Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

SEO eszközök: Melyek a legjobbak?

  • Szerző: Papp Gábor
  • Kategóriák: Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (SEO) az egyik legnagyobb ROI-val rendelkező online marketing módszer és csatorna. Talán ez az oka annak, hogy miért ilyen nehéz jól szerepelni ezen a téren.

A hirdetéseknél, a közösségi média marketingben vagy az email marketingnél 1-2 eszköz beszerzésével gyakran a teljes folyamatot el tudjuk látni. A SEO-hoz azonban rendszerint ennél jóval többre van szükség.

De pontosan milyen SEO eszközöket kell ahhoz használni, hogy te legyél az 1. vagy akárcsak az egyik top találat a Google keresésekben?

A legjobb SEO eszközök

A keresőoptimalizáláshoz használt eszközöket három csoportba érdemes sorolni – ahogy magát a keresőoptimalizálást is:

  • on-page SEO (tartalmi)
  • off-page SEO (linkek)
  • technikai SEO

Az on-page azokat az eszközöket jelöli, amelyek magához a tartalomhoz (pl.: cikkek, termékoldalak, stb.), és annak optimalizálásához nyújtanak segítséget.

Az off-page esetében a külső forrásból (más oldalról) érkező linkeket, hivatkozásokat tudjuk követni és számon tartani.

A technikai résznél a weboldal felépítésére, működésére és sebességére vonatkozóan kapunk segítségét az ebbe a kategóriába eső SEO eszközöktől.

A világ legnagyobb és legismertebb keresőmotorja a Google, óriási piaci dominanciával. Magyarországon például az általános keresések 98%-át a Google használatával végzik az emberek. Így amikor keresőoptimalizálásról esik szó, akkor az a legtöbb országban jelenleg egyet jelent a Google algoritmusával.

Jóval kevesebben tudják, de a világ 2. legnagyobb keresőoldala a Youtube – ami szintén a Google-hoz tartozik.

Remek hír, hogy a Google nem csak a legjobb keresőmotor, de zseniális a termékfejlesztésben is. Legalább 5-6 olyan alkalmazásuk van, amit 1 milliárd embernél is több használ aktívan (pl.: Chrome, Gmail, Android, stb.)

Nem mellesleg SEO eszközöket is fejlesztenek.

Így adja magát a konklúzió: Hol máshol keresnénk a legjobb keresőoptimalizálás eszközöket, ha nem egyenesen a medve barlangjában?

Google SEO eszközei

A legjobb keresőoptimalizálás eszközök kétségtelenül a Google sajátjai, hiszen ezek megkerülhetetlenek minden keresőoptimalizálással foglalkozó szakember számára.

A legalapvetőbb a Google Search Console (GSC). 

A GSC a saját weboldalunk adatait méri, így a hozzáférést már a weboldal elindulásakor érdemes bekötni. Ennek köszönhetően az már a kezdetektől trackeli a különböző keresésekhez köthető adatokat, pl.:

  • Melyik tartalomra hányan keresnek napi, heti, havi, éves szinten
  • Melyek a legtöbbet használt keresési kifejezések
  • Mekkora forgalom érkezett a weboldalra az elmúlt időszakban a Google-ből

Itt szinte minden adatot megkapunk a keresésekről, sőt, akár még utasítani is tudjuk a Google-t, hogy átfésülje az oldalunkat, amikor valamit módosítottunk – ezzel pedig sokkal gyorsabban válnak láthatóvá a módosítások a látogatók számára is.

Az alábbi képen egy új weboldal, a The Next organikus forgalom növekedését követhetjük nyomon a Google Search Console segítségével.

Ahogy látszik, nem csak a Google-ből érkező forgalmat (átkattintásokat) mutatja a szoftver, hanem például az impressiont is, amely megmutatja, hogy hány embernek jelenik meg a keresési találatokban az oldal különböző kifejezésekre, mielőtt még valamely találatra rákattintana – de átkattintási arányokat, illetve keresési pozíciókat is bekapcsolhatunk az egyes kulcsszavakra, ha szeretnénk.

Ezeket az adatokat nem csak az oldal egészére vonatkozóan láthatjuk, hanem mélyre is áshatunk, és akár 1-1 tartalomra vagy kulcsszóra vonatkozó adatokat is kikereshetünk. Az alábbi képen például az látható, hogy egy adott aloldal legnépszerűbb kifejezése a projektmenedzser képzés – ez a keresési kifejezés hozza be az adott aloldal vagy cikk legnagyobb organikus forgalmát, tehát erre keresnek rá a legtöbben, akik végül az oldalon landolnak.

Ezek az adatok többek között azért nagyon fontosak, mert rámutatnak, hogy hol mutatkozik meg nagy diszkrepancia (pl.: hatalmas impression számhoz nagyon alacsony kattintás párosul), emiatt pedig könnyen rátalálhatunk a problémák forrására, majd egyszerűen kijavíthatjuk azokat.

De ha már adatok, akkor érdemes megemlíteni egy másik Google eszközt is, amely bár nem kifejezetten a keresési információkra van szakosodva, de az egyik legfontosabb adatokkal dolgozó szoftver az egész interneten.

Ez pedig nem más, mint a Google Analytics.

Ezen a képen például az látható, hogy egy e-learninggel foglalkozó oldal népszerűsége hogyan változott meg a koronavírus okozta karantén és iskolai bezárások miatt májusban. Majd hogyan kezd el ismét emelkedni, ahogy közeledik a szeptemberi iskolakezdés augusztus második felében.

De ez csak a felszín.

A Google Analytics képes megmutatni szinte mindent, a weboldal látogatóktól kezdve az egyes marketing csatornák hatékonyságán át egészen a weboldalon mutatott viselkedésig.

Beállíthatunk konverzió követést, láthatjuk a valós idejű oldallátogatók cselekvéseit, de mostmár cohort analysis-t is vizsgálhatunk, amellyel különböző csoportokba oszthatjuk a vásárlóinkat egyes tulajdonságok alapján (pl.: Google-ből érkező vásárlók, Facebook-ról érkező vásárlók, az utóbbi 3 hónapban többször is vásárlók, stb.)

Előfizetői tartalom

Ezt az anyagot csak a Kreatív Kontroll előfizetői olvashatják. Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikk5 titok a hatékony telefonos értékesítéshez
Következő cikkA Facebook hirdetések helye a marketingbenKövetkező

Ezeket olvastad már?

4 lépésből felraklak a Google Térképre

Hirtelen felindulásból írom ezt az útmutatót, amit annak köszönhettek, hogy az elmúlt időszakban volt szerencsém egy

Elolvasom »

Így akarta átírni egy egyetem a Google-t (és így menedzseld branded tartalommal)

Miért költ egy egyetem milliókat arra, hogy „eltüntesse” a negatív említéseket a Google-ből? Mert megteheti:

Elolvasom »

Hogyan alakította át a PPC hirdetések piacát a koronavírus?

Mit tegyél most az eredményesebb Google Ads kampányokért? A cikk publikálásának pillanatában bő másfél hónap

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.