Hogyan szerezz szövegírói munkát még akkor is, ha nincs tapasztalatod?

Ez a cikk abban segít neked, hogy a szövegírói karrieredet elindíthasd. Te is érzed, hogy az indulás a legnehezebb. Nincs portfóliód, nincsenek még eredményeid, amiket kommunikálhatnál, nincs ügyfélköröd – és valószínűleg nem tudsz százezreket ellőni marketingre. 2 jó hírem is van.
  • Ez a probléma általános, a marketinges fórumok tele vannak olyan beszélgetésekkel, hogy hogyan indítsd el a szabadúszó karrieredet.
  • Van megoldás, és a cikkben elmondom.
(Ez a cikk konkrét, megvalósítható és eredményes stratégiát ad a kezedbe. Nem olyan üres tanácsokat kapsz, hogy networkingelj, hanem lépésről lépésre megoldást.)

Miért legyél szabadúszó?

Kedves mondásunk, hogy hazánkban a szabadúszó inkább szabadon fuldokló. A szabadúszás nagyon gyümölcsöző, ugyanakkor nagyon kockázatos és nagyon nehéz. High risk, high reward. A legtöbben ott rontják el, hogy a szabadúszást hasonlóképp fogják fel, mint a biztos alkalmazotti állást. Holott a szabadúszást úgy kell felépítened, mint egy céget – bár a szó legszorosabb értelmében nem vagy vállalkozó. (Vállalkozónak azt tartjuk, aki 20+ embert egy közös cél felé visz, vállalati struktúrát alakít ki, termékvonalai vannak stb., tehát nagyban játszik – ugyanígy a legtöbb 3 fős mikrovállalat sem tekinthető hagyományos vállalkozásnak.) Viszont nem kapod a munkát, hanem szerzed.
  • Te végzed a pozicionálást.
  • Te találod ki a szövegírói szolgáltatásaidat.
  • Te árazol.
  • Te értékesítesz.
  • Te csinálod a marketingedet.
  • Te készítteted (vagy készíted) el a weboldalad.
  • Te adózol. (A legjobb barátod a KATA lesz.)
  • Te osztod be az idődet.
  • Te teszed ki az arcod minden munka mögé (ha rossz, akkor te buksz, ha nyersz, akkor tied a hírnév).
  • Nincs limit a bevételeiden (bár 24 órából áll egy napod, de ahogy egyre jobb leszel, úgy növelheted az árakat, később pedig termékeket készíthetsz).
  • Több lábon állsz (nem 1 munkahelyed van, hanem mondjuk 10 állandó ügyfeled).
A magasabb kockázatért olyan szabadságot kapsz, amit munkavállalóként sehol. És ha belököd a szekeret, akkor utána soha többé nem akarsz majd alkalmazott lenni. Nekünk van egy szövegírónk, aki szabadúszó – könyörgünk neki, hogy csak nekünk dolgozzon, de nem akarja feladni a szabadúszást. És megértem őt. Nézzük lépésről lépésre, hogy hogyan szerezz munkát.  

0) Tanulj folyamatosan

Ezt csak a tisztesség kedvéért mondom, de ez a cikk nem arról szól, hogy hogyan tanuld ki a szakmát. Olvasd el az alapkönyveket. Kövesd a legnagyobb neveket (meg ezt a blogot is).  

1) Készíts egy saját oldalt

A domén és a tárhely egy évre pár ezer forintos költség, amit akkor is meg tudsz engedni, ha kilóg a segged a gatyádból. Én is meg tudtam engedni. Ezután telepíts föl egy WordPresst (ha a szolgáltatód jó fej, akkor ezt megteszik neked) és válassz egy ingyenes sablont. Ezt utána finomhangolod (a HTML és CSS ilyen barkácsolási szinten nem nehéz, és mindig ott a Google). Ha az oldalad megvan, akkor szükséged lesz ezekre az aloldalakra:
  • „Rólam”
  • Blogbejegyzések
  • Szolgáltatáslista & kapcsolat
  • Sales page
  • Feliratkozási oldal (vagy feliratkozási doboz, exit popup stb.)
 

2) Írj 5–20 blogbejegyzést

Nem kell keresőoptimalizálnod. Nem kell utána frissítened a blogod. Nem kell terjesztened sem. Ezeknek a blogbejegyzéseknek kizárólag az a céljuk, hogy ha egy potenciális ügyfeled az oldaladra jut, akkor:
  • lássa, hogy jól tudsz írni (soft referenciának számít)
  • megmutasd, hogy hogyan tudsz neki segíteni
Témád lehet például az, hogy hogyan tud segíteni a szövegírás egy kkv-cégnek az árbevételek növelésében... hogyan tud a látogatód jobb weboldalt, e-mailt, Facebook-posztokat (stb.) írni... hogyan térül meg egy jó e-mail-sorozat (és itt kiszámolhatod, hogy a nagyobb megnyitás és nagyobb átkattintás hogyan hozza vissza a szolgáltatásod árát és hogyan térül meg az ügyfelednek). Írj legalább olyan jó anyagokat, mint amiket nálunk látsz, eszedbe se jusson általános, féloldalas cikkeket publikálni olyan címmel, hogy 5 módszer, hogy kasszarobbantóan bombasztikus legyen a céged kommunikációja. Tényleg ne, komolyan beszélek.   Read More