Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Költséghatékony tartalommarketing (így dolgozz hatékonyan ügynökségekkel)

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Hogyan készítsek ütős tartalommarketing-stratégiát?, Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: tartalommarketing

A tartalommarketingről elterjedt, hogy drága volna. Érdekes e vádat a brutális holt szórással rendelkező tömegmédiától megkapni, különösképp úgy, hogy a tartalommarketing remekül skálázható.

A tartalommarketingnek azért örülünk, mert végre egy olyan marketingterület, ahol a kkv megverheti a multit.

A kérdés nem az, hogy lehet-e költséghatékony tartalommarketinget végezni (mert a válasz egyértelmű igen), hanem az, hogyan.

A cikkből megtudod, hogyan érdemes úgy együtt dolgozni ügynökségekkel, hogy a hirdetési forintjaid a legtöbbet érjék, azaz: költséghatékony legyél.

Egyáltalán mit jelent a költséghatékonyság?

A költséghatékony alatt a magyar kkv jellemzően azt érti, hogy olcsó.

A két fogalom alapjaiban eltér: olcsó az, ami a piaci átlagárnál alacsonyabb.

  • Nem biztos, hogy jó.
  • Nem biztos, hogy gyors.
  • Nem biztos, hogy arra van szükséged.

De nem kerül annyi pénzbe, mint amúgy a piac alapján kerülnie kéne.

A költséghatékony ezzel szemben az, amikor az elköltött pénzedért a legtöbb értéket kapod. Például a nettó 130-as fizetésért dolgozó értékesítő olcsó. A félmilliós alapfizetésű sztárértékesítőd 5x annyi leadet hoz be és őket jobb arányban zárja le, a cég rajta többet keres, ergo ő drágább ugyan, de költséghatékonyabb.

A tartalommarketing megéri

E blog olvasójaként nem féltelek attól, hogy ne ismernéd a tartalommarketing erejét, de mégis legyünk egy platformon.

A Kapost Content Marketing ROI tanulmányában találsz egy érdekes ábrát:

tartalommarketing hatékonysága

Látsz 1000 dolláros „paid search” költést, ami átlagosan havi 9 leadet hoz a cégeknek. Látsz szintén 1000 dolláros havi tartalommarketing-költést. A 20. hónap, tehát közel 2 év után a tartalommarketing eléri behozott leadek számában a paid searchöt, majd utána hónapról hónapra elkezdi megverni – mint egy hegyről legurított hógolyó.

Olcsó? Nem mondhatjuk annak, viszont brutálisan költséghatékony.

Nem törvényszerű, hogy 2 évig „éhezned” kell – érhetsz el hamarabb is sikereket, ha nagyobb büdzsével dolgozol, vagy egy anyagod virálisan terjed és gyorsan fölépül a közönséged.

Maradandó érték

A Kapost ábráján azért látsz egyre több tartalommarketinges leadet, mert a tartalmaid (a tartalomtőkéd, ha úgy tetszik) megmaradnak. A blogod kint marad, a magazinod kint marad, a videóid megmaradnak, a fölépített sales funneljeid éveken át hozhatják a leadeket.

Gyűlik a tartalomtőkéd.

Viszont ha hirdetésekből élsz, akkor az a figyelem és az a bevételi forrás abban a pillanatban elapad, amint leállítod a hirdetéseket. Nem hozol létre tartós értéket, legfeljebb fölépítesz egy brandet, amit átlag 3 hónapon belül felejt el a fogyasztó, ha nem kap megerősítő kontaktust.

 

A költséghatékony stratégia nem csiricsáré látványdoksi

 

Hangsúlyozom: stratégiát azért csinálunk, hogy dolgozzunk belőle. Még egyszer hangsúlyozom: a stratégia egy munkadokumentum.

Amikor egy nagy cég stratégiát kér, és kap egy 80 oldalas nyomtatott anyagot, ami le is van fűzve, nyomdaszagú, letördelt és grafikus is dolgozott rajta, akkor annak nem az a célja, hogy funkcionális legyen – azért kap látványdoksit, mert ezt várják el.

