A social proof ereje a marketingben – így nyűgözd le ügyfeleidet üres ígéretek helyett őszinteséggel

Ugye veled is előfordult már, hogy egy terméket azért vásároltál meg, mert egy közeli barátod ajánlotta neked? Vagy azért próbáltál ki egy szolgáltatást, mert egy ismerősöd megesküdött arra, hogy imádni fogod? Te megbíztál ezekben az emberekben, elvégre jól ismeritek egymást, hasonló az ízlésetek, ugyanazokat a dolgokat kedvelitek. És végül nem is kellett csalódnod a véleményükben. … Read more

23 bizalomépítő elem, amit az okos marketingesek használnak (2. rész)

Az első részben arról a 13 kockázatcsökkentő elemről írtam, amely direkten vagy indirekten hitelesíti a salesszövegeidet, írásos és személyes kommunikációdat. Ma eggyel magasabb szintre lépve azokat a társadalmi bizonyítékokat (social proofokat) vesszük sorra, amelyekkel még minimálisabbra redukálhatod a potenciális vevőid félelemérzetét, mielőtt rákattintanak a weboldaladon a vásárlás gombra.

A közösség ereje a marketing szolgálatában

A társadalmi bizonyítékokról írt korábbi cikkünkben hosszabban írtunk annak a jelenségnek a pszichológiai hátteréről, hogy miért cselekszünk meg mi magunk is nagyobb eséllyel valamit, ha a hozzánk hasonló emberek már megtették korábban. A lényeg röviden és tömören: a közösség biztonságot ad. Ezért hajlunk a konformizmusra, veszünk részt a folyosói pletykagépezet fenntartásában, követjük a kerítésen átmászva sörtől felbátorodó barátainkat a lezárt strandra hajnali kettőkör ésvagy kérjük ki az ismerőseink, rokonaink tanácsát nagyobb kiadás előtt. A social proof pokolian hatékony meggyőzéstechnikai elem, mert a vásárlói döntéssel magányosan birkózó vevőd köré virtuális közösséget szervez azokból, akik már „túl vannak” ugyanezen választáson. Az ő elégedettségük automatikusan csökkenti a vevőd fejében a tranzakcionális kockázatot (és teszi nyitottabbá a costumer journey végigjárására). Minél magasabb, erősebb és demonstratívabb ez az elégedettség, annál kisebb, elviselhetőbb és vállalhatóbb a rizikó. Meggyőző bizonyíték a közösség „tévedhetetlenségére”, hogy a vevők 70%-a elolvassa a termékről írt review-kat online vásárlás előtt és azokat 12-szer (!) hitelesebbnek tartja, mint a márkák termékleírásait. Egy szó mint száz, a social proof kötelező elem, ha ki akarod maxolni a kampányaid bevételtermelő képességét, ezért nézzük is meg, milyen társadalmi bizonyítéktípusokat építhetsz be a marketingkommunikációdba. Read More