Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

A Facebook hirdetések helye a marketingben

  • Szerző: Scherzer Marcell
  • Kategóriák: Facebook hirdetés

Hirdetés = Marketing? Ha igen, akkor miért nem?

Ha úgy gondolsz a hirdetéseidre, hogy az az egész marketinged, akkor nagyon ég a ház. Én most tüzet oltani jöttem ezzel az írással, de nem ígérem, hogy a végére nem sértődsz meg. Ha magadra ismersz a következő pár percben, akkor már megérte órákat szánnom a cikkre. 

Nézzük meg, mi mindenből áll még a marketing a hirdetéseken kívül, és egyáltalán hova érdemes a Facebook hirdetéseket elhelyezned a nagy képben.

A hatásvadászok kora

Túl sokan értették félre mostanság a Facebook hirdetések jelentőségét a marketing mixükben, és elhitték, hogy ha fut néhány kampány, azzal le van tudva minden.

Nem a Te hibád, ha veled is megtörtént. Várj, komolyan mondom, TÉNYLEG nem csak Te tehetsz róla.

Imádom a felelősségvállalás témáját, de nehéz azt a tényt megkerülni, hogy a hatásvadász marketingguruk világában élünk.

Az utóbbi 5 évben megjelentek többek között:

  • Chatbot guruk
  • Instagram szakértők 
  • LinkedIn bejutási specialisták 
  • Üzleti mentorok 5 millió alatti éves nettó árbevétellel (aucs)
  • TikTok tanácsadók több százezres óradíjjal

Ezáltal rengetegen lettek bepalizva. Nem mondom, hogy nincs köztük sikeres és megbízható szakértő, de ha 10/1, akkor lehet sokat mondok. 

Minden évre jutott valami újdonság az utóbbi időszakban, és többek között agyunk dopaminfüggősége miatt is brutál nehéz féken tartani magunk, és lézerfókusszal dolgozni. 

Vissza az alapokhoz a marketingben: 4P

Most egy kicsi töri jön, de ígérem, izgalmas lesz.

Tudtad, hogy a marketingstratégia első komolyabb mérföldköve az 1950-60-as évekre nyúlik vissza, amikor kimondták, hogy valójában 4 (vagy az újabb nézetek szerint 7) fő területe van a marketingnek?

Durva, de ez az alaptézis a mai napig helyt áll. A 4P:

  • Product (termék vagy termékpolitika)
  • Price (ár vagy árpolitika)
  • Place (megjelenés helye, vagyis értékesítési politika)
  • Promotion (reklámok, reklámpolitika)

Tudom, Te 2020-ban élsz, és a legmenőbb marketingesek szerint csak egy weblap és fasza hirdetések kellenek, aztán ’jóság van, de gondoljuk át az 50 éves téziseket egy kicsit józanparaszti ésszel.

Product

Nagyon evidens: Kell egy jó termék, amire van piaci igény. 

Price

Az árazás is nagyon fontos, hiszen valószínűleg nem fogod tudni 5x áron eladni ugyanazt a terméket, mint a konkurensed (kivéve, ha készítesz egy szuper csomagot belőle). 

Place

Termékekről van szó? Érdemes eljuttatni boltokba, és akár áron alul is adni a multiknak, hogy minél több emberhez eljuthasson a cuccod? Ez mind a place stratégiába tarozik 

Promotion

Hogyan fogod eljuttatni az emberekhez? Online vagy offline? Milyen eszközöket fogsz használni erre? 

A reklámpolitikán (promotion) belül beszélünk a Facebook hirdetésekről, de rengeteg másik összetevője is van a reklámozásnak a pozicionálástól egészen az arculaton át a weboldalak szövegezéséig. 

Mennyit ér a 4P?

Abban ezek alapján gyorsan megegyezhetünk, hogy a 4P-nek hatalmas jelentősége van egy cég életében, még ha nem is vesz róla tudomást.

Mostanság több olyan vállalkozással is tárgyaltam, akiknél legalább 2P hiányzott a 4-ből, és valahogy esélytelennek láttam, hogy komoly eredményeket érjünk el Facebook ads-ből. 

Hogyan adnánk el egy olyan telefon tokot, aminek nagyjából 2,5x ára van a piaci normához képest, de nem nyújt semmivel többet, és még a weboldal is gyenge hozzá? (Price, Product, Promotion)

A valóság az, hogy ha 1P hiányzik a 4-ből, és nem tudod mi a gond, akkor nagyon hamar földbe tud állni a céged. 

Egy másik megközelítés: Hol a helye a stratégiában a Facebook hirdetéseknek?

Abban megegyezhetünk, hogy a legtöbb komoly  és fejlődő cégnél szoktak legalább a fiókban tartani egy általános marketingstratégiát (vagy marketing tervet).

Ennek a stratégiának általában része a

  • Célok megfogalmazása
  • Versenytársak elemzése
  • Célpiac leírása
  • Vásárlási szokások
  • USP 
  • Büdzsé
  • és persze a marketing csatornák

Utolsóba tartozik bele a Facebook hirdetés, mint egy eszköz arra, hogy új és meglévő vásárlókat szólíts meg, sőt, lehetőség szerint adj el nekik.

Mielőtt azonban feladsz egy hirdetést Mark Zuckerberg portálján, jó ha tudod, hogy rengeteg dolgot rendbe kell raknod, és sok kérdést fel kell tenned magadnak.

Tisztában vagy a piacod méretével, sajátosságaival?

