Hogyan hozd ki a legtöbb értéket a céges blogodból? (1. rész)

Tegyük fel, hogy három éve rendszeresen blogolsz. Tegyük fel, hogy az első évben hetente egy, a második évtől már heti két bejegyzéssel frissült az oldalad. (Ez a nehezen megváltoztatható marketing-közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem számít feszített publikációs menetrendnek. A marketingszöveg.com blogjára hetente átlagosan 3-4 új anyag kerül fel, az első bejegyzést pedig 2010-ben [!] publikáltuk.) Ez azt jelenti, hogy jelenleg egy 208 cikket tartalmazó tartalomkincstár kulcsait tartod a kezedben, ami megsüvegelendő teljesítmény. De vajon a legtöbb értéket hozod ki belőle? Vagy te is belesétálsz abba a csapdába, amelybe a legtöbb kkv-marketinges és -cégvezető, akik a cikkírásra és a terjesztésre egyszeri alkalomként tekintenek? Hogyan nemesítheted örökzöld tartalmakká a régi blogbejegyzéseidet és milyen technikákkal sokszorozhatod meg a tartalomfejlesztésre fordított erőforrásaid bevételtermelő képességét?

A régi tartalom is lehet jó tartalom

A marketingesek többsége dopaminfüggő. Imádjuk az újdonságokat, azonnal rávetjük magukat a legfrissebb trendekre, elsőként vagyunk jelen új social media platformokon (hogy aztán jól elronthassuk őket) és mindig keressük azokat az új eszközöket, amelyekkel még hatékonyabbá, még sikeresebbé tehetjük a bizniszünket vagy az ügyfeleink vállalkozását. Ám az újdonság varázsa iránti olthatatlan vágy miatt a trendérzékenyek többször „halnak szomjan a forrás vize mellett”, mint a tartalomtudatos marketingesek. A profi tartalommarketingesek ugyanis nem csupán legyártják és kitolják Facebookra (a „haladók” évente esetleg változatlan formában újra is osztják) a tartalmaikat, hanem arra is odafigyelnek, hogy karbantartsák az elkészült cikkeket. Mutatom, milyen módszerekkel porolhatod le vagy varázsolhatod újjá régi anyagaidat (és miért éri meg erre időt és energiát szánni).

Read More

Tartalomaudit: így csináld (lépésről lépésre)

Bármilyen tartalmat igénylő projektbe kezdesz is, az egyik első dolgod a tartalomaudit kell legyen. Fel kell mérned, mi az, amit felhasználhatsz: nemcsak a költséghatékonyságot szolgálja ez, hanem a kampányod minőségét is javítja, és nem kevés időt és energiát spórol neked.

Mi ez, és mi célod vele?

A tartalomaudit során a meglévő tartalmaidat listázod és rendszerezed. Gyakorlatilag egy tartalomleltár, melynek a végén olyan tartalmakat gyűjtesz ki, amelyek valamilyen szempontból hasznosak lehetnek a következő kampányod számára. Készíthetsz tartalomauditot azért, hogy:
  • esettanulmányokhoz gyűjts anyagot
  • örökzöld tartalmakká alakítható darabokat keress
  • felfrissítsd az arra érdemes régi tartalmakat és ezzel jobban optimalizáld oldalad
A rossz hír az, hogy ha sohasem csináltál még hasonlót, akkor nagyon időigényes, szöszölős munkának nézel elébe. A tartalmaidat nem elég listáznod: azokat meg is kell jelölnöd valahogyan, hogy rendszerezhesd a tárházadat. Meg kell határoznod a formátumokat, témákat, címkéket rendelni hozzájuk és így tovább – erről mindjárt bővebben olvashatsz. A jó hír viszont, hogy ennyire komolyan valószínűleg csak egyszer kell beleásnod magad a tartalomhalomba. Akár a takarításnál: ha rendszeresen újra elvégzed, minimális erőfeszítést kíván.

Mire jó ez az egész?

Egy tartalomauditnak rengeteg különféle célja lehet. Az, hogy felmérd milyen tartalmakat használhatsz fel egy új tartalomstratégiában, csak az egyik. A tartalmak listázásra szükség lehet akkor is, ha:
  • finomítani akarsz az oldalad keresőoptimalizálásán,
  • rá szeretnél jönni, miért büntet a Google,
  • frissíteni akarod régi tartalmaidat, hogy újra felhasználhasd őket,
  • ki akarod gyomlálni a duplikációkat, a feleslegessé vált tartalmakat,
  • meg akarod találni a hézagokat, a még feldolgozatlan témákat,
  • ha meg akarsz venni, vagy éppen el akarsz adni egy weboldalt annak tartalmaival együtt, és fel akarod mérni az értékét,
  • ha fel akarod mérni a konkurenciádat,
  • ha adatokat kell gyűjtened egy ügyfélről egy új projekthez,
...és így tovább és még tovább. Meglehet, hogy az oldalaid jól szerepelnek a találati oldalakon, de elavult, többé már nem releváns tartalmakkal jelensz meg a legjobb pozíciókban – akár olyanokkal, amelyeket már frissíteni sem lehet. Lehet, hogy tele van az oldalad olyan landing oldalakkal, amelyek már régóta haszontalanok. Az ilyen vadhajtások lenyesegetésében és az aktualizálásban az első lépés az audit.

Lépésről lépésre

Read More