Hogyan érheted el, hogy megosszák a tartalmadat? [csekklista példákkal]

Mi a megosztás anatómiája? Mi a legfontosabb dolog, amire oda kell figyelned, ha azt szeretnéd, hogy a tartalmadat emberek tömege ossza meg? Bryan Kramer azt írja egyik könyvében, hogy nincs B2B vagy B2C, csak H2H. Human to human, vagyis ember az embernek kommunikál, hiszen a cégeknek és a termékeknek nincsenek érzelmeik. Mögöttük viszont ott vannak … Read more

Posztolási segédlet a sikeres Facebook-jelenléthez – közösségi marketing 3. rész

A sikeres és hasznos facebookozás alapvető feltétele, hogy változatos és hasznos tartalommal szolgáld ki a követőidet. Nincs annál bosszantóbb érzés, amikor üveges tekintettel nézed a monitort, pörgeted az egeret, de mégsem jut eszedbe semmi, amit kirakhatnál. Szerintem az amatőrnek ihlet kell, a profinak pedig határidő, ezért mi nem engedhetjük meg magunknak, hogy pillanatnyi áramszünet miatt … Read more

Segítség, mit posztoljak Facebookon? – Közösségi marketing 2017-ben, 2. rész

Ha csak annyi fix ügyfelünk lenne, ahányan az elmúlt 1 évben értetlenkedtek, hogy miért kérnek el az ügynökségek annyit a „facebookozásért”, Zoli egy sokkal nyugodtabb cégvezető lenne. Az aktív közösségi tartalommarketing azonban annál egy kicsit bonyolultabb, mint hogy posztolgatunk ezt-azt, hogy „legyen valami, lássák, hogy élünk”. Bevezető cikkünk után haladunk előre a megvalósult multi-platform közösségi marketing felé, cikksorozatunk 2. részében a saját posztolási segédletünkbe engedünk betekintést, majd elmélyedünk a vizuális tartalmak tengerében. Tartozom egy vallomással, de egyáltalán nem lennék meglepve, ha már te is találkoztál volna a problémával.

Amikor még nem ment olyan jól a közösségi tartalommarketing

Pár évvel ezelőtt elvállaltam egy utazási oldal Facebook-menedzsmentjét, de persze korrekt voltam, mert havertól nem kértem érte semmit, no meg akkor még tényleg csak ismerkedtem a közösségi háló üzleti célú felhasználásával. „Csajok, mellek, boldogság és tengerpart, ami belefér, de tényleg rád bízom” – szólt az „ügyfél” utasítása. Én persze a hirdetési oldal mellett elvállaltam a napi 5 poszt különös gonddal történő kihelyezését is. A haver persze heti (!) 5-öt kért, de ügyesen fölalkudtam, mit nekem munka mellett egy kis bohóckodás a Facebookon. Az első hónapban minden csupa napsütés és luxus volt, mint a képeken. Dőltek a like-ok, pörögtek a megosztások és a konverzió is alakulgatott, ehhez is értünk, hurrá. A második hónap már egy kicsit döcögősebb volt, miután ellőttem minden magától értetődő fotót és pár videót. Már kellett egy kis fantázia, hogy meglegyen a napi penzum. A harmadik hónapban már elég morcos voltam, mert mind az ihlet, mind pedig az alapanyag kifutóban volt. Bár május volt, én legfeljebb a Duna-partra akartam lemenni nézni a vizet és az elúszó dinnyehéjakat, és a hátam közepére sem kívántam a homokos tengerpartot. Júniusban előbb napi 3, majd csak napi 1 posztra futotta az erőből és a háttéranyagból, pedig biztos nem lett volna rossz, ha több tartalomra futja a nyár elején, mint márciusban. Ekkor már naponta töltöttem annyi időt a Facebookkal, ami egy részmunkaidős állásnak is jó lett volna.

Hol rontottam el?

Read More

Kérlek, tanuld meg használni a hashtageket Instagramon!

