blog
Milliódolláros kudarcok: mit tanulhatsz világcégek megbukott kampányaiból?
Hogyan bukhat meg egy kampány, amire egymilliárd dollárt költenek? Egyszerűen: a világ legnagyobb cégei hajlamosak a megvalósításba ölni minden pénzt, miközben az alapkoncepció sokszor átgondolatlan marad. Három példát vizsgálunk meg: kampányokat, amelyek dollármilliós költéssel csak érdektelenséget, rosszabb esetben hatalmas felháborodást tudtak felmutatni. A FIAT 50 ezer nőt zaklat A direct mail műfajában nem könnyű igazán … Read more
Hogyan keress pénzt a blogoddal?
Hogyan ne monetizáld a blogod?
Ne monetizálj PPC-hirdetésekkel (a legismertebb az AdSense). Miért ne? Ennek több oka is van:- Kiszolgáltatott leszel a forgalmadnak (ezt még kezelheted) és a Google-nek (simán kitilthatnak a programból, ha valamit elszúrsz) – ez vállalkozóként vállalhatatlan kockázat, mert nincs ráhatásod.
- A magyar piac kicsi – 15 millió főből kell annyi forgalmat összehoznod, hogy értelmezhető bevételed legyen.
- Több blogra ésvagy magazinra lesz szükséged és profi kampányokra – akik PPC-hirdetések jutalékaiból élnek, azok egyrészt nagyon értenek hozzá, másrészt főállásként végzik, harmadrészt jellemzően több felületük is van. Ennyi tudással és ennyi munkával már csinálhatsz „rendes” vállalkozást is.
4 lépésre van szükséged
A stratégia egy szalvétára is felírható:- írj döbbenetesen minőségi cikkeket
- építs listát a látogatóidból
- tartsd velük a kapcsolatot (pragmatikusan hírlevélben)
- értékesíts nekik
Ezek a cikkek segíteni fognak: Így tervezd meg 10 lépésben a tartalommarketingedet Így írj jó cikkeket Így iratkoztass fel látogatókat (feliratkozási oldal) Ilyen hírleveleket írj Ilyen sales page-eket írj
Hogyan kezdj hozzá?
Legelőször fejben tedd rendbe a mentalitásod. Te nem írogatsz – mert írogatni a hatodikos unokahúgod írogat: házit. Nem maga a cikk, a videó, a webinár, a podcast a lényeg. Ez egy formátum, amivel értéket tudsz átadni. Tehát te első körben értéket adsz (blogbejegyzéseket jó információkkal), hogy a megcélzott emberek rád figyeljenek. A blog üzlet. Ezt a kapcsolást könnyebben teszed meg, ha már meglévő cégednek indítasz blogot. Eljutottunk a következő lépéshez.Mérd fel, hogy mi hiányzik a piacodról
Úgy tartalomban, mint termékben. És ezt akkor is tedd meg, ha már megvan, hogy mi a szolgáltatásod vagy a terméked – zenetanár vagy, doméneket regisztrálsz, árut szállítasz, kisboltod van, tréningezel, coacholsz stb. (Mert pozicionálnod kell.) A legelső lépésed az, hogy találj egy tartalmi rést. Ez a piaci rés mintájára az a terület, amit a többi szolgáltató (itt: blog, magazin, fórum stb.) nem tölt ki (vagy nem elég jó minőségben). Kezdd a legelső kulcsszóval, ami eszedbe jut. (Ha komolyan akarod csinálni, akkor generálj kulcsszavakat például a Keywordtool.io szolgáltatással.) Mérd fel a találatokat, ezeket gyűjtsd egy Excelbe. Nézd meg minden tartalmi konkurensednél, hogy milyen a stílus, hogyan közelítik a témát, egyáltalán ki az író (piaci szereplő, hobbista stb.), mik a legnépszerűbb anyagok és mi hiányzik.Mi hiányzik? Így találj valós kérdéseket a piacodról
Read MoreCrowdfunding és tartalommarketing: hogyan építs profi kampánnyal bizalmat 4 lépésben
Meg tudsz győzni, hogy pénzt adjak egy ígéretre? Ha a válaszod nem, esetleg hezitálsz, akkor még ne vágj bele a közösségi finanszírozásba. Olyan kampányt kell megtervezned, ahol a szavadért fog pénzt adni sok potenciális vásárló (hiszen még nincs termék). Olyan bizalomépítésre lesz szükséged, amely meghaladja a „hagyományos” – létező, kézzelfogható – termékeknél szükségest. Ehhez fogok … Read more
Linképítés 3 lépésben: a felhőkarcoló-technika
Bármilyen jó legyen is a tartalmad, ha magában áll, nem fogja senki elolvasni. Senkit sem érdekel, ha a világ leghasznosabb esettanulmányát írod meg, ha elkészíted a leghumorosabb termékismertető videót: ha nem terjeszted jól, akkor nem fogja a várt számokat hozni. Röviden: ha megépíted, akkor eljönnek, de csak ha van oda út. 3 egyszerű lépés A … Read more
Vendégblogolás helyett „inverz vendégblogolás”
Mit csinálj, ha nem tudsz (vagy akarsz) vendégblogolni? Fordítsd meg a folyamatot, és használj „inverz vendégblogolást”. „Hogy mit?”, kérdezed, és ez a cikk példákkal megválaszolja. Miért éri meg vendégblogolni? 3 fő előnye van. Backlinket és brand mentiont kapsz egy másik oldalról – lehetőleg erős oldalt választottál, és a link is erősíti a linkprofilod. Eljutsz egy … Read more
A listacikk hasznos: ezért (és így) használd a listicle formátumot
Gonosz-e eredendően a listacikk?
