A hírlevelek egyik méltatlanul elhanyagolt, ám mégis sarkalatos pontját, a megfelelő megszólítást egy korábbi cikkünkben már áttekintettük.
Most az e-mailek hatékony lezárásáról és az elköszönésről lesz szó, melyek jelentősége még nagyobb: az árbevételed nagysága múlik azon, mennyire találod el.
Érdemes tudatosítani azt is, hogy a lezárás és az elköszönés nem ugyanaz. Ennek oka az, hogy a hírleveled nemcsak egyszer, hanem többször is véget ér.
Először akkor ér véget a leveled, amikor a gondolatmenetet lezárod.
Másodszor akkor, amikor konkrétan elköszönsz.
(És még ezután is lehet egy lezárás – de erről majd később.)
Miért olyan fontos a jó lezárás? Mert főleg erre fognak emlékezni olvasóid. Ennek oka egy recency effectnek nevezett pszichológiai jelenség, amely szerint azt jobban fel tudjuk idézni, amit utoljára hallottunk, ráadásul jelentőségteljesebbnek is találjuk őket, mint a listák közepén lévő elemeket. „Ez tehet azokról a bizarr vásárlásokról, amikor a bevásárlólistát otthon hagyod, majd tej, sajt és kenyér helyett terijaki szószt és jégkrémet veszel” – világítja meg egy hétköznapi példával HubSpot.
(Létezik primacy effect is, miszerint egy lista első elemeire is jobban emlékezünk, mint a középsőkre.)
A hatékony befejezés
Legyen bármi is a témájuk, a hírlevelek mindig valamilyen konkrét célt szolgálnak. A lehető legpozitívabb értelemben szeretnéd valamire rávenni a címzettet, fontos mondandód van számára, megosztasz vele valamit. A hatékony lezárás (és az egész hírlevél eredményessége) érdekében ezt a célt kell minél pontosabban meghatároznod.
Értékesítési célú hírlevélben a célod értelemszerűen az, hogy a címzett éljen a levélben megfogalmazott ajánlatoddal. (Ez nem csak eladás lehet: regisztráljon az eseményedre, hívjon fel téged, írjon neked, kérjen időpontot, olvasson el vagy töltsön le egy anyagot és még folytathatnák.)
A cél általában jól leírható a CTA-val (azzal a gombbal vagy linkkel, amellyel konkrétan cselekvésre buzdítod az olvasót). Nincs kőbe vésve, hogy a CTA a levél végén legyen – akár a közepén is elhelyezheted, ha indokolt (mert eddig így vált be nálad vagy mert nem akarod hajtás alá tenni stb.).
A lezárásnak azonban valamilyen formában kötődnie kell az ajánlatodhoz: