...amelyekhez elég egy szabad délután.
Ez a 10 tipp nem az alapfeladatokat mutatja be, hanem azokat a trükköket, amiket relatíve gyorsan elvégezhetsz, és amikkel kis lépésenként is cizellálhatod a honlapodat. Ha ügyes vagy, akkor már ma végigfuthatsz mindegyiken, de megteheted azt is, hogy ráérős idődben egyet-egyet előveszel.
A linképítést nem kell bemutatni
Kezdjük egy személyes hasonlattal: a linképítés olyan, mint egy üzleti reggeli, ahol akkor vagy és lehetsz ügyes, ha minél többen ismernek téged. Persze, újra és újra be kell mutatkoznod (például a friss tagoknak), de az idő múlásával és a te hatékony munkádnak köszönhetően a reggeli résztvevőinek többsége képes lesz rád mutatni, és azt mondani, hogy ismer téged.
Ahogy egy üzleti reggelin, úgy a linképítés esetén is a minőségen van már a hangsúly, hiszen a rossz linkekkel (mint ahogy a rossz kapcsolati tőkével) semmivel nem vagy előrébb.
Hatékony linképítés nélkül nehéz SEO-sikereket elérni, ráadásul a feladat nem olyan egyszerű, mint ahogy az elsőnek tűnik: rendelkezni kell hozzá a szükséges tudással, valamint érteni kell a programozáshoz és a tartalomkészítéshez. Arról ne is beszéljünk, hogy sok időt és energiát emészt fel, számolni kell a (kezdeti) kudarcélménnyel, és készen kell állni arra, hogy az elemzések után az ember változtasson.
És persze nem árt, ha értünk valamelyest az emberi kapcsolatok menedzseléséhez.
Elvégre egy üzleti reggelit is akkor fogsz majd eredményesnek tartani, ha be tudod gyűjteni a kontaktokat, és nagy aránnyal tudsz majd ezekkel a kontaktokkal üzletelni (vagy az ő kapcsolati hálójukat felhasználva elérni olyan embereket, akiket amúgy nem érnél el). Ebből lesz több bevételed. A linképítésből pedig nagyobb forgalmad.
Miről nem fogunk most beszélni?
Nem fogunk beszélni arról, hogy teljesen felesleges dolog linkeket vásárolni (mert az, de ezt már tudod). Nem említjük az alapokat, mert ezeket egyrészt szinte biztosan ismered, másrészt ezekhez azért több időre van szükséged, mint egy péntek délután.
Mire is gondolunk? Például:
- Állandó közösségi jelenlét fontossága
- Jó tartalom készítése (amire linkelhetnek)
- Vendégblogolás
- Tanulmányok készítése, amiket aztán publikálhatsz (például egy landingen)
Azt viszont hangsúlyozzuk, hogy a linképítés ugyanúgy nem halott, ahogyan az e-mail marketing sem (inkább csak átalakul). A backlinkek a 3 legfontosabb rangsorolási tényezők között vannak (a Google szerint); a másik kettő amúgy a tartalom és a RankBrain.
Kezdjük akkor: mi is az a 10 trükk, amit ajánlunk most neked?
1. Használj olyan eszközöket, amelyek segítik a linképítést
Ismerkedj meg az Ahrefsszel: kiváló kulcsszókutatást és konkurenciaelemzést készíthetsz vele. Előre szólunk: rá lehet kapni a dolog ízére. Az Ahrefs leginkább abban segít, hogy felmérhesd, milyen (és miért jobb) a riválisaid rangsorolása, és hogy miképp tudod legyőzni őket.
Költségesnek persze költséges, az ingyenes első két hét után két opció közül választhatsz:
- Lite: havi 82 dollár (de az éves díjat egyszerre kell befizetni)
- Standard: havi 179 dollár
Te döntöd el, hogy ez neked megér-e ennyit. De hogy pontosan mit tudunk csinálni ennyi pénzért? Konkurenciaanalízist, kulcsszókutatást, backlinkkutatást, tartalomkutatást, rangsorolás-követést és webmonitoringot.
Nézzünk egy kis kulcsszókutatást
Szeretnéd tudni, hogy adott kulcsszavakra hány keresés érkezik? Tessék:
Megmutatja az eszköz, hogy milyen nehéz egy kulcsszóra rangsorolni (pl. hány webhelyről kell bejövő link, hogy a top 10 találat közé kerülj)
Aztán ott van a tartalomkutatás
Tegyük fel, hogy kiválasztottad, melyik kulcsszóra vagy kulcsszavakra van szükséged.
De honnan fogod tudni, hogy az adott kulcsszóra milyen típusú tartalom lesz népszerű?
A válaszokat a Content Explorer biztosítja majd: az alkalmazás megtalálja az adott kulcsszóhoz rendelt legnépszerűbb tartalmakat, és megnézheted, hogy a többiek milyen eredményt értek el a közösségi médiában.
Azt is látod, hogy az adott tartalomra hány backlink mutat, így összképet kaphatsz arról, hogy bizonyos posztok mennyire vonzzák a linkeket.
És a linképítés?
Ha ez nem volna elég, akkor lekutathatod, hogy az adott URL-re honnan mutatnak a különböző linkek. Az Ahrefs is hangsúlyozza, hogy tényleg érdemes kémkedni a riválisaid backlinkjei után, hiszen egyrészt ötleteket kaphatsz, másrészt ha neki sikerült, akkor neked is sikerülhet a dolog.
Az Ahrefs mellett ott van még a SEMrush vagy a BuzzStream is, amelyek ugyanolyan jól használható szolgáltatások.
