Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Hogyan érd el, hogy a vállalkozásban kitőzött céljaid tényleg teljesüljenek?

  • Szerző: Papp Gábor
  • Kategóriák: Marketing

Ahhoz, hogy a vállalkozásod működjön, el kell érned bizonyos mérföldköveket.

De célokat elérni csak akkor tudsz, ha kitűzöd őket.

Sokan már itt elakadnak.

De honnan fogod tudni, hogy jó irányba haladsz-e, ha nincsenek kitűzve célok és mérföldkövek?

Itt jönnek a képbe a teljesítménymutatók.

De mik azok a KPI mutatók, mit jelentenek – és hogyan használd őket?

KPI jelentése

A KPI jelentése Key Performance Indicator, magyarul fő teljesítménymutató.

Definíció szerint ez egy olyan mérhető érték, ami megmutatja, hogy a vállalat mennyire hatékony a legfontosabb üzleti célok elérésében.

Ez meghatározható big picture szinten is, de akár alacsonyabb szinten is.

Big picture: Milyen az egész vállalkozás teljesítménye és hatékonysága.

Alacsonyabb szintű KPI-k: Mennyire hatékonyan működik a marketing, a sales, az ügyfélszolgálat, a HR, stb. 

Minden vállalkozás Key Performance Indicatora más.

Nem használhatod más vállalkozások vagy iparágakét, de még a saját iparágad vagy konkurensedét sem! Ezt teljesen a saját cégedre kell szabnod, egyedileg.

Mivel benne van a nevében, hogy KEY, azaz FŐ, ezért tényleg csak és kizárólag a legfontosabb mutatókat tartalmazza.

Hogyan működik a KPI kijelölése és mérése?

Először is, kutatásra van szükség.

Ismernünk kell a jelenlegi körülményeket és teljesítményt ahhoz, hogy tudjuk, hogyan tegyük hatékonyabbá a jövőben. 

Tehát célszerű nagyon részletekbe menően, alaposan átvizsgálni a céged működését, felépítését, erőforrásait, értékajánlatát – és így tovább.

Ez után érdemes megnézni, hogy az iparágban milyen teljesítmények érhetőek el. Ha például egy oldal organikus forgalmának potenciálját akarjuk meghatározni, akkor arra több eszköz is elérhető ma már (Ahrefs, SEMrush, stb.) Ezekkel meg lehet vizsgálni, hogy nagyjából mekkora forgalmat tud egy versenytárs elérni organikus keresésből. Ha például egy útépítéssel foglalkozó cég potenciálját nézzük meg, akkor az sokkal alacsonyabb lesz, mintha valamilyen szerencsejátékkal kapcsolatos portál adatait nézzük.

Útépítés piaci szereplő

Szerencsejáték piac szereplője

Az eredményeket azonban érdemes fenntartásokkal kezelni. És soha, semmiképpen sem szabad teljesen ugyanazokat a KPI-okat felállítani, mint amit egy másik cég használ az iparágban.

Csupán referenciapontként szabad rájuk tekinteni, és semmiképpen sem mintaként.

Ebből aztán később szakmai tartalmat is írhatsz, amiből nem csak te, hanem a követőid is profitálhatnak. Erről itt találsz részletesebb információkat:

Így készíts saját kutatásból tartalmat (és építs erős szakértői brandet)

A harmadik lépés: Ha a cégnek már van egy missziója, küldetése, amiért hosszútávon kiáll és el akar érni. Ez esetben a KPI mutatókat érdemes ezzel a fő küldetéssel összehangolni.

Amennyiben még nincs ilyen, akkor most jött el a pillanat, hogy meghatározzuk. Ebben segíthet ez a cikk is.

Ez azért különösen fontos, mert a KPI-oknak és a kitűzött missziónak kéz a kézben kell járnia, tehát minden jelenlegi, rövidtávú döntésünk a magasabb szintű, hosszú távú cél felé kell vigyen.

Ha mind a 3 lépést megtettük, csak és kizárólag akkor jön a gyakorlati lépés, hogy meghatározzuk a KPI mérőszámokat.

De hogyan?

Az alábbi kérdések megválaszolásával:

  • Mi a cél?
  • Miért fontos elérni ezt a célt?
  • Ki a fő felelős a cél eléréséért?
  • Hogyan fogod mérni a célt?
  • Hogyan fogod befolyásolni cél elérését?
  • Mi történik majd pontosan, ha eléred a célt?
  • Milyen gyakran fogod mérni, hogy hol állsz?

Nézzünk egy példát, amely egy vállalkozás indítását mutatja meg a megfelelő vállalkozási ötlet megtalálásától kezdve.

