdeti) kudarcélménnyel, és készen kell állni arra, hogy az elemzések után az ember változtasson.

És persze nem árt, ha értünk valamelyest az emberi kapcsolatok menedzseléséhez.

Elvégre egy üzleti reggelit is akkor fogsz majd eredményesnek tartani, ha be tudod gyűjteni a kontaktokat, és nagy aránnyal tudsz majd ezekkel a kontaktokkal üzletelni (vagy az ő kapcsolati hálójukat felhasználva elérni olyan embereket, akiket amúgy nem érnél el). Ebből lesz több bevételed. A linképítésből pedig nagyobb forgalmad.

Miről nem fogunk most beszélni?

Nem fogunk beszélni arról, hogy teljesen felesleges dolog linkeket vásárolni (mert az, de ezt már tudod). Nem említjük az alapokat, mert ezeket egyrészt szinte biztosan ismered, másrészt ezekhez azért több időre van szükséged, mint egy péntek délután.

Mire is gondolunk? Például:

  • Állandó közösségi jelenlét fontossága
  • Jó tartalom készítése (amire linkelhetnek)
  • Vendégblogolás
  • Tanulmányok készítése, amiket aztán publikálhatsz (például egy landingen)

Azt viszont hangsúlyozzuk, hogy a linképítés ugyanúgy nem halott, ahogyan az e-mail marketing  sem (inkább csak átalakul). A backlinkek a 3 legfontosabb rangsorolási tényezők között vannak (a Google szerint); a másik kettő amúgy a tartalom és a RankBrain.

Kezdjük akkor: mi is az a 10 trükk, amit ajánlunk most neked?

1. Használj olyan eszközöket, amelyek segítik a linképítést

Ismerkedj meg az Ahrefsszel: kiváló kulcsszókutatást és konkurenciaelemzést készíthetsz vele. Előre szólunk: rá lehet kapni a dolog ízére. Az Ahrefs leginkább abban segít, hogy felmérhesd, milyen (és miért jobb) a riválisaid rangsorolása, és hogy miképp tudod legyőzni őket.

Költségesnek persze költséges, az ingyenes első két hét után két opció közül választhatsz:

  • Lite: havi 82 dollár (de az éves díjat egyszerre kell befizetni)
  • Standard: havi 179 dollár

Te döntöd el, hogy ez neked megér-e ennyit. De hogy pontosan mit tudunk csinálni ennyi pénzért? Konkurenciaanalízist, kulcsszókutatást, backlinkkutatást, tartalomkutatást, rangsorolás-követést és webmonitoringot.

Nézzünk egy kis kulcsszókutatást

Szeretnéd tudni, hogy adott kulcsszavakra hány keresés érkezik? Tessék:

Képtalálat a következőre: „ahrefs keyword research”

Képtalálat a következőre: „ahrefs keyword research”

Megmutatja az eszköz, hogy milyen nehéz egy kulcsszóra rangsorolni (pl. hány webhelyről kell bejövő link, hogy a top 10 találat közé kerülj)

Aztán ott van a tartalomkutatás

Tegyük fel, hogy kiválasztottad, melyik kulcsszóra vagy kulcsszavakra van szükséged.

De honnan fogod tudni, hogy az adott kulcsszóra milyen típusú tartalom lesz népszerű?

A válaszokat a Content Explorer biztosítja majd: az alkalmazás megtalálja az adott kulcsszóhoz rendelt legnépszerűbb tartalmakat, és megnézheted, hogy a többiek milyen eredményt értek el a közösségi médiában.

Azt is látod, hogy az adott tartalomra hány backlink mutat, így összképet kaphatsz arról, hogy bizonyos posztok mennyire vonzzák a linkeket.

Képtalálat a következőre: „ahrefs content explorer”

És a linképítés?

Ha ez nem volna elég, akkor lekutathatod, hogy az adott URL-re honnan mutatnak a különböző linkek. Az Ahrefs is hangsúlyozza, hogy tényleg érdemes kémkedni a riválisaid backlinkjei után, hiszen egyrészt ötleteket kaphatsz, másrészt ha neki sikerült, akkor neked is sikerülhet a dolog.

Az Ahrefs mellett ott van még a SEMrush vagy a BuzzStream is, amelyek ugyanolyan jól használható szolgáltatások.

2. Tisztítsd meg a saját linkjeidet

Te tudtad, hogy az oldaladra mutató rossz minőségű linkek akár a rangsorolásodat is leronthatják?

Érdemes ezért őket felkutatni, és valahogy megoldani a problémát. Persze nincs könnyű dolgod, hiszen a keresőmotorok csak úgy nem segítenek majd megszabadulni a rossz minőségű linkektől, de például a Google Search Console segítségével jelezheted az illetékesek felé a gondodat, és kérheted tőlük, hogy szabadítsanak meg téged bizonyos backlinkektől (azaz: rangsorolásnál ne vegyék figyelembe az adott linket).

3. Építs ki jó kapcsolatot az influencerekkel

Nem lehet megúszni a dolgot kapcsolatépítés nélkül. Ennek felépítése és menedzselése persze nem egy délután, de nem is úgy kell hozzáállni a feladathoz, mint egy netflixes binge-watchinghoz, amikor minden részt ledarálsz egyszerre.

