Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

Milyen chatbotot készíts? (14 felhasználási mód)

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Marketing

Most a marketingszakma a chatbotoktól hangos.

Jó okkal: ez a trend hatalmas, a chatbotok számai az e-mail hajnalát idézik (olyan magasak), a botok pedig tökéletesen illeszkednek a fogyasztók net- és telefonhasználati szokásaikhoz.

Minden adott tehát, hogy marketingesként meghódítsuk a Messengert is.

Miért nem technikai ez a cikk?

Nem a beállítások mélyére ásunk – az olyan tág téma, hogy június 20-ára szerveztünk rá egy meetupot.

Most azt nézzük meg, hogy marketingesként hogyan legyél a technológia ura. Ez kulcsmondat, ugyanis túl sok szakember a technológia szolgája, holott csak fordítva egészséges. Csak azért ne vegyél be egy új szoftvert a kampányod eszközei közé, mert megteheted – mindig a céljaidból indulj ki, és ahhoz válaszd ki az eszközöket.

Álmodd meg a várat, majd építsd fel a LEGO-kockákból.

Hiánypótlónak érzem ezt a cikket, ugyanis még az angol szakirodalomban sem találtam olyan listát, amely azt veszi végig, hogy miket érhetsz el a chatbotokkal (mindját meglátod, hogy mire gondolok). Lehet persze, hogy van ilyen, csak nem találtuk meg. Az viszont biztos, hogy a legtöbb cikk vagy homályos célokat említ („segíti az ügyfélszolgálati munkát”), vagy chatbotokat hoz példának (elvagyok a végigkattintgatásukkal, de az még nem ötletbörze, csak sok-sok példa), vagy már a beállítások szintjén mutatja be, hogy pl. a Manychatből mit hozhatsz ki (ez jó, de amíg nem tudod, hogy mit szeretnél elérni, addig ez sem segít).

Így tehát a cikk megszületéséhez:

  • végignéztük több tucat már létező chatbotot (angolt és magyart egyaránt)
  • végiggondoltuk a sales funnel állomásait és a csalitípusokat (melyiket hogyan ültethetnénk át a Messengerre, az ügyfelet hogyan húzhatnánk be a sales funnelbe a cseten keresztül)
  • és nyomkodtuk a Manychatet (mert azt használjuk)

A végeredmény pedig ez az ötletbörze, amit felüthetsz a chatbotod készítése előtt.

1. „Hírlevélsorozat”

A legnagyobb „baj” a hírlevélsorozattal az, hogy nem tudsz 90% fölötti megnyitást elérni. (Ettől függetlenül kiváló eszköz: az e-mail évről évre a legmegtérülőbb csatornák egyike.)

Az automatizált ésvagy a felhasználó viselkedése szerint kiküldött hírlevelek mögötti logika az, hogy fokozatosan felkészíted őt a vásárlásra (lead nurturing) a megfelelő anyagokkal. Hogy mi a megfelelő anyag, az a cégedtől és az ügyfeledtől függ (segíthetsz neki megoldani egy problémát; esettanulmányokon keresztül bizonyíthatod a terméked hatékonyságát).

Ezt a koncepciót használhatjuk a chatbotoknál: fölépíted az automatizált folyamatot benne válaszlehetőségekkel, majd a felhasználó mindig őt érdeklő anyagokat kap. A hírlevélsorozattal ellentétben a megnyitásod most még 90% fölötti lesz.

A Wall Street Journal chatbotján beállíthatod, hogy milyen hírek érdekelnek téged, majd reggelente megkapod ezeket. Ezt korábban hírlevélben oldottuk meg.

2. Klasszikus RSS

Néhányan még használunk RSS-t (pl. a Feedlyn keresztül), ám a formátum már lecsengőben van. (Ha nem ismernéd: egy szoftverre követheted egy adott oldal feedjét, majd a szoftveredben látod, ha van új anyag.)

Tartalomkészítő cégként azonban érdeked, hogy a tartalmaid minél több (célcsoportbeli) szempár elé kerüljenek.

Megoldás: kiküldöd a friss anyagaid a chatboton keresztül.

97,1%-os megnyitást és 35,7%-os átkattintást ért el. Ez e-maillel ma már elérhetetlen.