Hétfőn Balázzsal egész napos telefonos tanácsadást tartottunk az előfizetőinknek. Az egyik kedves olvasónknak adtam pár tippet a nemrég indult utazás- és turisztikai marketing oldalával kapcsolatban, ennek kapcsán került szóba a vállalkozás jelenléte a közösségi oldalakon. Mikor rátértünk arra, hogy Instagramon milyen képeket érdemes használni és azok alá milyen szöveget, no meg persze hashtagrengeteget érdemes pakolni, … Read more

Így célozlak be Facebookon (Út az 1000 feliratkozóhoz, 2. rész)

Az előző részben elolvashattad, hogy hogyan számoltuk ki, hogy egyáltalán megérné-e ez a kampány. A marketinges válasszal („ki kell próbálni”) nem érjük be – indítás előtt érdemes a korábbi tapasztalataid alapján belőni a várható számokat. Most fölépítjük a célcsoportot Facebookon.  

Buyer persona felépítése a hirdetéskezelőben

  Nehézkesnek találom az Audiences alól megcsinálni a közönséget (kivéve akkor, ha pl. ügyféllistát töltesz föl), ezért indítunk egy új kampányt, ott összerakjuk a célzást és elmentjük a közönséget. De mielőtt megnyitjuk a hirdetéskezelőt, előbb gondoljuk végig a legnagyobb termékelőnyöket (Marketingszoveg.com-előfizetés):
  • Segít abban, hogy az online marketingeddel minél több pénzt keress, a kampányaid minél sikersebbek legyenek (400+ anyag, részletes szövegírási segédletek).
  • Naprakésszé tesz a Magyarországon aktuálisan működő reklámszövegek terén.
  • Lemodellezheted a sikeres hírleveleket, landing page-eket, salesoldalakat, videószkripteket (stb.), így olcsóbban érsz el jobb eredményeket (nem neked kell kikísérletezned mindent, illetve gyorsabb a megvalósítás, ha ott van készen a vázlat)
És így tovább. Itt elvágjuk a felsorolást, mert ez nem promó, hanem szakmai cikk. Azt tehát látjuk, hogy olyan embereknek lesz hasznos a termék, akik minden nap a marketing megvalósítási oldalán harcolnak (ésvagy szöveget írnak), és olyan anyagokat keresnek, amelyekkel a kampányaik jobbá, szebbé, nagyobbá (stb.) tehetők, illetve a munkájuk gyorsabb, kényelmesebb és fejvakarásmentesebb lesz. Az alábbi buyer personákat fogjuk felállítani:
  • egyéni vállalkozók és szabadúszók, aki maguk csinálják a teljes marketingjüket
  • szövegírók
  • szabadúszó marketingesek (tanácsadók, stratégák, AdWords-szakik, Facebook-hirdetők, SEO-szakemberek stb.)
  • mikrocégek ügyvezetői (ahol nincs marketinges)
  • kis- és középvállalatok marketingesei (marketingvezetők, marketingmenedzserek stb.)
  • nagyvállalatok marketingkommunikációs osztálya
  • tanulók
Kisvállalati szinttől a marketingvezetőket máshogy célozzuk: nekik elsősorban azt a gondolatot próbáljuk eladni, hogy „ez nagyon hasznos lesz a csapatomnak”. A csapat kivitelezőinél megpróbáljuk elérni, hogy hasonló kötelező „szaklapként” gondoljanak az előfizetésre, mint mondjuk a Kreatívra – és a céggel vetessék meg. Tudjuk még az ideális ügyfélről, hogy olvassa a Kreatívot és évi legalább 1 marketingkonferenciára kimegy, viszont (a mostani kampányban) nem lájkolja az oldalunkat és nem olvassa a Kontent magazint – hiszen új emberek elérése a cél. Nem mindegyik célcsoportra fogunk lőni. Read More

Hogyan építs pénzben mérhető bizalmat néhány hirdetéssel? (Kisokos Facebook-hirdetéshez) – 2. rész

Kétrészes cikksorozatunk első részében arról beszéltünk, hogyan hoztam létre hatékony lájkszerző Facebook-hirdetéseket egy korábbi projektemhez. Most bemutatjuk, hogy milyen típusú blogbejegyzéseket készítettünk, és azokat hogyan népszerűsítettük a közösségi médiában. Csak egy kis emlékeztető: a szóban forgó üzletág esztétikai kezeléseket kínált nemcsak magyar, hanem brit (és ír) pácienseknek is, akik az Egyesült Államokban és a sztárok … Read more

Hogyan növeltem meg 150 százalékkal egy üzletág bevételét? (Kisokos Facebook-hirdetéshez) – 1. rész

Nagyjából két és fél évvel ezelőtt azt a feladatot kaptam előző munkahelyemen, hogy a cég egyik szolgáltatásával célozzuk meg a külföldi piacokat. Szó szerint a „külföldi piacokat", hiszen elég kevés információval rendelkeztünk akkoriban arról, hogy a szóban forgó esztétikai beavatkozáshoz melyik országból csábíthatunk pácienseket Magyarországra. A különleges arcfiatalító kezelést az Egyesült Államokban alkalmazták először, és Magyarországon akkoriban két cég is foglalkozott vele, később pedig beszállt egy harmadik is. A viszonylag drága beavatkozás és a magyar piac korlátai miatt hamar rájöttünk, hogy érdemes másfelé is kacsingatni. De vajon honnan tudnánk pácienseket ide csábítani? A konkurenseink nem gondolkodtak hasonló szolgáltatásban, mi viszont rendelkeztünk a szükséges tapasztalattal a beutaztatás terén. Az ötlet tehát jónak tűnt, és az előzetes kutatások alapján rájöttünk, hogy 2 piac lehet érdekes számunkra:
  • Norvégia
  • és Anglia.

Hirdessünk, de hol?

Mivel a norvég nyelv nem tartozott az erősségeink közé, ezért a fjordok országának piacát az ottani partnerünkre bíztuk, mi pedig vigyázó szemeinket azonnal a ködös Albion felé fordítottuk. A külföldi páciensek beutaztatásával foglalkozó üzletágban és a back office-ban nem jelentett gondot az angol, és még a javarészt magyarok ügyeit menedzselő front office is meg tudott birkózni a feladattal. A terv az volt, hogy kihasználjuk  következőket:
  • A szóban forgó esztétikai kezelés gyakran feleannyiba kerül Magyarországon, mint az Egyesült Királyságban vagy Írországban. Értsd: 50-60 százalékos árelőny.
  • Orvosi háttérrel rendelkezünk, miközben sok konkurens lényegében egy kozmetika. Értsd: biztos orvosszakmai háttér.
  • Budapest tökéletes desztináció, de a kezelés nem igényli, hogy a páciens másnapig maradjon. Ő dönthet: marad és kikapcsolódik vagy megy vissza azonnal. Értsd: összeköthető a kezelés egy kis szórakozással.
  • A kezelés szigorú protokollját az amerikai gyártócég biztosítja, nem kockázatos Magyarországot választani. Apró hozzáfűzés: sok ide látogató külföldi páciens attól fél, hogy lényegében a Balkánra érkezik, és hiába olcsó egy fogászati vagy esztétikai kezelés, de van benne kockázat.
A csillagok állása jónak tűnt: a termékelőnyök miatt érdemes volt beletenni időt és pénzt a terjeszkedésbe, és már csak két kérdésre kellett választ találnunk.

Az egyik kérdés: hol hirdethetünk?

A cég hagyományosan nagy AdWords-használó volt, hitt benne és szerette a vezetőség, ezért az konstans elem lett a stratégiában. De éreztük, hogy egy angol nyelvű weboldal és egy PPC-hirdetés nem lesz elég a világ megváltásához. Nem hittünk benne, és nem is akartunk pénzt pazarolni külföldi magazinokban való hirdetésekre, pedig elhihetitek, sok légitársaság hívott minket, hogy negyedévente megjelenő kiadványaikba nagy kedvezménnyel bekerülhetünk. Mivel a beavatkozás célcsoportja a 39–70 éves nők voltak, ezért úgy döntöttünk, hogy indítunk egy Facebook-oldalt is, ahol kerülni akartuk az erős salesnyelvezetet. Annyit elmondhatok előre, hogy ez jó döntés volt, hiszen a Facebook-oldal rendkívül fontos lett a későbbiekben, és a növekedést lényegében ennek a platformnak köszönhettük. Sajnos pontos összeget nem mondhatok, de másfél év alatt cirka 150 lead érkezett be a 2000 fontos kezelésre (több, mint amit az AdWords hozott, pedig az éves Facebook-költés mindössze 1 millió forint körül volt (AdWordsre ennél nagyobb összeget toltunk). Ehhez viszont a tervezés fázisában jól kellett válaszolni a másik kérdésre:

Másik kérdés: hirdessünk, de mit?

