Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

A marketing, mint a gazdaság hajtóereje – interjú Regős Gáborral

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Interjú

Marketing. Van olyan vállalkozás, ahol még mindig szitokszónak számít és van, ahol hatékonyan alkalmazzák. Pedig hosszútávú stratégiákban gondolkozó felelős vállalkozóként, cégvezetőként, kreatív szakemberként mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy a megfelelően kivitelezett marketingstratégia szépen hozhat nemcsak a cégünk, de az ország konyhájára is. A 2020-as Marketing Summitre készülve pontosan erről beszélgettünk a konferencia egyik előadójával, Regős Gáborral, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. Makrogazdasági üzletág vezetőjével.

Az már nem kérdés, hogy az idei év más, mint a többi. Január táján szinte a semmiből tűnt fel az égen a koronavírus járvány és nem túlzás azt állítani, hogy a márciusi leállások óta eltelt időszakban jelentős károkat okozott mindenkinek. Egész iparágak megélhetése vált füstté egy pillanat alatt, vagy olyan gyökeres átalakulásokon mennek át, amik alapjaiban fog megváltoztatni néhány szakmát. Veszélyben a turizmus, a szórakoztatóipar, az autógyártás, a vendéglátás, a rendezvényszervezés, de ez csupán a jéghegy csúcsa.

Mindenesetre ez csak a történet egyik fele. A másik ott kezdődik, amikor a sok kicsi összeadódik és már a GDP 4-5%-os visszaesésében is mérhetővé válik a negatív következmény. Ez tehát a jelenlegi kiindulóhelyzet, amin a Századvég előzetes várakozásai alapján a marketing ágazati szinten segíthet. A tévhitek tisztázása után máris kiderül, hogyan.

Kovács Noémi: Van egy olyan közkeletű vélekedés, ami szerint a marketing nem más, mint parasztvakítás, humbug. Egy feneketlen pénznyelő zseb, aminek nagyobb a füstje, mint a lángja. A Századvég szerint mégis a marketing lehet a gazdaság – egyik – hajtóereje. Miért?

Regős Gábor: Fontos hangsúlyozni, hogy a marketing nem egyenlő a reklámmal, hanem ide sorolható a termékfejlesztés, az új piacokra való kilépés is. Ugyanakkor maradva most a reklámnál az is csak egy olyan eszköz a vállalatok és így a nemzetgazdaság életében, amelyet lehet jól és rosszul használni. Ha rosszul használjuk, lehet egy feneketlen pénznyelő zseb, viszont abban az esetben, ha jól használjuk, segítheti a gazdasági növekedést – jelen esetben a gazdaság újraindulását. Gondolhatunk itt most a hazai turizmusra. Ha különböző marketingeszközökkel rá tudjuk venni a családokat, hogy inkább itthon nyaraljanak az idén, az egyaránt előnyös egészségügyi, illetve gazdasági szempontból. Fontos a marketing felelős használata is. A 2008-as válság előtt azt láttuk, hogy a hiteleknél a mindenáron való értékesítés volt a cél – azt is rábeszélték a hitelre, akiről mindenki tudta, hogy soha nem tudja visszafizetni. Szerencsére azóta mindenki levonta a tanulságokat. A marketing célja tehát az kell legyen, hogy úgy legyen a gazdaság motorja, úgy dinamizálja a gazdaságot, hogy az hosszú távon is fenntartható legyen.

K.N.: Idén milyen jellegű eredményeket, illetve növekedést várnak a marketing ágazattól? Mi tekinthető most egyáltalán sikernek: kevesebb csődbe menő vállalkozás, stabil bevétel, esetleg némi profit?

R.G.: Hát igen, az idei év nem a növekedésről fog szólni, mindenki a minél kisebb visszaesésben reménykedik. Várakozásaink szerint olyan 4-5 (jobb esetben 3-4) százalékos visszaesés lehet az idén. A vállalkozásoknak az idei év valóban a túlélésről fog szólni, de persze célszerű előre is tekinteni. Meggazdagodni a legtöbb vállalkozás nem idén fog, de sok vállalat akár több éves növekedését is most tudja megalapozni, amelyben segíthet a marketing a termékfejlesztésen és az új piacok feltérképezésén keresztül. A marketing hatását nehéz lenne mérni. Ezt közgazdaságilag úgy lehetne megtenni, ha két teljesen azonos vállalkozás egyike sokat költene marketingre, a másik pedig semennyit, és így összehasonlítanánk a két cég eredményeit. Nos, egy ilyen kísérletet azért a gyakorlatban nehéz lenne végrehajtani, aggregált szinten pedig ilyen adatok szintén nem állnak rendelkezésre.

K.N.: Önök szerin milyen stratégiákkal és eszközökkel lehet pozitív hatása a gazdaságra a marketingnek?

R.G.: Akkor lehet eredményes a marketing, ha a fogyasztói igényekre reagál, illetve, ha képes új igényeket teremteni. Nem biztos, hogy egy magyar, olasz vagy német fogyasztót ugyanúgy lehet megszólítani. Ezért is fontos, hogy egy multi marketingje se csak arról szóljon, hogy lemásoljuk az anyacég reklámjait, termékeit, szabják az adott piacra őket. A gazdaság szempontjából kiemelt szerepe lehet a hazai cégek, a hazai termékek marketingjének. Ugyanakkor nem adható általános recept: a jó stratégia, a jó eszközök különbözőek célcsoportonként, termékenként, vállalatméret szerint.