A lista legnagyobb előnye az, hogy könnyen fogyasztható. Nem véletlen, hogy komplett weboldalak rendezkedtek be erre a formátumra: személyes kedvencem az amerikai Cracked humorszájt, ahol a megjelenő írásos tartalmak 80–90%-a listacikk. Könnyen fogyasztható, hiszen nem egy 1000–2000 szavas cikknek kell az olvasónak nekifutnia.Cracked: ahol még a listákról is listákat írnak, és tarolnak vele.
A lista elképesztően jól tagolható tartalomfogyasztás szempontjából: nem kell az alcímekkel, bucket bridge-ekkel trükköznöd, hiszen minden egyes elem magában is megállja a helyét, önállóan is érdekes. Amiért sok újságíró nem szereti, az éppen az a tény, hogy nem is lehet más, mint vázlatos. Ha fogsz egy nagy témát, és készítesz hozzá egy 5–15 elemből álló listát, nem jut majd helyed az egyes résztémák kifejtésére, nem építheted fel úgy az írást, mint egy hagyományos cikket (nem lesz ugyanolyan íve az anyagnak). A magam részéről az aggályokat nem látom igazoltnak. Nem a formátum hibája az, hogy rengeteg olyan listicle-lel találkozhatunk, amelyek egy fabatkát sem érnek. Bármikor tudok olyan kétezer szavas, szakmainak nevezett cikket mutatni, amit eleve nem volt értelme megírni, mert nem tartalmaz értékes információkat a célközönség számára. Rizsázni könnyű, listaformátumban még inkább, tehát a kontár tartalomgyárosok is felkapták. Ha nem gyártod, hanem alkotod a magad tartalmát, akkor ugyanazért nincs okod aggódni, amiért a tartalomsokk miatt sincsen: magasabb talán a belépési küszöb, de ez csak növeli a befektetett munka értékét. Ezt a rövid előzetes eszmefuttatást David Leonhardt gondolatával szánom, aki a New York Times hasábjain kelt a formátum védelmére:„As easy as it may be to mock listicles, they’re really no different from traditional articles, quotations, photographs, charts or statistics. They’re an extremely useful tool of expression that can be used well or used poorly.”Lássuk tehát a gyakorlatot: hogyan alkothatsz olyan listacikkeket, amelyek nem egyszerűen sikeresek, de minőségiek is?
Milyen hosszú legyen a listád?
Read MoreHogyan népszerűsítsd legelső blogposztodat?
Az első posztodat a legnehezebb sikeressé tenni. Mikor első bejegyzésedet élesíted, nincsenek követőid, visszatérő olvasóid, nincsen felépített branded. De még ha a brand meg is van, hát nem ismernek téged tartalomkészítőként. Ha elhatározod, hogy blogot indítasz webshopodhoz, még hűséges, visszatérő vásárlóidnak sem lesz fogalma róla, hogy mire is számíthatnak. (Vagy hogy egyáltalán indítottál egy blogot.) … Read more
Mi köze egy Forma–1-es versenyzőnek az online marketingedhez? (2463%-os látogatottságnövelés céges bloggal)
Mennyit nőtt a látogatottság?
2014 júniusát vesszük alapul. Ennek 2 oka van:- 2014. május–júniusban kezdtünk el stabilan heti 3 cikket publikálni.
- Az előző cikkekben is mindig ez volt a referenciahónap.
(A cikk összes képe nagyítható.)
Az Analytics az év júniusában 478 sessiont regisztrált, 2016 áprilisában 11 775-öt. Ez egy 2463,38%-os növekmény, egyszerűbben bő 24-szeres látogatottságbővülés. Read MoreÍgy használd fel újra a régi tartalmaid (5 gyakorlati tippel)
Nem minden tartalom öregszik szépen. Mindegy, milyen elhivatottsággal vagy tehetséggel blogolsz, tartalmaid nagy része idővel valószínűleg elavulttá válik. Ez azonban még nem ok arra, hogy leírd őket. Mindjárt az elején tisztázzuk, hogy miért nem szabad megválnod a régi tartalmaidtól. (Szerencsére nem sokan vannak, akik törlik a bejegyzéseiket, de időnként találkozom olyan oldalakkal, ahol csak a … Read more