Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

Domináld a keresőmarketinget tartalommarketinggel: frissítés nélkül is nő a látogatottság [magazin esettanulmány]

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Hogyan készítsek ütős tartalommarketing-stratégiát?, Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: magazin

A tartalommarketing ereje brutális.

Egy online magazint február végén leállítottunk, tehát bő 5 hónapja nem kerül ki új cikk, nem hirdetjük, nem rakjuk ki a közösségi felületekre az anyagokat. Az oldal 5 hónapja változatlan.

Most augusztus van, és a mai napig emelkedik az organikus keresőforgalom.

E sorok írása előtt írtam e-mailt az ügyfélnek, hogy ezt a magazint azonnal indítsuk újra. Azt tudnod kell, hogy a magazin havi büdzséjének legalább ötszörösét költik el AdWordsben.

A helyzet az, hogy

Sem az ügyfél nevét, sem a piacát nem írom.

Ez az egyik legkompetitívebb piac, amit valaha láttam: a szereplők a másik cég minden mozdulatát figyelik és kritizálják. Az AdWords-licitárak bőven 1000 Ft felett járnak, a head kulcsszavakra rangsorolni szinte lehetetlen.

A szereplők sokat (és tudatosan) költenek marketingre, folyamatosan több kampányuk fut, jelen vannak minden releváns közösségi felületen.

Megkeresett minket a 2. (vagy talán 3.) legnagyobb cég, és tartalommarketing-ajánlatot adtunk nekik, amelyet elfogadtak. Ez volt 2014 őszén.

A feladat: havi 150 cikk

Rövidesen WordPress-alapú magazin élesedett, melyre egy vásárolt sablont alakítottunk át. (A magazin a tartalommarketing-stratégiájuknak csak egy eleme, volt itt más is.)

Havi 150 cikkben egyeztünk meg (minden nap 5 friss cikket publikáltunk, cikkenként egy kép), melyet Facebookra is kiraktunk, a jobb posztokat pedig meghirdettük.

Elsődleges cél az volt, hogy a kitűzött látogatottsági célokat elérjük, valamint a releváns kulcsszavakra rangsoroljunk. Már a 2. hónapban úgy mehettünk riportolni, hogy a magazin rangsorolt, egynémely kulcsszóra megelőzte az ügyfél oldalát is (!).

A magazin szépen fejlődött, ám az ügyfél türelmetlen volt – ezért felvázoltunk egy ütemezést, hogy hogyan fogjuk interaktívabbá tenni a magazint, valamint hogyan illesztjük be még jobban a cég marketingtevékenységeibe (leadgenerálás feliratkozási oldalakkal, landing page-ek a szolgáltatásokra stb.). Valószínűleg a legprofitábilisabb online csatornájuk lett volna a magazin (nemrég egy landing page-en 9% körüli konverziót értünk el, ami világszínvonal – lesz majd esettanulmány).

A projektet le kellett állítanunk – részben a buy-in hiánya miatt, részben az ügyfélnél lévő átalakulások miatt. (Nemzetközi cégcsoport, amelynél tulajdonosváltási problémák alakultak ki.)

Február végén ment ki az utolsó poszt, kb. 500 cikk került az oldalra. Március eleje óta nem nyúltunk az oldalhoz – nem került ki új cikk, nem hirdettük Facebookon.

Eredmények

Az érdekes rész most jön. Hangsúlyozom, hogy az oldal március eleje óta egyáltalán nem frissül.

Havi bontásban február 1-jétől július 31-éig látod az oldal látogatottságát.

magazin_havi

Márciusban valószínűleg egy kampánnyal felhúzták a számokat. Ha azt kiveszem, akkor április 1-jétől július végéig heti bontásban így néz ki a látogatottság. Az organikus keresőforgalom emelkedik.

magazin_heti

A szomorú az egészben az, hogy ezek a számok folyamatos publikálással minimum megháromszorozhatók, és akkor a becslés még konzervatív. A 6. hónap végére már napi 670 egyedi látogató volt a cél.

Kiaknázatlan potenciál

Szerintem az ügyfél nem érti, hogy mekkora projektet állítottak le.

Lehet, hogy te sem érted.

A fenti számok nem pusztán azt jelentik, hogy az oldal rangsorol és keresőforgalmat hoz, hanem azt, hogy idővel dominálhatják a piacuk keresőmarketingjét.

Jelenleg a magazin büdzséjének sokszorosát költik AdWordsre, ami egy ideig jó – de nem tartós eredmény. (Ráadásul 5-6 számjegyű összegért szereznek meg egy ügyfelet – mondom, hogy kiélezett a verseny.)

