Elmondom, milyen belépőterméket csinálj most azonnal

A Vistaprint a tengeren túlon a nyomdaipar királya: a legtöbb feltörekvő vállalkozó, kkv és szabadúszó őket választja, és később is őket bízza meg munkával, mivel a termékeik jók, a vásárlói élmény szintén. És tudod, mivel vonzzák be őket? Olcsó névjegykártyákkal. Ez egy belépőtermék. Ez a cikk pedig azért készült el, mert túlságosan sok vállalkozónál találkozom azzal, hogy egyetlen nagy értékű terméket akarnak eladni a piacuknak, és csodálkoznak, hogy nem sikerül. Persze, hogy nem, mert nem törődnek a vásárlói pszichológia egyik legalapvetőbb tényszerűségével: nagy elköteleződéshez nagy bizalom kell, ahhoz pedig sok idő. Vagyis egy egész funnel, nem egyetlen ajánlat.

Most akkor meghívsz vagy elgáncsolsz?

Még mielőtt belevágnánk, kitérnék arra, hogy a belépőtermék magyar és angol elnevezése látszólag miért ellentmondó, mégis miért tökéletes. A belépőterméket sokat nem kell magyarázni: egy olyan termékről van szó, amiért az ügyfeled már hajlandó belépni a funnelbe, megkezdi útját a teljes értékű ügyféllé, esetleg evangelistává válásig. Az angolok viszont leginkább „tripwire offer” néven emlegetik ugyanezt, avagy drótakadály-ajánlatként. Ez azért van, mert mint a funneled elején minden lépésnek, ennek is kettős funkciója van. Az egyik az, hogy az ígéretes leadeket behozza a legalacsonyabb értékű, de már tényleges vásárlást jelentő ügyfélkategóriába. Másik feladata, hogy kiszűrje azokat, akikkel egyébként csak a gond volna. Vannak nyilván olyan vállalkozások, ahol nincs szükség ilyen előszűrésre. Egy külvárosi pláza alagsorában üzemelő GSM-üzletnek legfeljebb az nem jó ügyfél, aki részeg vagy lopni érkezik. A McDonald's sem sokat válogat, csak éppen vannak a (saját sztenderdjeik szerinti) prémium ajánlataik is. De ha hajnali kettőkor a Blahán megfelelő mértékben tudod artikulálni, hogy sajtburger, már jó vagy. Na, ennyit a nyelvi kérdésekről, nézzük az üzletet.

A különbség belépőtermék és csali között

Read More

Ezért törlöm a bemutatkozóanyagodat (és hogyan értékesítenék önmagamnak)

Ebben a cikkben azt fogom részletezni, hogy értékesítőként hogyan értékesítenék önmagamnak – és azt, hogy hogyan nem. Ha B2B területen értékesítesz, akkor ezt a cikket mindenképp olvasd el. Elöljáróban annyit szeretnék tisztázni, hogy az értékesítőket nagyon szeretem. Kisebb átkötésekkel a marketingszöveg-írók valahol olyan értékesítőknek számítanak, akik írásban értékesítenek. A merevlemezemre van mentve több tucat zseniális … Read more

Hogyan szerezz szövegírói munkát még akkor is, ha nincs tapasztalatod?

Ez a cikk abban segít neked, hogy a szövegírói karrieredet elindíthasd. Te is érzed, hogy az indulás a legnehezebb. Nincs portfóliód, nincsenek még eredményeid, amiket kommunikálhatnál, nincs ügyfélköröd – és valószínűleg nem tudsz százezreket ellőni marketingre. 2 jó hírem is van.
  • Ez a probléma általános, a marketinges fórumok tele vannak olyan beszélgetésekkel, hogy hogyan indítsd el a szabadúszó karrieredet.
  • Van megoldás, és a cikkben elmondom.
(Ez a cikk konkrét, megvalósítható és eredményes stratégiát ad a kezedbe. Nem olyan üres tanácsokat kapsz, hogy networkingelj, hanem lépésről lépésre megoldást.)

Miért legyél szabadúszó?