Ez egy hosszú távú taktika, ám a szabad délutánokon mehetnek az apróbb részfeladatok: kommentek írása a cikkeik alá, megosztások, levelezések (bennük kérdésekkel, amikkel azt mutatod, hogy fontosnak tartod az influencerek véleményét) és így tovább.

4. Csatlakozz szervezetekhez, légy aktív a helyi közösségekben

Ünnepélyesen megígérem, hogy nem lesz több olyan panel, amely megvalósításához emberekkel kell majd beszélned.

Ugyanakkor nem lehet elvitatni a címben leírtak fontosságát, hiszen (minőségi) linkeket remélhetsz ebből az irányból. Egy kisebb, de gyakran szervezettebb helyi közösségben ráadásul néha könnyebb is a dolgod, és esélyes, hogy (jelentős) konkurenciával sem találkozol ott.

Kutasd le ezeket a szervezeteket valamelyik szabad délután, és nézd meg, hogy melyikhez csatlakoznál szívesen.

5. Vadászd le a törött linkeket

Törött linknek hívjuk azokat a linkeket egy honlapon, amelyek hibásak, vagy amelyekre időközben megszűnt a hivatkozás.

Nálunk is előfordul, hogy egy beágyazott videó hirtelen kiesik a képletből, mert időközben eltávolították a hivatkozott anyagot (például a YouTube-ról). Ahogy mondják: az internet is „rohad”, és bizony vannak olyan linkek, amelyeknek rég lejárt a szavatossága.

Persze jogos ilyenkor a kérdés, hogy ezek megléte miért olyan baj, de a válasz egyszerű: a Google büntetést oszthat ki miattuk, és amúgy a látogatók sem szeretik, amikor halott linkekre kattintgatnak. Hovatovább rontja a fogyasztói élményt.

Ha nem szeretnél több tucat, netán száznál is több aloldalt és hivatkozást végignézni, akkor Link Juice Recovery Tool a te programod.

Plusz egy tipp ehhez a részhez! Érdemes figyelni a mások oldalán található linkeket is, hátha találsz náluk is olyat, ami nem létező URL-re mutat. Ilyenkor megteheted, hogy felhívod rá az oldal tulajdonosának a figyelmét, és a saját anyagodat ajánlod fel helyettesítőként. Tudod, sok kicsi.

6. Törött linkek a Wikipédián

Érdemes odafigyelni arra, hogy vannak-e számodra releváns wikioldalakon törött linkek, mert ha találsz ilyet, akkor kicserélheted (kicseréltetheted) őket. A Google megbízható forrásnak tartja a Wikipédiát, szóval egy ilyen lépéssel csak nyerhetsz.

Segítségre van szükséged ehhez is? Nincs probléma, ebben például a Wikigrabberre számíthatsz.

Képtalálat a következőre: „broken link wikipedia”

via ShivarWeb

7. Keress minőségi címjegyzékeket

Konkrétan megbízható címjegyzékeket (directory-kat), amelyek valóban értéket képviselnek, és amelyeket nem száműzött a Google sem. A jó címjegyzék nem csak backlinket ad, de hasznos információt is szolgáltat a felhasználóknak rólad (és az oldaladról).

8. Legyen backlink egy említésből

Ha valamit jól csinálsz az életben, akkor szinte biztos, hogy valahol megemlítenek téged vagy a munkásságodat. Legalább ennyire biztos, hogy nem hivatkoznak az oldaladra. Mi a teendő ilyenkor? Keresd meg ezeket az említéseket, és kérj backlinket az oldal tulajdonosától.

És most jöjjön két olyan opció, ami inkább az angol nyelvterületen mozgóknak jelenthet segítséget.

9. HARO

Próbáld ki a Help a Riporter Out oldalt, ahol forrás után kutakodó újságírókat segíthetsz ki, és ezért cserébe természetesen kérhetsz backlinkeket.

10. EDU

Mármint az .edu végződés, amiről kiderült, hogy extra értéke van, talán azért is, mert ez nem mindenki számára elérhető. Keresd meg azokat az oldalakat, amely értékesek lehetnek a számodra, és próbálj meg onnan backlinkeket szerezni, mert ezekkel sokat nyerhetsz.

Kivételesen gyorsan végeztünk ezzel a 10 trükkel, de csak azért, hogy te is gyorsan elkezdhesd a munkát bármelyik ponttal, amit leírtunk. A lényeg, hogy ne hanyagold el a linképítést, és figyelj arra, hogy (idővel) ezen a téren is a konkurenseid fölé nőhess.

Ha ismersz olyan SEO-feladatot, ami befér egy kávészünetbe, akkor írd meg nekünk, hogy a lista minél értékesebb lehessen.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkHogyan írj hájpmentesen? (És miért?)
Következő cikkÍgy növeltük 7243%-kal az organikus keresőforgalmat SEO nélkül (+mutatom az elemzést)Következő

Ezeket olvastad már?

Tartalommarketing-megvalósítás 10 lépésben (hosszú cikk)

Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és

Elolvasom »

Élőben az inOrbit 2017-ről

A jó reggelt már elmúlt, de azért mindenkinek jó napot, a wifi problémáit úgy néz

Elolvasom »

A valódi ügyfélközpontúság az új marketingben: közönségépítés

Mi a közönség és miért építs közönséget? Az akadémiai marketing papíron évtizedek óta ügyfélközpontú. És

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.