Nekem ügynökség tulajdonosként például rá kellett jönnöm, hogy nem ebben az iparágban fogok egy többmilliárd forintos bizniszt felépíteni, mert nincs akkora piacunk. A kutatásom szerint a legnagyobb PPC (pay per click) ügynökség nettó árbevétele 3-400 millió környékén van, de a legtöbben megállnak az 50-100 millió között. 

Ha nekem más céljaim vannak, akkor más céget kell építenem.

Ismered a versenytársaid? 

Csinálnod kell legalább egy kicsi piackutatást azzal kapcsolatban, hogy kik a versenytársaid, mik az erősségeik, és gyengeségeik. Ez ezer másik tényező mellett azért is hasznos lesz, mert ha ismered a piacod és a vevők fájdalompontját, akkor azt már a hirdetésben is fel fogod tudni használni a kreatívokhoz, vagy ha a nagyobb képet nézzük, pozicionálhatod a céged oda, ahova senki más a piacon. 

Mennyi visszatérő vásárlásra számíthatsz? 

Egy telefontokokkal foglalkozó webshopos ismerősömtől tudom, hogy a legtöbben az iparágukban azért választanak a rosszabb minőségű műanyag tokok közül alapanyagnak, mert az 1-2 év használat alatt besárgul, és újat kell vásárolni.

Ha 2 évente újat vásárolnak, de alapvetően tetszett nekik a terméked, akkor gyanús, hogy téged fognak választani. 

Ezzel már számolhatsz. Készíthetsz olyan listát, amiből csak azokra célzol Facebook-on, akik legalább 1 éve vásároltak nálad utoljára. Küldhetsz nekik hírlevelet, vagy felhívhatod őket telefonon – a csatorna mindegy, a stratégia része fontosabb itt a dolognak. 

Egyedi vagy? (USP)

Ha egyedi vagy, a Facebook-on olcsóbb kattintásokat és vásárlásokat tudsz majd elérni, hiszen megüti az emberek ingerküszöbét a hirdetésed. 

Ha a céged vagy a terméked nem egyedi, akkor az egyiken muszáj csavarnod egyet, hogy az legyen. 

Most épp több ügyfelünknél teszteljük a humorosabb kommunikációt, és eddig szuper megtérülése van a hirdetéseknek, valamint a posztoknál is aktívabbak. Többek között ez is egy eszköz lehet, amiben mást képviselhetsz a besavanyodott versenytársakhoz képest. (már ha konzervatív a piacod)

Mennyi az annyi?

Én egy kevésbé konzervatív elvet vallok, és ezt a saját cégünknél is gyakorlom: Költs annyit a marketingre amennyit csak tudsz, és ebből hozd ki a legtöbbet. 

Ha teszteled a Facebook ads-et, és megtérül, akkor egy jó kis pókeres kifejezéssel élve érdemes ALL IN menned, ameddig lehetséges.

Az árak drágulnak, véget ért már a Facebook ads hőskora, amikor 1-2 forintért lehet érkezési oldal megtekintéseket (landing page view) vásárolni, és a tarifák évről évre emelkednek. 

Hol vagy jelen? 

Melyik közösségi oldalakra és melyik hirdetési csatornára érdemes nagy hangsúlyt fektetned, vagy büdzsét allokálnod? Tesztelted mindet? Hol van ott a célpiacod, és hol kevésbé?

A célközönséged nagy része egyébként elérhető Instagram-on és Facebook-on, ezért nagy az esélye, hogy Facebook-on Neked is érdemes hirdetned, főleg, ha látod, hogy a konkursenseid csinálják (=megtérül nagy valószínűséggel). 

Konklúzió

Láthatod, hogy nagyon sok eleme van a marketingnek, tehát akkor konklúzióként mindenképpen megállapíthatjuk a következő alaptézist:

Marketing  ≠ Hirdetés

Ne legyenek illúzióid. Hirdetésekből nagyon sok pénzt lehet keresni, DE (!) a következő dolgoknak rendben kell lennie hozzá minimum: 

  • Kell egy jó termék, amit megfelelő áron adsz 
  • A termékre a piacnak legyen szüksége, és tudjanak is erről, vagy megfelelően meg lehessen őket győzni róla 
  • Jól pozicionáld a céged (miért téged válasszanak?), vagy terméked 
  • Legyen szuper weboldalad, ahol könnyű (!) vásárolni, és a design is megfelelő
  • Állítsd (állíttasd) be jól a hirdetéseid

Ne érts félre, vannak más, nagyon fontos tényezők is, de ha ez rendben van, akkor el fogsz tudni adni hirdetésből online.

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkSEO eszközök: Melyek a legjobbak?
Következő cikkA marketing, mint a gazdaság hajtóereje – interjú Regős GáborralKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így értelmezd a Facebook hirdetési mérőszámokat (2020)

Ismered ezt a viccet? Míg a marketingesek a házi focibajnokságban az előkelő második helyet szerezték

Elolvasom »

iOS14 frissítés: minden hirdetőnek kellett, mint kígyónak a lábszárvédő

Ha nem hirdetsz olyan aktívan, akkor is biztosan hallottál az iOS14 frissítés hatásairól szakmai csoportokban,

Elolvasom »
facebook pixel

Így mérd a konverziód 2020-ban Facebookon!

Rengeteg olyan nagy cég weboldalával találkozni az interneten még mindig (2020. szeptember), akiknek nincs beállítva

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.