K.N.: Meglátása szerint a jelenlegi helyzetben melyek azok a hazai iparágak, amelyeknek a leginkább szükségük lehet a hatékony marketingre?

R.G.: Nehéz lehet kiemelni egy-egy iparágat, bár például a jelentős visszaesést elszenvedő turizmussal már megtettem. Problémákkal küzd az autógyártás is. Persze kérdés, hogy ha egy külföldi gyártású autót hirdetnek Magyarországon, az mennyire lehet előnyös a magyar gazdaságra. Fontos az is, hogy marketing alatt ne csak azt értsük, hogy ki hány tonna hirdetést tol a családok elé. Egy-egy vonzó akció vagy termékajánlat ugyanúgy fontos lehet, ugyanúgy segíthet dinamizálni a gazdaságot vagy meghozni a vásárlási kedvet, illetve a hazai termékek előretörésével kiválthatja az import egy részét is.

K.N.: Hogyan segítheti a marketing talpra állítani a turizmust, vendéglátást vagy épp a szórakoztatóipart?

A turizmusnál – még a nyári számok nem állnak rendelkezésre – a belföldi részen már látszódnak a kedvező folyamatok. Ez persze adódik a külföldi utazások helyettesítéséből is. Itt tehát már látszik valamiféle eredmény. A nemzetközi turizmus már nehezebb dió. Bár itt is van éledezés, de fontos az óvatosság is, illetve a korlátozások is szerepet játszanak. Itt a marketing leginkább a vírushelyzet elmúltával segíthet majd érdemben. A szórakoztatóiparban jelen helyzetben szintén keveset tud tenni a marketing: a kereslet már most nagyobb lenne, mint amit az egészségügyi előírások mellett ki lehet elégíteni.

K.N.: A magyar cégekre egyébként mennyire jellemző a tudatos marketing? Nemcsak veszélyhelyzet, világjárvány idején, hanem a konjunktúrában?

R.G.: Teljesen változó. Természetesen itt is igaz, hogy nemcsak a költés mennyisége, hanem annak minősége is számít. Egy nagyobb cég természetesen arányaiban is többet tud költeni marketingre, mint egy kisebb. Nem is gondolom, hogy minden cégnek ugyanannyit kellene költenie vagy létezne arányszabály, hogy a bevételed x százalékát költsd erre. Ez nagyon sok tényező (ágazat, vállalatméret, pozíció a termelési láncban stb.) függvénye.

K.N.: Ennek tekintetében érdekes kérdés, hogy mit tekint a Századvég Gazdaságkutató Zrt. marketingnek egy egyéni vállalkozó, KKV, multi vagy állami vállalat esetében? A költési lehetőségeik természetesen mások, de vannak esetleg olyan tendenciák, amelyek közösek?

R.G.: Így van, nehéz általános definíciót adni, és a cégek sem ugyanúgy értelmezik a marketinget. Jellemző ugyanakkor, hogy általában a hirdetésnél, a kommunikációnál azért tágabb az értelmezés. Talán közös elemként azt határoznám meg, hogy mindenkinek valamilyen módon meg kell szólítani a stakeholdereket – legyen az ügyfél, vásárló, állampolgár. Van valamilyen üzenet, amit a cég, állam, kkv, vállalkozó át szeretne adni, valamilyen kép, amit sugallni szeretne. Természetesen az eszközök mások. A lehetőségek is.

K.N.: Végül, de nem utolsósorban: hogyan marketingeli magát a Századvég Gazdaságkutató Zrt? Milyennek értékeli a saját marketingkommunikációjukat?

A Századvég Gazdaságkutató nem egy olyan vállalkozás, amely gyárt egyfajta egyen terméket. Itt nagyon fontos szerepe van a szakmai ismereteknek és a tudásnak. Egy ilyen cégnél tehát a marketing feladata az, hogy a potenciális partnerek tudják, hogy mely területekkel foglalkozik a cég, mivel lehet megbízni. Így a marketing szerepe is részben más. Egy kisebb tanácsadó cégnél talán annak megismertetése fontos, hogy kik vagyunk, milyen szakmai munkát végzünk, és az is, hogy azt jó minőségben végezzük. Természetesen mi is megjelenünk Facebookon, LinkedIn-en, a szakmai sajtóban, de azért méretünk miatt nem kell milliárdos marketingköltésekre gondolni. Hogy milyen a marketingkommunikációnk? Ezt lehet, hogy az Olvasók jobban meg tudják ítélni…

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkA Facebook hirdetések helye a marketingben
Következő cikkÍgy kommunikált a Coca-Cola veszélyhelyzet idején – interjú Mérő ÁdámmalKövetkező

Ezeket olvastad már?

„Ha a tartalomterjesztők túl akarnak élni, együtt kell működniük” – interjú Magnus Hultmannal

Magnus Hultmannal a Media Hungaryn találkoztam, ahol az egyik legjobb előadást tartotta: azon kevesek egyike

Elolvasom »

„Hatalmas mázli, hogy ennyire nehéz belevágni a tartalommarketingbe” – Interjú Rand Fishkinnel

Moz, a nagy varázsló személyesen. Rand Fishkin az egyik legismertebb SEO-szakember, a Moz és az

Elolvasom »

Esettanulmány és interjúk a Burda-ügy margójára: meddig terjed a márkák felelőssége, ha gyerekek szerepelnek a reklámban?

A március 15-i hosszú hétvége egyik legnagyobb figyelmet kapott témája a Burda Magazin szerencsétlen szóválasztása

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.