3. Kihívás

Egyik legnagyobb marketingkihívásod az, hogy a passzivitást legyőzd: el kell érned, hogy olvassák a blogod, megnyissák a hírleveled, használják az applikációd stb. (Különösen akkor fontos ez, ha trialt adsz.)

Magyarán: érd el a bevonódást.

A kihívás azért remek formátum, mert belátható időn belül ígér eredményt, és aki végigcsinálja, abban kialakítottad a szokást, hogy az üzenetedre figyeljen. (Plusz szegmentálhatod a potenciális vevőidet: aki a kihívást végigcsinálta, más lead score-ú ügyféljelölt lesz, mint aki csak belekattintott.)

A chatbotodban tehát naponta küldd a kihívás infóit, illetve ellenőrizd a résztvevőket.

Az OtthonFa chatbotra épülő kihívása 1127%-os megtérülést ért el (2100 fölött szereztek kommentet, 1261 aktív résztvevőt vontak be).

4. Nyereményjáték

A legtöbb nyereményjáték hibája az, hogy a kezdeti bevonódás után nehéz kommunikálnod a bevont emberekkel (még akkor is, ha célcsoportbeli embereket vontál be, a nyereményjátékod pedig nem rontottad el). A hírleveled alig nyitják meg, a Facebook-lájk után nem szólnak hozzá a posztjaidhoz: ott egy nagy tömeg, amellyel semmit nem tudsz kezdeni.

Megoldás lehet, ha egy chatboton keresztül intézed a nyereményjátékot. A legtöbb játék a felhasználói tartalomra épít (küldj be egy választ, tölts fel egy fotót), ha pedig ezt nem Facebook-kommentben van e-mailben várod, hanem Messengeren, akkor a felhasználódat 90% fölötti eséllyel fogod legközelebb elérni. (Hiszen most 90% fölötti megnyitásokat hoznak a Messenger-üzenetek.)

5. Ügyfélszolgálat

A felhasználók egyre gyorsabb választ várnak el, hiszen pontosan tudják, hogy ma (például) Messengeren azonnal tud válaszolni egy cég, ha szeretné.

A vásárlóid egy része magától tudja, hogy írhat a céges Facebook-oldaladnak üzenetet. Ám a passzivitás nem tekinthető marketingnek, nem delegáljuk a vásárlói torta többi szeletének azt, hogy majd maguktól megtanulják – hanem szólunk nekik, hogy írjanak Messengeren.

Ha írt, onnantól sima ügy: az azonnali válaszok mellett a gyakori kérdéseket szegmensként betáplálhatod pl. a ManyChatbe. Ügyféloldalról egy segítőkész céget lát emberünk (a jó élmény miatt könnyebben és többet is vásárol majd), céges oldalról pedig edukáltabb vevőid lesznek (idővel az ügyfélszolgálati munka csökken, illetve a vásárlóid gyorsabban haladnak végig a sales funneleden).

Ezt a mintát látjuk ismétlődni újra és újra és újra. A River Pools and Spas a vásárlói kérdéseket blogban válaszolta meg (és még a válság alatt is több vevőjük lett, akik gyorsabban vásároltak). Nem kell ragoznom, hogy mekkora érték az, ha megválaszolod a vevői kérdéseket.

6. Remarketing

Előfizetői tartalom

A legjobb ötletek még csak most jönnek. Előfizetőként mindent láthatsz!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHogyan add el nekem ezt a tollat?
Következő cikkForráskritikai kisokos: honnan tudod, hogy jó forrást használsz?Következő

Ezeket olvastad már?

Szólj a látogatódhoz – mindenkihez testre szabottan

A cikk teljes terjedelmében a Kontent Évkönyvben lesz olvasható. Megírsz egy nagyon jó cikket, összeállítasz egy kiváló

Elolvasom »

Így szólíthatod meg célközönséged az online streaming szolgáltatásokon keresztül

A közösségi média felhasználóinak körében egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az élőben közvetített videós tartalmak. De

Elolvasom »

Az étrend-kiegészítők izgalmas világa: mire érdemes figyelnünk ezen a területen marketingesként?

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.