Merthogy a Facebook-oldaladat csinálhatod úgy is, hogy folyton az értékesítést erőlteted, és csinálhatod úgy is, hogy virális tartalmakat próbálsz kreálni, és bízol benne, hogy amikor az emberek megosztják, akkor észreveszik, hogy ez a TE üzeneted. Pont azt akartuk elkerülni, ami mostanában látható az oldalon: Ezek nem azok a tartalmakat, amiket szívesen megosztanak az emberek (az idézet alapból jó lenne, de a saleses üzenet miatt láthatóan nem volt sikere), márpedig a lájkolókat igencsak nehéz és költséges dolog volt megszerezni, lévén Egyesült Királyság, drága esztétikai termék, nulláról történő indulás, kezdeti bizalmatlanság stb. Az oszlopok, amire a várunkat építettük, a következő elemekből állt:

1. Nem szégyelljük: kellettek a hölgyeket lázba hozó idézetek (és ezek önmagukban pompásan futottak):

Read More

Hogyan fogsz 2017-ben pénzt keresni a Facebookon?

Az év vége jellemzően a visszaemlékezéseké és a nagy jóslatoké. Anélkül, hogy részletezném, mekkora királyok is voltunk 2016-ban és megálmodnám, hogy mi lesz 2017-ben a szupertuti konverziómágnes és kosárérték-viagra, inkább megnéztem, hogy az aktuális trendek és a tudható változtatások tükrében milyen tartalomtípus lesz a nyerő a legnépszerűbb közösségi csatornán. Az online marketing egyik szépsége, hogy … Read more

Hova töltsem fel a videómat: YouTube vagy Facebook?

Ha legalább egy videót elkészítettél vagy megrendeltél már a cégednek, akkor szinte biztos, hogy felmerült benned a kérdés: hova érdemes feltölteni a kész anyagot? Melyik a jobb felület, ha a céged videomarketingben gondolkodik? És melyikkel érhetsz el jobb eredményeket? Főleg, hogy most már nemcsak a YouTube és a Vimeo (meg az Indavideo, a Videa, a DailyMotion és társai) közül választhatsz, hiszen tavaly megjelent egy új kihívó, a Facebook (Video) is. Mielőtt válaszolnánk a kérdésre, szögezzük le, hogy a YouTube ellen miért csak a Facebookot küldjük csatába. Én személy szerint piszkosul szeretem a Vimeót, mert olyan elegáns és művészi, de ha eredményes és hatékony tartalommarketinget szeretnél felépíteni, és fejlődést akarsz látni, akkor kíméletlenül le kell metszened a vadhajtásokat. Üzleti szempontból egyértelműen a YouTube felé billen a mérleg: a Vimeónak kisebb a közönsége, rosszabb a rangsorolása (Google), az igazán kihasználható Vimeo Pro pedig fizetős. Indavideót, Vimeát és társait pedig alapból felejtsd el, ha nem akarsz a kudarc mellett még agybajt is kapni. facebook-vs-youtube

via www.iprospect.com

Marad tehát a ringben a YouTube és a Facebook, és most kivételesen eltekintünk attól, hogy már az Insta is gondolkodik a mozgóképekben (megjelentek ugyanis a 60 másodperces videók az oldalon). Ilyen részletességgel a témáról csak itt olvashatsz, szóval tessék jó alaposan végigfutni rajta, mert kulcsfontosságú információkat osztunk most meg veled. Kezdjük az alapokkal:

Milyen videót készíthetsz a cégednek?

