Hogyan hozd ki a legtöbb értéket a céges blogodból? (1. rész)

Tegyük fel, hogy három éve rendszeresen blogolsz. Tegyük fel, hogy az első évben hetente egy, a második évtől már heti két bejegyzéssel frissült az oldalad. (Ez a nehezen megváltoztatható marketing-közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem számít feszített publikációs menetrendnek. A marketingszöveg.com blogjára hetente átlagosan 3-4 új anyag kerül fel, az első bejegyzést pedig 2010-ben [!] publikáltuk.) Ez azt jelenti, hogy jelenleg egy 208 cikket tartalmazó tartalomkincstár kulcsait tartod a kezedben, ami megsüvegelendő teljesítmény. De vajon a legtöbb értéket hozod ki belőle? Vagy te is belesétálsz abba a csapdába, amelybe a legtöbb kkv-marketinges és -cégvezető, akik a cikkírásra és a terjesztésre egyszeri alkalomként tekintenek? Hogyan nemesítheted örökzöld tartalmakká a régi blogbejegyzéseidet és milyen technikákkal sokszorozhatod meg a tartalomfejlesztésre fordított erőforrásaid bevételtermelő képességét?

A régi tartalom is lehet jó tartalom

A marketingesek többsége dopaminfüggő. Imádjuk az újdonságokat, azonnal rávetjük magukat a legfrissebb trendekre, elsőként vagyunk jelen új social media platformokon (hogy aztán jól elronthassuk őket) és mindig keressük azokat az új eszközöket, amelyekkel még hatékonyabbá, még sikeresebbé tehetjük a bizniszünket vagy az ügyfeleink vállalkozását. Ám az újdonság varázsa iránti olthatatlan vágy miatt a trendérzékenyek többször „halnak szomjan a forrás vize mellett”, mint a tartalomtudatos marketingesek. A profi tartalommarketingesek ugyanis nem csupán legyártják és kitolják Facebookra (a „haladók” évente esetleg változatlan formában újra is osztják) a tartalmaikat, hanem arra is odafigyelnek, hogy karbantartsák az elkészült cikkeket. Mutatom, milyen módszerekkel porolhatod le vagy varázsolhatod újjá régi anyagaidat (és miért éri meg erre időt és energiát szánni).

Read More