  • Mi a cél? Az, hogy a frissen megtalált termék ötletből az első üzleti év végére 1 milliós havi bevételt könyvelhessünk el.
  • Miért fontos ezt elérni? A cél elérése fedezi a teljes működési költséget – emellett pedig már éppen akkora hasznot termel, hogy a cég új termékekbe fektetheti a felgyülemlett tőkét, így szélesítheti a termékpalettáját.
  • Ki a felelős a cél eléréséért? A cég egyedüli alapítója.
  • Hogyan fogod mérni a célt? A havi bevétel alakulását figyelve, beleszámítva a szezonális kilengéseket is (például black friday kampány, Karácsony)
  • Hogyan fogod befolyásolni az eredményt? A korábbi vásárlók újravásárlásra való ösztökélésével, az egy főre jutó kosárérték növelésével, és a vásárlási gyakoriság növelésével.
  • Mi történik majd, ha eléred a célt? Ahelyett, hogy a cég teljes tőkéje termékekben állna, már a számlán is jókora gyorsan mozgósítható pénztartalék lesz, amelyet bármikor be lehet fektetni új termékek beszerzésébe.
  • Milyen gyakran fogod mérni, hogy hol állsz? Bár a cél kitűzése egy havi intervallumot jelöl ki, hetente érdemes mérni, mert a havi időintervallum túl ritka és túl lassan ad feedbacket az üzleti teljesítményről.

Amikor célt tűzöl ki, nagyon fontos, hogy az egy “jó” cél legyen.

Ehhez az alábbi feltételeknek kell megfelelnie:

  • Elég pontos és konkrét-e a kitűzött cél?
  • Jól mérhető?
  • Reálisan elérhető?
  • Mennyire fontos a cél a vállalkozásnak?
  • Mi az időkeret, ami alatt el kell érni?

Ez azért fontos, mert ha például egy olyan nehezen megfogható és mérhető dologgal nézünk szembe, mint a vállalkozás ötlet megtalálása, akkor is fontos, hogy ne vesztegessük el feleslegesen az időt.

Hiszen ha időkeretet adunk az ötlet megtalálására és validálására, akkor nem fogunk feleslegesen több időt beleölni, mint amennyit feltétlenül szükséges.

Kijelölted a KPI mutatókat – mi a következő lépés?

Nagyon fontos, hogy a KPI gyakorlatias legyen.

Ez azt jelenti, hogy üzenetet hordozzon. Például, ha nem érjük el a célt, akkor rámutasson, hogy hol a probléma. Ha elérjük, akkor megmutassa, mik azok a jól működő elemek, amit a vállalat többi folyamatára is át lehetne ültetni.

Ez egy ismétlődő folyamat, aminek sosincs vége. Folyamatosan elemezni kell a célokat, a haladást, a jól működő és a nem működő elemeket – és ahol kell, módosításokat eszközölni.

Ha például eléred a célt, rögtön meg kell kérdezned magadtól:

Mi az, ami miatt sikerült elérni?

  • új, jól működő folyamatokat fedeztünk fel, amiket máshol is alkalmazni lehet
  • túl könnyű célt jelöltünk ki
  • időközben megváltoztak a körülmények, de ehhez képest a KPI-okat nem módosítottuk
  • stb.

Nagyon fontos, hogy az egót az ajtóban hagyd, amikor célokat tűzöl ki.

Amikor elemzünk, egyszerűen nincs helye az érzelmeknek. 

Az ember agyában számtalan kognitív torzítás működik, amit a marketingesek előszeretettel használnak a meggyőzés és befolyásolás során.

Ha szeretnél erről többet megtudni, ezt a tréninget neked találták ki.

Az adatok kielemzése során viszont hatalmas hátrányt tud okozni ez a torzítás.

Ezt nem szabad hagyni, mert bár rövidtávon könnyebb elviselni például egy kudarcot. De hosszútávon a vállalkozás hatékonyságát rontjuk, ezzel pedig ugyanúgy magunk alatt vágjuk a fát.

Összegzés

A KPI vagy Key Performance Indicator egy nagyon hasznos eszköz arra, hogy

  1. Megtaláljuk, melyek a vállalkozásunk legfontosabb területei
  2. Mérjük ezeket
  3. A kapott adatok alapján pedig javítsunk a hatékonyságon.

A KPI mutatók mindig egyediek és céghez kötöttek, ezért felesleges másokét követni – azokat inkább csak útmutatóul szabad használni.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy kitűznek egy nagy célt (például 1 millió Ft havi árbevétel – 12 hónap múlva), de csak akkor veszik elő újra, ha esedékessé vált az elérése (1 év múlva).

Ezzel az a probléma, hogy csak akkor jövünk rá, hogy baj van, amikor közeledik a határidő. De ha okosan felállított mérföldköveket határozunk meg, akkor pontosan tudni fogjuk, hogy melyik héten mit kellene elérni – és ha ez nem sikerül, akkor nagyon gyorsan tudunk optimalizálni.

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkÍgy befolyásolja mások véleménye az ideális vevőd döntéseit – a konformitás ereje
Következő cikkÍgy tudod mások gondolatait a saját előnyödre fordítani – PéldákkalKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így hat az agyadra a történetmesélés

Pontosan emlékszem rá, mikor moziban először láttam a 300-at. Nagyobb baráti társasággal mentünk – senki

Elolvasom »

Milliódolláros kudarcok: mit tanulhatsz világcégek megbukott kampányaiból?

Hogyan bukhat meg egy kampány, amire egymilliárd dollárt költenek? Egyszerűen: a világ legnagyobb cégei hajlamosak

Elolvasom »

Perszonalizált e-mail marketing – 7 módszer, amiket már ma alkalmazhatsz

Képzeld magad elé a következőt: belépsz a kedvenc éttermedbe, az ajtónálló azonnal felismer, a kedvenc

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.