Mielőtt összehasonlítanánk a két platformot, érdemes röviden összefoglalni, hogy milyen típusú videós tartalmakat készíthetsz (készíttethetsz). Nem akarjuk lelőni a poént, de ez is meghatározza, hogy feltöltéskor végül melyik felületet kell választanod a hatékony elérés érdekében. Alapból egy videóval a következő három célod lehet:
  • növelni akarod a márkád/céged ismertségét,
  • eladást akarsz ösztönözni,
  • márkát akarsz építeni.
Hogy milyen típusú videókkal érheted el ezeket?

A hagyományos reklámfilmmel

Tudod, amikor 10-ből 9 fogorvos ajánl valamit, vagy amikor elmondják, hogy az adott mosószerrel jobban kijön a srácok focimezéből a pizzaszósz. Nagyrészt a tévében találkozhatunk velük, de mivel a netre feltölteni sem nagy cucc, ezért a varázsdobozban látható anyagok már online is megtalálhatók, csak épp nem az a természetes közegük. Ezek a reklámfilmek ugyanis azért készülnek, hogy a televízióban, a műsorszünetben levetítsék őket, és hogy megszólítsák azokat a nézőket, akik épp nem mentek ki pisilni vagy nassolni. Nagyrészt az eladásösztönzés a cél, de aki látta már a Notino-spotokat, az nemcsak megőrült a szexis suttogástól, de már tudja, hogy a márkaismertség növelésére is használható ez a módszer. Karácsony, Coca-Cola:

Aztán ott van a branded video content, ami...

...nem reklámfilm, de nem is kisfilm. Közelebb áll az utóbbihoz, de nem azért, mert a megrendelő cég szereti a szórni a pénzt, hanem azért, mert azt szeretnék, ha a késztermék virális lenne, és a tévé helyett a neten indulna hódító útjára. Az emberek ezeket a tartalmakat azért osztják meg, mert:
  • kedves
  • cuki
  • macsó
  • kőkemény
  • vicces
Nevezhetjük vírusvideónak is, de ezen valószínűleg vitázni fogunk néhány illetékessel. A branded video content esetében ugyanis nem cél, hogy megjelenjen a videóban vagy annak történetében a termék, és erre kiváló példa a H&M vonatos kisfilmje, aminél még csak nem is tudnánk, hogy ki volt a szponzor, ha nem tették volna ki a logót a film elején és a jobb alsó sarokban. Márpedig vírusvideónak azt nevezzük, ami rendkívüli megosztáshullámot indít el a neten (leginkább a közösségi médiában), de nincs olyan megkötés, hogy a cég vagy annak terméke/szolgáltatása nem szerepelhet abban (az annyira rossz, hogy már jó zálogházas videó ma például zseniális vírusfilm lenne a Facebookon). Törvényszerű ugyanakkor, hogy ha túltolják a készítők a reklámozást, akkor a kész anyag nem lesz virális, tehát bőven akad átfedés a két formátum között, csak épp nem a tudatos tervezés miatt. Legyen szó bármelyikről is, az ilyen videók hossza lehet 30 másodperc vagy akár 4-5 perc is, nincs szigorú megkötés. Ha elbírja az anyag, és eszi a nép a kész anyagot, akkor mindegy. Eladásösztönzés helyett a márka megismertetésére és építésére alkalmas, bár a hatékonysága csak közvetetten mérhető, a viralitás szerencséjére pedig nem alapozható üzlet (lásd erről bővebben a 27. Országos Marketing Konferenciáról szóló élő közvetítést, én itt, Balázs emitt).