Én az ilyen színes dokumentumokat elrakom a fiók mélyére, illetve megőrülök attól, hogy már árajánlatot is úgy kapok, hogy előtte át kell lapoznom 8 oldalnyi sablonszöveget. Nem érdekel, mert dolgozni akarok belőle.

A stratégiákat nálunk inboundszakértő készíti, de mindig lektoráljuk a cégben. Pl. a marketingvezetőm rendszeresen belerakat konkrétumokat, mert tudja, hogy ő mit akarna látni:

  • itt a grafikusnak szólj,
  • ott a PPC-ügynökséget keresd,
  • ennyi büdzsét javaslunk,
  • ezek legyenek a mérőszámok stb.

Röviden a kompromisszum: olyan doksi, ami egyben színes-szagos és örül a nagy cég, de közben a marketingosztálynak ott vannak a kezdeti lépések, amiből el tudnak indulni.

A stratégiádban mindenképp szerepeljen az, hogy:

  • milyen üzleti célokhoz akarsz közelebb kerülni,
  • milyen felületeken fogsz kommunikálni az időintervallumban,
  • mekkora büdzséből dolgozol és azt hogyan tervezed felosztani,
  • miket fogsz mérni, milyen ütem szerint valósítod meg a projektelemeket,
  • és hogyan fog kinézni a munkamenet cégen belül és kívül, csúnya szakszóval mi lesz a workflow.

A stratégia elkészítéséhez kövesd ezt a 10 lépést (elég hosszú a cikk).

 

Ahol a költséghatékonyság megszületik vagy elhal: a kivitelezés

 

Rendben, a tervezőasztalon könnyű költséghatékonynak lenni, de egyszer el kell kezdeni a pénzköltést is.

Megoldás lehet a házon belüli tartalomosztály és ügynökség. Ezt a legnagyobb cégek be tudják vállalni, a Red Bull saját ügynökséggel is fut, a PepsiCo most filmstúdiót alapított idén. Érezzük, hogy ezek globális gigacégek, amelyek bőven meg tudják tölteni feladattal ezeket az ügynökségeket – erről többet olvashatsz itt.

Azonban a kiváló szakember akkor is ott ül, ha épp nem tudsz neki feladatot adni. És a legjobb szakemberek fizetése igen magas ahhoz, hogy tétlenül malmozzon az irodádban. Továbbá te fizeted az adót és a járulékot, te menedzseled a szabadságot, te könyveled le az egészet, kell menedzsment a csapatnak, ez mind plusz ember, plusz idő, plusz költség.

Előny viszont, hogy mindig ott a belsős infó, bármikor lebriefelheted őket, mindig képben lesznek, mindig eléred, és te vagy az egyetlen „ügyfelük”.

Forduljunk klasszikus ügynökséghez?

Ott a klasszikus ügynökségi modell, amely nyugaton egyébként átalakulóban van (vagy épp döglődik). Ők híresen drágák, fizeted a kapcsolattartást is, meg a könyvelést is, csak nem közvetlenül, hanem beépítik az árba.

A klasszikus ügynökségek a kapacitásuktól meg a felépítésüktől függően fönntartanak egy irdatlan nagy teamet… vagy (és ez a gyakoribb) főleg a menedzsmentrészt és a kapcsolattartást viszik, és minden tartalomkészitést kiszerveznek specializálódott ügynökségnek.

Nekünk pl. a megrendeléseink nagy részét klasszikus ügynökségek hozzák, akik megveszik tőlünk kvázi nagykeráron, ráteszik az árrésüket és továbbadják neked. Ez nem ördögtől való dolog, mert ki kell gazdálkodniuk a működési költségüket, te pedig egykapus kapcsolattartást kapsz, tehát ott a hozzáadott érték.

A hibrid modell

A tapasztalataink szerint legköltséghatékonyabb modell az, ha kombinálod a kettőt, és mindkét modellből az előnyöket tartod meg.

