Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Így módosította az AI a játékszabályokat

  • Szerző: Dajka Gábor
  • Kategóriák: Ingyenes, Ingyenes cikk

A mesterséges intelligencia megjelenése egyáltalán nem új dolog. Az elmúlt időszakban azonban felgyorsultak az események. A játékszabályok megváltoztak, nekünk pedig vállalkozóként meg kell tanulnunk alkalmazkodni ezekhez.

Az elmúlt időszakban a mesterséges intelligencia alkalmazása a mindennapi életben is megjelent. A technológiai fejlődés mára nemcsak a nagyvállalatok játékszere, de a kisvállalkozások számára is elérhetővé vált. Ez a hozzáférhetőség azonban úgy tűnik, alapjaiban változtatta meg az üzleti világ játékszabályait. Átformálja azokat a kereteket, amelyek eddig meghatározták, hogyan dolgozunk, döntünk és kommunikálunk.

Most megtudhatod azt, hogyan alakította a mesterséges intelligencia az elmúlt években az üzleti világ gondolkodását, és hogy milyen hatással lehet a kreatív szakmák jövőjére. A januári Floow Day-en pedig részletesen is megismerheted ezeket a változásokat és megismerkedhetsz azokkal a lehetőségekkel, amelyeket az AI a Te vállalkozásod számára tartogat.

A kezdet: a gép győzelme a sakkmester felett

Rengeteget hallunk manapság az AI-ról, érdemes azonban tudni, hogy a mesterséges intelligencia megjelenése egyáltalán nem újkeletű dolog. A világ már 1997-ben megismerkedhetett például az IBM AI-alapú szuperszámítógépével, a Deep Blue-val, melyet kifejezetten sakkozás céljából terveztek.

A sakk egy olyan készség, amelyhez semmilyen más emberi kvalitás nem szükséges. Nem kell történelmi, kulturális tudás, humor, a kreativitásnak is csak egy elég szűk mezsgyéjére van szükség. A rendszer fix szabályokkal rendelkezik. Vannak bizonyos bábuk, amelyek bizonyos módon léphetnek, a játéknak pedig egyetlen célja van: mattot adni a másik játékosnak. Ez egy nagyon egyszerűen betanítható dolog.

Azért is fontos, mert a mesterséges intelligencia mérésével kapcsolatban a legfőbb problémánk általában az, hogy nem tudjuk meghatározni, hogy az az emberhez mérten mennyiben pontos vagy kreatív. Olyan fogalmakat próbálunk definiálni vele kapcsolatban, amelyek alapvetően emberi jellemzők. A sakk esetében azonban nincs ilyen. Teljesen világos, hogy egy meccs végén a számítógép nyer, vagy veszít.

A Deep Blue egyetlen sémát ismer, az adott helyzetet megvizsgálva pedig percenként 200 ezer lehetséges állás alapján határozza meg, hogy mi az ideális lépés. A számítógép képességeit kiválóan mutatja, hogy a gép 1997-ben sikeresen győzte le Garri Kaszparov világbajnok sakkmestert. A sakksportban érintettek már ekkor jelezték, hogy az AI személyében egy problémával állunk szemben, amit a közeljövőben egyértelműen kezelnünk kell majd.

Az újabb, nagy áttörést az AlphaZero nevű sakkozóprogram jelentette, mely a Deep Blue-hoz képest egészen más elven működött. Az AlphaZero esetében nem voltak előre meghatározott sémák. A gépnek megtanították a sakk szabályait, ami ezután elkezdett magával játszani. Négy óra múlva a világ összes sakkozó programját megverte, két hét múlva pedig az emberek közt sem akadt sikeres kihívója.

Az AlphaZero egyértelműen bizonyítja, hogy a mesterséges intelligencia bizonyos területeken sokkal jobban teljesít az embernél. Ez a sakkvilágban komoly hullámokat kavart, 2017-ben például Simon Williams sakknagymester úgy fogalmazott, hogy a technológia rabszolgasorba fogja dönteni az emberiséget. Ha pedig ez ilyen formában nem is igaz, az egészen biztos, hogy a korábban ismert játékszabályokat megváltoztatja.

A nagyvállalatok játékszerétől a kisvállalkozások lehetőségeiig

Ha a mesterséges intelligencia játékszabályokat átformáló szerepéről beszélünk, érdemes megemlíteni olyan megoldásokat, mint az Amazon termékajánló rendszere, melyet 23 éve kezdtek el fejleszteni és a vásárlási szokásainknak és a hozzánk hasonló termékeket vásárlók szokásainak megfelelő módon javasol terméket. Vagy épp a Netflix algoritmusát, melynek fejlesztésére a cég 2009-ben egy millió dollárt ajánlott fel.