A termékbemutatók

Népszerűk és hasznosak, erre nem is kell sokat fecsérelni az időt, hiszen ez pontosan az, amit a neve mond. Általában 1-2 perc a minimum, hiszen ha már forgatsz, mutasd be jól azt a sokoldalú terméket/szolgáltatást, és lássuk azokat az előnyöket. Egy jól megcsinált termékbemutató viszont lehet 4-5 perc is. Ide sorolhatjuk az élő prezentáció alapján készült, de profin felvett és megvágott anyagokat is, valamint:
  • a how-to-videókat
  • a beszélőfejes megoldásokat (hiszen ilyenkor is a terméket reklámozod, prezentálod)
  • személyes brandépítésnél pedig azt, amikor vloggerkedsz, hiszen ebben az esetben te, a vlogger vagy maga a termék
Voilà:

Imázsfilm

Imázsfilmnél a termék vagy szolgáltatás bemutatása helyett a céged kerül a fókuszba. Lényegében a Kik vagyunk mi? típusú anyagokról beszélünk, amely 1-2 perctől akár 5 percig is eltarthat, de eredményes csak akkor lehet, ha a pozitív értékek prezentálása mellett olyan izgalmas keverékét adja a zenének, vágásnak, képeknek és színeknek, amit valóban élmény nézni. Nem csak az a lényeg, hogy van-e mit mondani, hanem az is, hogy el tudod-e azt érdekesen mondani:

Whiteboard-videó

Ami olcsó, aranyos, edukatív. Külföldön kifejezetten szeretik, mert felkelti a néző érdeklődését, és képes a megfelelő konverzióra.

Testimonial videó

Vagyis amikor nem kiírod a honlapodra, hogy mit gondolnak rólad az ügyfeleid, hanem leülteted őket a kamera elé, és megkéred, hogy mondják el azt szóban, és vállalják ehhez az arcukat. Hitelesebb, hiszen a néző látja, ki beszél, plusz a vevőid mondják el, hogy miért jó a terméked.

Rendezvényvideó

Rendezvényt, csapatépítést, konferenciát, flashmobot, tréninget bemutató mozgóképes anyag, ami értelemszerűen a márkaépítésben segíthet, de a dokumentálásban is hasznos lehet. „Ilyet is tudunk, ennyire profik vagyunk, leszerveztünk egy ilyet. Megbízol bennünk?" – az üzenet általában ilyesmi.

Az egyéb

Egyrészt ott az élő kapcsolás szépsége, ami a facebookos élő bejelentkezéstől eltart egészen a Teleshopig, másrészt beszélhetünk még például az Odaát PSA-nak hívott public service announcementről, vagyis a közérdekű információkról. Vannak még recruitment videók („Gyere dolgozni a Kreatív Kontrollhoz, mert itt jó!") és a reputációs videók is (abban az esetben, ha például rosszat tettél).

Mit szeretünk és mit ajánlunk mi?

Jó nagy halmaz, amit eddig bemutattunk, való igaz, rengeteg formátum közül választhatsz, és valószínűleg vadul zakatol az agyad, hogy melyik lenne a legjobb számodra. Mit kell csinálnod, hogy sikeres legyél? Csak ezután jön az, hogy hova érdemes feltölteni. Formátumtól függetlenül egy jó céges videóra jellemző, hogy képes kristálytisztán megmutatni a márkát, és világosan kommunikálja a célokat. Egy szigetes vicces videó tökéletesen illik a fesztivál arculatába, miközben a fentebb is látott Bosch mindig az innovációra és a korszerűségre fog fókuszálni. Bár eredményesek lehetnek, én például nem vagyok híve a hagyományos reklámfilmeknek, ha összekacsint a néző és az alkotó, ha nem. A Kontent magazin 2016/4-es számában erre mondta Deák Péter, az egyik interjúalanyunk,  hogy:
A hagyományos tévés reklámfilmnél a pénz az az eszköz, amivel elérjük, hogy a néző megnézze a reklámot. Mert fizetünk a reklámidőért. Ilyenkor a nézőnek és a reklámfilmnek a relációja egymással az, hogy a néző a műsort szeretné élvezni, de rá van kényszerítve arra, hogy a reklámot nézze.
Márpedig nem jó innen indulni. A virális hatású videók, a jól összeállított termékbemutatók (netes terjesztésre), az imázsfilmek, a whiteboard-videók ellenben nagyon hasznosak lehetnek. Emellett gondolkodj el azon is, hogy a céges eseményeket megpróbálod dokumentálni (majd eljuttatni a kész anyagot az embereknek), és ha van valaki, akit ki lehet rakni a kirakatba, és akinek építhetsz a személyes márkájára (akár te, akár egy munkatársad), akkor célravezető őt néha élőben kapcsolni valamelyik rendezvényről vagy a cég életének egyik fontos pillanatból. Ha pedig megvan, mit érdemes csinálni, akkor nézzük, melyiket hova érdemes feltölteni. Mik az előnyei a Facebooknak és a YouTube-nak? Ne feledjük, mostani állás szerint ezek ketten olyan tartalomtípusért versenyeznek, amely 2019-re a netes forgalom 80 százalékát fogja majd kitenni (iparági kutatások szerint). Read More

