Az első részben azokat a pofonegyszerű trükköket mutattam meg neked, amelyekkel meghosszabbíthatod a régi blogbejegyzéseid élettaramát és örökzöld tartalommá nemesítheted a cikkeidet.
A második felvonásban azokról a tartalommarketing-technikákról rántjuk le a leplet, amelyekkel megsokszorozhatod az egyedi tartalomfejlesztésre fordított erőforrásaid bevételtermelő képességét.
Gyorsan, hatékonyan, pénztárcakímélő megoldásokkal.
Figyelem: erősen gyakorlatias cikk következik, mely nyomokban esettanulmányokat és jó gyakorlatokat tartalmaz.
Tartalom-újrahasznosítási alapok haladó marketingeseknek
A minőségi tartalomfejlesztés költséges és időigényes – egészen addig, amíg a cikkírásra „egynyári kalandként” tekintesz és a marketinggépezetedet kizárólag új tartalmak létrehozásával fűtöd.
A tartalommarketing elnyújtott megtérülési ciklusát és a minőségi tartalom létrehozásának magas költségrátáját a tartalom-újrahasznosítás eszközrendszerével rövidítheted, illetve szoríthatod le legkönnyebben.
Miért kötelező újrahasznosítanod az elkészült tartalmaidat?
A vállalkozásodhoz kapcsolódó témafelhozatalnak van felső korlátja. Előbb-utóbb minden cég „beüti a fejét” ebbe a láthatatlan üvegplafonba, amikor több száz megírt anyag után kínszenvedés (vagy egyenesen képtelenség) új témát találni.
A többség csak ilyenkor nyúl a content recycling eszközéhez, pedig a „tartalomkiégést” megelőzően is érdemes „szelektíven gyűjteni” és új formába önteni a már meglévő anyagokat.
Cégvezetőként és marketingesként kímélned kell az erőforrásaidat, az egyszerhasználatos tartalom pedig a legköltségesebb tartalom. Az újrafelhasználással időt és pénzt takarítasz meg, értékes erőforrásokat csoportosíthatsz át kampányolásra, tesztelésre vagy termékfejlesztésre.
Ráadásul relatíve ritkán fordul elő, hogy a céges blogodra felkerült anyag egyből örökzöld tartalommá válik. Eleve nem minden témából tudsz ilyet írni, és Michael Jackson kivételével arra is kevés példa van, hogy a „lemezre” felkerülő „összes számból sláger” legyen.
Lesznek jól és kevésbé jól sikerült cikkeid – utóbbiak viszont ugyanúgy értékes alapanyagként szolgálhatnak egy újraértelmezett, átpozicionált tartalom létrehozása során, mint a „befutott” anyagaid.
A tartalom-újrahasznosítás 4 alapelve
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.