Ez azt jelenti, hogy van mondjuk belső szövegíród, de nem ő ír mindent, hanem főleg lektorál: onbrand-e az anyag, tényleg azt akarjátok-e kommunikálni, szakmailag jó-e stb. Így nagy mennyiségű anyagot tudsz kitolni, relatíve olcsó, cserébe ellenőrzött, illetve a szövegíród sem ég ki.

Idővel minden szövegíró kiég, nem lehet agyilag bírni a 400. cikket ugyanarról a témáról, a szövegíró ügynökség viszont szétdobja több író között.

(Ugyanez áll grafikusokra, fejlesztőkre és a marketingesre is.)

Ezzel a modellel mindenből a legjobbat kapod

Az általános marketinges nem lesz olyan jó PPC-ben, mint egy PPC-specialista (nem is kell, mert e-mailnyi távolságban a szakember). Az általános újságíró nem tudja fölvenni a versenyt a jogi cikkekre specializálódott szövegíróval (viszont kitűnően lektorálhat).

Tartsd bent az általános tudást (amely a cégedből a legfelkészültebb), és szervezd ki azt, amihez specializációra van szükséged. Az általános marketingesed tele lesz munkával, de a specializált szakember kapacitásait talán nem használnád ki.

Például minden hónapban futtatnál egy kampányt Instagramon: egy kampányért nem éri meg főállásban fölvenned egy szakértőt (ergo szervezd ki), az általános marketingesednek pedig értenie kell egy kicsit az Instagram-hirdetésekhez is (mert ő fogja ellenőrizni).

squeeze page

A Sodexo kiszervezte a szövegírást, házon belül készült a feltöltés, majd a hirdetést szintén kiszervezték. Hibrid modell a gyakorlatban.

Fölvázoltam egy olyan víziót, amit még nem tudunk megvalósítani

Novemberben beszéltünk egy svájci kiadócéggel, akik Magyarországra hoznák a lapjuk kiadását, és ehhez keresnek külső szerkesztőséget.

Ilyen gyakorlatilag nincs. Még.

Jelenleg azt tudod csinálni, hogy bekopogtatsz egy meglévő magazinhoz, és megkérdezed, hogy vajon van-e kapacitásuk a te projektedre is.

(Vagy szólsz nekünk, és elvisszük a te magazinodat is.)

Még pár év, mire a tartalommarketing még jobban elterjed, és a piaci igény nyomán létrejönnek a külső szerkesztőségek.

A jóslataink be szoktak jönni.

Ezt nem rossz hírnek szánom, hanem reality checknek:

Ha most szövegírást rendelsz, akkor jellemzően az ügynökséged kiadja a munkát talán épp nekünk, talán szabadúszóknak.

Ki kell számolnod, hogy mi a költséghatékonyabb: mennyit költesz tartalomra a mostani ügynökségednél, mennyit költenél belső szerkesztőséggel, mennyit költenél a hibrid modellel.

Ezután a kapott anyagokat és elért eredményeket összevetve látod, hogy (hasamra ütök) a klasszikus ügynökség számszerűleg a legdrágább, de közben a legtöbb leadet hozza.

Neked milyen tapasztalataid vannak a hibrid modellel? A marketingkivitelezésből mennyit tartasz házon belül és mennyit szervezel ki?

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkÍgy javíthat az OTP a leadgeneráló landing page-én (elemzés)
Következő cikk4 videomarketinges trend 2017-reKövetkező

Ezeket olvastad már?

Hogyan készíts olyan content marketing workflow-t, hogy az megszólal

A hazai tartalommarketing rákfenéje az, hogy mindenki hatalmas stratéga. Én viszont megvalósítani szeretek. Tehát nézzük

Elolvasom »

A stratégiától a szövegírásig: interjú Pásztor Krisztinával

Rendhagyó anyag ez, az első interjú a blogon. Pásztor Krisztina másoddiplomájához a szakdolgozatot a tartalommarketingről

Elolvasom »

2018-as videomarketing-trendek: Hogyan használd ki a videók előnyeit?

Régen volt, de én még emlékszem azokra az időkre, amikor a cégek szemében a videó

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.