A jutalmat az vihette el, aki 10 százalékkal képes volt javítani a pontosságát annak érdekében, hogy rendszer jobb filmeket tudjon ajánlani a nézőknek. A streaming szolgáltató számára már ekkor világossá vált, hogy az ajánlást AI-alapon kell megoldani. Azóta a Netflix ajánlórendszere a szokásos demográfiai adatok helyett egyetlen dolgot figyel: hogy miket néztünk korábban és a hozzánk hasonló ízlésűek miket szoktak nézni. Ennek eredményeképp a lineáris televíziózás esetében a következő filmmel kapcsolatos elégedettség 40 százalék körüli, míg egy streaming szolgáltatónál 80 százalék fölötti.

Ennek tükrében már nem meglepő, hogy azóta az AI rengeteg egyéb feladatot elláthat egy ilyen profillal rendelkező vállalat esetében. A felhasználói szokások alapján az algoritmus döntheti el, hogy milyen témájú legyen a következő film, kik szerepeljenek benne. A mesterséges intelligencia feliratozza a filmeket és az AI dönti el azt is, hogy milyen szerverkapacitást tegyenek a szolgáltatás mögé, várhatóan mennyi új felhasználó várható, és hogy milyen képekkel hirdessék az adott streaming tartalmat.

Ebből is jól látható tehát, hogy az AI már régóta velünk van. Az elmúlt időszakban egyszerűen csak felgyorsult, exponenciálissá vált a fejlődése. És míg korábban a nagyvállalatok játékszere volt, most a kisvállalkozások számára is elérhetővé vált.

Miért és hogyan változik a kreatív szakmák funkciója a jövőben?

2022. november 30. egy fontos fordulópont a mesterséges intelligenciával kapcsolatos diskurzus terén. Ekkor vált ugyanis nyilvánossá a ChatGPT. Az a technológia, mellyel a legtöbben még most is ismerkedünk és tapogatózunk, hogy hogyan is alkalmazhatjuk mindennapos munkánk során.

Fontos megjegyezni, hogy a ChatGPT nyelvi modell, nem mesterséges intelligencia. Mesterséges intelligencia alapon működik, de alapvetően csak valószínűségek szerint rak egymás mögé szavakat, nem érti azok jelentését. Távol áll tehát még attól, hogy szuperintelligenciává váljon. Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen rendszer esetében a fejlődése nem feltétlenül fokozatos. Ez azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel lesznek pontok, amikor meg fog rekedni, vagy akár vissza is fog esni valamennyit. Nem feltétlenül kell tehát rettegnünk attól, hogy elvesztenénk a munkánkat.

Akadnak azonban olyan területek, melyeken a megfelelő promptolás esetén valóban képes lehet kiváltani az emberi munka oroszlánrészét. Marketingszempontból ilyen például a kulcsszókeresés, a témakutatás és a termékleírások készítése. Utóbbi esetben azonban még mindenképp szükség lesz a kész szövegek lektorálására.

Összességében tehát azt mondhatjuk, hogy az AI használatával metaadatokat és kulcsszavakat is jól tudunk generálni, összefüggő szövegek esetében azonban szükség van egy emberre, aki ellenőrzi és átírja a nyelvi modell által generált szöveget. Az AI megfelelő promptolásán keresztül generálható egy brief, melynek segítségével a szövegíró könnyebben dolgozhat. Sőt, a nyelvi modell akár a cikk vázát is megírja, amit utólag emberi erővel megtisztíthatunk, kiegészíthetünk, tökéletesíthetünk.

Miért lehet hatékony az AI használata a kreatív szakmákban?

Az AI használata hozzásegíthet minket ahhoz, hogy a munka során értékes időt spóroljunk. Alkalmazásán keresztül nagyban növelhetjük a kapacitásunkat, hiszen a kész anyagok lektorálása lényegesen lerövidíti a munkafolyamatot ahhoz képest, mintha teljesen nulláról kellene belekezdenünk péládul egy szakmai cikk megírásába.

Ez összességében azt jelenti, hogy a ChatGPT-hez hasonló megoldások nem képesek százszázalékban átvenni a kreatív feladatokat. Nem kell tehát amiatt aggódnunk, hogy munka nélkül maradnánk. Az azonban egész biztos, hogy a jövőben a szövegírók és egyéb kreatív szakmák funkciója is – ha tetszik, ha nem – gyökeres változáson fog keresztül menni.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkKeresőoptimalizálás a gyakorlatban: mi a linképítés szerepe a kkv-k életében? [interjúval]
Következő cikkMi az a negatív SEO és hogyan védekezz ellene?Következő

Ezeket olvastad már?

Látom, hogyan hirdetsz! Marketinges cégek és nagy webáruházak Facebook-hirdetései

Június 28-ától minden Facebook-oldal aktív hirdetéseit egyetlen menüpont alatt megnézheted. Kapva kaptunk az alkalmon és

Elolvasom »

Így mutatkozz be hatékonyan 3 másodpercben

Mutasd be nekem a céged, mire hármat számolok. Meg tudod csinálni? Tegnap egy kapcsolatépítő rendezvényen

Elolvasom »

Brand mention, a SEO jövője – hogyan generálj és mérj márkaemlítéseket (4 remek eszköztippel)

A tartalommarketinged (és általában az online marketinged) egyik célja bizonyosan az, hogy brandedet ismertebbé és

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.