Bajt jelent-e, ha a szövegíród a konkurenciádnak is dolgozik? Ha csak egy magánzó szerződ van, talán nem fordul elő, hogy a vetélytársad is vele dolgoztat, de ügynökségek, professzionális szövegírók esetében bizony valóságosan is előfordul. A múlt hónapban indult meg az együttműködésünk a Netrisk.hu Zrt.-vel, és ilyen komoly és nagy partner esetében különösen fontos, hogy teljes bizalommal fordulhassanak felénk.
A szeptemberi hónapot rekorddal zártuk a Kreatív Kontroll Kft.-vel. Szövegíró ügynökségünk csak ma, tehát október elsején már annyi számlát adott ki, mint máskor egy fél hónapban. Úgy tűnik tehát, hogy a többéves munka meghozta a gyümölcsét: lehet a piaci ár alatt is kiváló minőséget adni. Viszont ilyenkor fölmerül egy gyakori kérdés a megrendelőkben: nem összeférhetetlen-e, ha nemcsak neki, de egyik nagy vetélytársának is mi dolgozunk?
Mondok egy konkrét példát: tavaly is igen nagy harc volt az ablakszigetelés kulcsszóra. Megkeresett minket az első és második helyezett is, mert mindketten a tartalommarketinggel szerették volna megerősíteni a pozíciójukat. Fontos volt, hogy jó minőségű, egyedi tartalmat állítsanak elő, így a Google megtartsa őket a jó pozícióban. Az első helyezett nem dőlt hátra, hanem szerette volna fenntartani a Google bizalmát, a második pedig igyekezett az első helyre kerülni. Nemcsak virtuális versenyhelyzet volt közöttük: ismerték is egymást, régen együtt dolgoztak. Ilyen helyzetben mi a teendő?
A megoldás a dedikáció
Ilyen esetben hasznos, hogy mi több szövegíróval dolgozunk (ha nem tévedek, akkor a magyar piacon a legtöbbel). Ilyen esetekben egy vagy több kollégát dedikálunk a feladatra, ami azt jelzi, hogy ő nem fog konkurensnek dolgozni. Ha két vetélytárs is van, akkor a kollégák a témán nem dolgozhatnak együtt. Ez azért fontos, mert a megrendelő nem ugyanazt a cikket kéri átírva, amit a másik is megkapott: különböző stílusban, különböző témákban, különböző megközelítés szerint dolgozik a két személy, így mindkettő megrendelő kitűnő minőségű, egyedi anyagot kap. Az már rajtuk múlik, hogy ezt megfelelően használják-e föl.
A minőség és a garanciák ugyanazok, de a szövegírók különböznek!
A szerződésünk természetes része a titoktartási záradék, így nem fordulhat elő, hogy a konkurensed megtudja, hogy milyen anyagokat készítünk Neked. Nem mondjuk el, hogy milyen büdzséd van a tartalommarketingre, tehát nem tudja meg, mennyit költesz, így azt sem tudhatja meg tőlünk, hogy mennyi anyagot rendelsz. Nem kap tippeket, melyeket Tőled tanultunk, és nem ugyanazokat a témákat látod majd a saját blogodban, mint az ő weboldalán.
Természetesen nekünk a legjobb reklám, ha az erős konkurensednek is mi dolgozunk. Sajnos néhány cég annyira félti a köztünk lévő kapcsolatot, hogy még referenciaként sem tüntethetjük föl, hiába készítünk nagy portálra anyagokat. El kell fogadni, hogy az interneten nagy a verseny, így mindenki védi a jó megoldásait. Azt sem mondhatom meg, hogy melyik nagy és drága szövegíró rendelt már tőlünk anyagokat, melyeket persze borsos áron továbbértékesített. Teheti, hiszen a keretszerződésünk lehetőséget ad erre is, mivel a szerzői jogok vagyoni részéről lemondunk. Sok marketingügynökség is velünk készítteti anyagait.
Ha szeretnél kipróbálni minket, akkor elég a jobb alsó sarokban látható chatablakban írni vagy üzenetet hagyni. Egy A4-es oldalnyi szöveg már kb. nettó 1800 forintból kijön nálunk. Tegyél egy próbát!
Show More