Nincs meg a buy-in?

Minden találkozón elmondtuk az ügyfélnek, hogy ez nem 1 hónap alatt fog megtérülni, hanem fél–egy év alatt. Látszólag megértették, bár nekem vannak kétségeim.

A tartalommarketing nem kampány: itt minimum féléves intervallumokban gondolkodunk, mert a cégedet sem 1 hónap alatt építetted fel. Idő, amíg rangsorolni kezd. Idő, amíg a magazin ismertté válik. Idő, amíg közönséged alakul. Ez a kulcsszó: nem kampányszerűen vonjuk be a „fogyasztókat”, hanem közönséget építünk egy cég köré.

Csak a konkurensed el ne kezdje

Ha felépítesz egy látogatott magazint, akkor azzal a konkurensed nem sokat tud kezdeni. Long tail kulcsszavak százaira rangsorolsz és egyre ismertebb lesz a céged.

Mégis mit csinál? A semmiből felépít egy magazint és előránt a kalapból 2000 cikket és megveri a magazinod?

Ez az ügyfél szerintem nagyon rosszul érezné magát, ha a konkurensük megkeresne minket (megtette) és nekik indítanánk egy hasonló magazint (nem indítottunk).

Te is nagyon rosszul éreznéd magad, ha a saját piacodon az egyik versenytársad felépítene egy látogatott magazint – és még többet kellene költened PPC-ben, hogy ne veszíts piacot.

Nem kkv-szolgáltatás

Egy havi 150 cikkel dübörgő online magazint nem fogsz havi 80 000 forintból fenntartani. Ez elsősorban nagyvállalati játékszer (valamint az egyik csúcstermékünk).

A magazinodon dolgozni fog...

  • egy főszerkesztő
  • 3-4 (vagy több) újságíró (akár dedikáltan is)
  • keresőmarketinges (opcionális, de ajánlott)
  • inbound szakértő
  • (web)dizájner
  • social mediás
  • WP-szakértő
  • és így tovább

(Értelemszerűen a WordPress-szakértőt nem kell hónapról hónapra fizetned, mert csak a felépítéshez és módosításokhoz kell. És amit meg tudsz oldani házon belül, azt természetesen megoldhatod, erre bátorítalak is.)

Magyarul a „kell egy magazin” ötlettől az élesített, több száz olvasmányos cikkel feltöltött, aktívan terjesztett és masszívan jövedelmező kész magazinig megkapod.

Havi 150 cikkhez egy belső szerkesztőséget kellene fenntartanod, ami irdatlan költség. Hozzáteszem még, hogy ezt a szolgáltatást néhány partnerünktől is megveheted, de tőlünk érdemes (ugyanúgy mi fogjuk írni, de ha tőlünk kéred, az úgy olcsóbb). Aztán gondolj bele, hogy ebből akár nyomtatott változat is készülhet. Mindenki azt hiszi, megfizethetetlenül drága egy nyomtatott magazin, de akkor mi kkv-ként mégis hogyan adnánk ki a sajátunkat?

A magazin előnyeit összefoglaltam már ebben a cikkben, valamint a Kontent magazin egyik korábbi számában egy könnyed 8 oldalas cikkben mutattuk be, hogy miért kellett volna már 2 évvel ezelőtt céges magazint indítanod (ezt nem teszem ide ki, de ha írsz egy emailt, akkor szívesen elküldöm).

Indítsunk neked egy céges magazint akár online, akár print? Írj, mielőtt a konkurensed ír.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkÍgy készíts viselkedés alapú e-mail-kampányokat
Következő cikk„60 mph/h-nál e cikk leghangosabb része a feltörő ámulatod” – David Ogilvy legendás Rolls-Royce-hirdetése [részletes elemzés]Következő

Ezeket olvastad már?

Szakmai elemzés: ezt gondolja a szövegedről egy marketingszöveg-író

Ritkán adódik ilyen különleges alkalom, hogy egy szöveg szakmai elemzését bemutathatom. Általában az elemzéseknél fel

Elolvasom »

Lufi-e a tartalommarketing?

Teljesen természetes folyamat vezetett oda, hogy a tartalommarketing a régi-új kedvenc a weben. Az internet

Elolvasom »

Sikeres céges blog pénzbefektetés nélkül

Miközben a marketingszakma fölismerte, hogy az érdekes írásos tartalmak nemcsak növelik egy vállalat hitelességét, de

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.