5 lépéses formula, hogy überhatékony Facebook-hirdetéseket írj pár perc alatt

Tudom, hogy miért nem tudsz hatékony Facebook-hirdetéseket írni. Mert túlbonyolítod. Csak a most olvasott blogon e pillanatban 300+ cikket találsz, és biztos, hogy nem csak minket követsz. Előnyt a headline-ba, testimonialt a headline-ba, USP-t a headline-ba. Ilyen lezárási módszer, olyan értéknövelés, sztorifajták stb. (Mi ez a sok angol szó?) Egy idő után azt sem tudod, hova kapj. Szerencsére van egy formula, amellyel villámgyorsan írhatsz Facebook-hirdetéseket. És még hatékony is lesz. (Abba már belekóstolhattál, hogy AdWords-hirdetéseket hogyan írj.) De mielőtt rátérnénk a formulára, tisztázzunk gyorsan valamit:  

Rövid szöveget írni nehezebb, mint hosszabbat

  A hirdetésszöveg vagy a szlogen azért sem karakteráras, mert nehezebb megírni, mint egy hússzor hosszabb anyagot (pl. egy rövidebb blogbejegyzést). Ha írtál már szlogent, akkor tudod, hogy miről beszélek. Ha blogbejegyzést vagy salesoldalt könnyen írsz, de az AdWords-hirdetések fölött tanácstalanul ülsz, akkor tudod, hogy miről beszélek. Egyébként sem kilóban mérjük a reklámszöveg értékét, hanem hatékonyságban. Ez a direct mail 381 szavas, mégis dollármilliós érték (tekintve, hogy fölépített egy hatalmas céget) – habár csak egy oldal, de több tízezer dolláron el lehetne adni.  

De hogyan írj hatékony Facebook-hirdetéseket?

  Nézzük ezt az 5 lépést. Legelőször nem kész hirdetést írsz, hanem magát az üzenetet, és több körös szerkesztéssel nyesegeted tömör hirdetésszöveggé. Kialakul, hogy mit rakj posztszövegbe, mi legyen a headline-od, mi legyen a leírás.

1) Költői kérdés vagy legnagyobb ígéreted

A Facebook-hirdetéssel reklámozott bármire nem rákeresünk, hanem megjelenik a hírfolyamban. Ezzel szemben ha megjelenik egy AdWords-hirdetés a találati oldalon, akkor előtte olyan keresési kifejezést írtam be, amely valahogyan utal a termékre, problémára vagy igényre. Tehát AdWordsnél aktívan keresek, míg Facebookon csak megkapom a hirdetést. Mit jelent ez? AdWordsben csak a hasonló oldalakkal és megoldásokkal versenyez a céged, míg Facebookon a hirdetésed konkurál Tibi atyával, az ismerőseid bulifotóival és a szakmai anyagokkal – tehát ezerféle terület ezerféle poszttípusával. (Ma a legnagyobb verseny a Facebookon van.) Magyarán a meglévő problémát (amit a terméked kezel) az olvasód eszébe kell juttatnod. Erre jó módszer a költői kérdés, amire egyértelműen igen vagy nem a válasz:
  • eleged van a hátfájásból? (Kinek ne lenne?)
  • kínos az allergiád és szabadulnál? (Hogyne szabadulnék.)
  • az álmatlanság miatt hulla vagy egész nap? (Mi más lennék.)
Nem ezzel a mondattal fogsz eladni. Ezzel a hírfolyam hatalmas óceánjában húzol egy olyan hálót, amiben csak a célcsoportod akad meg. Read More