2. Tisztítsd meg a saját linkjeidet
Te tudtad, hogy az oldaladra mutató rossz minőségű linkek akár a rangsorolásodat is leronthatják?
Érdemes ezért őket felkutatni, és valahogy megoldani a problémát. Persze nincs könnyű dolgod, hiszen a keresőmotorok csak úgy nem segítenek majd megszabadulni a rossz minőségű linkektől, de például a Google Search Console segítségével jelezheted az illetékesek felé a gondodat, és kérheted tőlük, hogy szabadítsanak meg téged bizonyos backlinkektől (azaz: rangsorolásnál ne vegyék figyelembe az adott linket).
3. Építs ki jó kapcsolatot az influencerekkel
Nem lehet megúszni a dolgot kapcsolatépítés nélkül. Ennek felépítése és menedzselése persze nem egy délután, de nem is úgy kell hozzáállni a feladathoz, mint egy netflixes binge-watchinghoz, amikor minden részt ledarálsz egyszerre.
Ez egy hosszú távú taktika, ám a szabad délutánokon mehetnek az apróbb részfeladatok: kommentek írása a cikkeik alá, megosztások, levelezések (bennük kérdésekkel, amikkel azt mutatod, hogy fontosnak tartod az influencerek véleményét) és így tovább.
4. Csatlakozz szervezetekhez, légy aktív a helyi közösségekben
Ünnepélyesen megígérem, hogy nem lesz több olyan panel, amely megvalósításához emberekkel kell majd beszélned.
Ugyanakkor nem lehet elvitatni a címben leírtak fontosságát, hiszen (minőségi) linkeket remélhetsz ebből az irányból. Egy kisebb, de gyakran szervezettebb helyi közösségben ráadásul néha könnyebb is a dolgod, és esélyes, hogy (jelentős) konkurenciával sem találkozol ott.
Kutasd le ezeket a szervezeteket valamelyik szabad délután, és nézd meg, hogy melyikhez csatlakoznál szívesen.
5. Vadászd le a törött linkeket
Törött linknek hívjuk azokat a linkeket egy honlapon, amelyek hibásak, vagy amelyekre időközben megszűnt a hivatkozás.
Nálunk is előfordul, hogy egy beágyazott videó hirtelen kiesik a képletből, mert időközben eltávolították a hivatkozott anyagot (például a YouTube-ról). Ahogy mondják: az internet is „rohad”, és bizony vannak olyan linkek, amelyeknek rég lejárt a szavatossága.
Persze jogos ilyenkor a kérdés, hogy ezek megléte miért olyan baj, de a válasz egyszerű: a Google büntetést oszthat ki miattuk, és amúgy a látogatók sem szeretik, amikor halott linkekre kattintgatnak. Hovatovább rontja a fogyasztói élményt.
Ha nem szeretnél több tucat, netán száznál is több aloldalt és hivatkozást végignézni, akkor Link Juice Recovery Tool a te programod.
Plusz egy tipp ehhez a részhez! Érdemes figyelni a mások oldalán található linkeket is, hátha találsz náluk is olyat, ami nem létező URL-re mutat. Ilyenkor megteheted, hogy felhívod rá az oldal tulajdonosának a figyelmét, és a saját anyagodat ajánlod fel helyettesítőként. Tudod, sok kicsi.
6. Törött linkek a Wikipédián
Érdemes odafigyelni arra, hogy vannak-e számodra releváns wikioldalakon törött linkek, mert ha találsz ilyet, akkor kicserélheted (kicseréltetheted) őket. A Google megbízható forrásnak tartja a Wikipédiát, szóval egy ilyen lépéssel csak nyerhetsz.
Segítségre van szükséged ehhez is? Nincs probléma, ebben például a Wikigrabberre számíthatsz.
via ShivarWeb
7. Keress minőségi címjegyzékeket
Konkrétan megbízható címjegyzékeket (directory-kat), amelyek valóban értéket képviselnek, és amelyeket nem száműzött a Google sem. A jó címjegyzék nem csak backlinket ad, de hasznos információt is szolgáltat a felhasználóknak rólad (és az oldaladról).
8. Legyen backlink egy említésből
Ha valamit jól csinálsz az életben, akkor szinte biztos, hogy valahol megemlítenek téged vagy a munkásságodat. Legalább ennyire biztos, hogy nem hivatkoznak az oldaladra. Mi a teendő ilyenkor? Keresd meg ezeket az említéseket, és kérj backlinket az oldal tulajdonosától.
És most jöjjön két olyan opció, ami inkább az angol nyelvterületen mozgóknak jelenthet segítséget.
9. HARO
Próbáld ki a Help a Riporter Out oldalt, ahol forrás után kutakodó újságírókat segíthetsz ki, és ezért cserébe természetesen kérhetsz backlinkeket.
10. EDU
Mármint az .edu végződés, amiről kiderült, hogy extra értéke van, talán azért is, mert ez nem mindenki számára elérhető. Keresd meg azokat az oldalakat, amely értékesek lehetnek a számodra, és próbálj meg onnan backlinkeket szerezni, mert ezekkel sokat nyerhetsz.
Kivételesen gyorsan végeztünk ezzel a 10 trükkel, de csak azért, hogy te is gyorsan elkezdhesd a munkát bármelyik ponttal, amit leírtunk. A lényeg, hogy ne hanyagold el a linképítést, és figyelj arra, hogy (idővel) ezen a téren is a konkurenseid fölé nőhess.
Ha ismersz olyan SEO-feladatot, ami befér egy kávészünetbe, akkor írd meg nekünk, hogy a lista minél értékesebb lehessen.
Show More