Kedves mondásunk, hogy hazánkban a szabadúszó inkább szabadon fuldokló. A szabadúszás nagyon gyümölcsöző, ugyanakkor nagyon kockázatos és nagyon nehéz. High risk, high reward. A legtöbben ott rontják el, hogy a szabadúszást hasonlóképp fogják fel, mint a biztos alkalmazotti állást. Holott a szabadúszást úgy kell felépítened, mint egy céget – bár a szó legszorosabb értelmében nem vagy vállalkozó. (Vállalkozónak azt tartjuk, aki 20+ embert egy közös cél felé visz, vállalati struktúrát alakít ki, termékvonalai vannak stb., tehát nagyban játszik – ugyanígy a legtöbb 3 fős mikrovállalat sem tekinthető hagyományos vállalkozásnak.) Viszont nem kapod a munkát, hanem szerzed.
  • Te végzed a pozicionálást.
  • Te találod ki a szövegírói szolgáltatásaidat.
  • Te árazol.
  • Te értékesítesz.
  • Te csinálod a marketingedet.
  • Te készítteted (vagy készíted) el a weboldalad.
  • Te adózol. (A legjobb barátod a KATA lesz.)
  • Te osztod be az idődet.
  • Te teszed ki az arcod minden munka mögé (ha rossz, akkor te buksz, ha nyersz, akkor tied a hírnév).
  • Nincs limit a bevételeiden (bár 24 órából áll egy napod, de ahogy egyre jobb leszel, úgy növelheted az árakat, később pedig termékeket készíthetsz).
  • Több lábon állsz (nem 1 munkahelyed van, hanem mondjuk 10 állandó ügyfeled).
A magasabb kockázatért olyan szabadságot kapsz, amit munkavállalóként sehol. És ha belököd a szekeret, akkor utána soha többé nem akarsz majd alkalmazott lenni. Nekünk van egy szövegírónk, aki szabadúszó – könyörgünk neki, hogy csak nekünk dolgozzon, de nem akarja feladni a szabadúszást. És megértem őt. Nézzük lépésről lépésre, hogy hogyan szerezz munkát.  

0) Tanulj folyamatosan

Ezt csak a tisztesség kedvéért mondom, de ez a cikk nem arról szól, hogy hogyan tanuld ki a szakmát. Olvasd el az alapkönyveket. Kövesd a legnagyobb neveket (meg ezt a blogot is).  

1) Készíts egy saját oldalt

A domén és a tárhely egy évre pár ezer forintos költség, amit akkor is meg tudsz engedni, ha kilóg a segged a gatyádból. Én is meg tudtam engedni. Ezután telepíts föl egy WordPresst (ha a szolgáltatód jó fej, akkor ezt megteszik neked) és válassz egy ingyenes sablont. Ezt utána finomhangolod (a HTML és CSS ilyen barkácsolási szinten nem nehéz, és mindig ott a Google). Ha az oldalad megvan, akkor szükséged lesz ezekre az aloldalakra:
  • „Rólam”
  • Blogbejegyzések
  • Szolgáltatáslista & kapcsolat
  • Sales page
  • Feliratkozási oldal (vagy feliratkozási doboz, exit popup stb.)
 

2) Írj 5–20 blogbejegyzést

Nem kell keresőoptimalizálnod. Nem kell utána frissítened a blogod. Nem kell terjesztened sem. Ezeknek a blogbejegyzéseknek kizárólag az a céljuk, hogy ha egy potenciális ügyfeled az oldaladra jut, akkor:
  • lássa, hogy jól tudsz írni (soft referenciának számít)
  • megmutasd, hogy hogyan tudsz neki segíteni
Témád lehet például az, hogy hogyan tud segíteni a szövegírás egy kkv-cégnek az árbevételek növelésében... hogyan tud a látogatód jobb weboldalt, e-mailt, Facebook-posztokat (stb.) írni... hogyan térül meg egy jó e-mail-sorozat (és itt kiszámolhatod, hogy a nagyobb megnyitás és nagyobb átkattintás hogyan hozza vissza a szolgáltatásod árát és hogyan térül meg az ügyfelednek). Írj legalább olyan jó anyagokat, mint amiket nálunk látsz, eszedbe se jusson általános, féloldalas cikkeket publikálni olyan címmel, hogy 5 módszer, hogy kasszarobbantóan bombasztikus legyen a céged kommunikációja. Tényleg ne, komolyan beszélek.   Read More

Mit tegyél, ha az árajánlatodat visszautasítják? (És hogyan árazd profin a szolgáltatásod)

Ez a cikk nem arról szól, hogy a salesoldaladon hogyan vezesd be a terméked árát, vagy a webáruházadban hogyan jelezd az árakat. Arról részben ez a cikk szól. Ez a cikk abban segít, hogy hogyan kommunikáld a megrendelőidnek az áraidat, mi csinálj és mit ne csinálj, és mit tegyél, ha valaki szerint túl magas az ár. És hogyan csökkents árat árcsökkentés nélkül. És miért ne csökkents soha árakat. Tehát a cikk tanulságait az inboxodban tudod hasznosítani. Ha szolgáltató vagy és árajánlatokat adsz, akkor ezt a cikket olvasd el. Az egész cikk előfizetős, mert itt a saját tapasztalatainkat és árazási taktikáinkat mutatjuk meg. Itt tudsz csatlakozni az előfizetők egyre sikeresebb és egyre bővebb táborához (megéri). Read More