Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 15 perc

Hogyan készíts olyan content marketing workflow-t, hogy az megszólal

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Tartalommarketing
  • Címkék: stratégia, tartalommarketing, workflow

A hazai tartalommarketing rákfenéje az, hogy mindenki hatalmas stratéga.

Én viszont megvalósítani szeretek.

Tehát nézzük meg szépen, hogy hogyan ültesd át a tartalomstratégiádat megvalósítható és egyértelmű folyamatokba, és hogyan lökd be a tartalomszereket. Vagyis: hogyan csinálj marketing workflow-t a tartalomstratégiádra.

A publikálás a cégednek (eleinte) idegen

Ez nem sértés, hanem tény.

A tartalommarketing rákényszerít a cégedre egy olyan kiadói szerepet, amelyre azért nincs kialakult gyakorlatod, mert egy „sima” cég (értsd: nem kiadó vagy ügynökség) marketingkommunikációja csak az utóbbi években lett tartalomközpontú.

A publikálás új szerep.

A stratégia baja az, hogy stratégia

A stratégiád nem azt mondja el, hogy hogyan csinálj meg valamit, hanem azt mutatja meg, hogy mit és miért fogsz megcsinálni. (Ezt ennél részletesebben elolvashatod itt.)

Például lehet, hogy a stratégiádban az szerepel, hogy üzleti blogot fogsz vezetni heti 3 bejegyzéssel, legfontosabb mérőszámod a hozzászólás és megosztás, a témád a kkv-cégeket érintő könyvelési problémák, Facebookon és LinkedInen végzed a terjesztést.

Ez egyelőre egy darab digitális papír. Fontos papír, de még nem született konkrét eredmény.

Képzeld tehát el a helyzetet, ahogy hétfőn nagy svunggal bemész az irodádba. Már mindenki megitta a kávéját, mindenki kicigizte magát, és kezdenétek a céges blogírást, hogy ti is ilyen eredményeket érjetek el.

A kollégáid reakciója:

arabian businessman confused

Az „arabian man looks confused” c. stock photót választottuk,
ami néhány év múlva Európából nézve is reprezentatív felvétel lehet. (Via)

De nemcsak ők tanácstalanok, hanem te is. Oké, de hogyan? Ki kezdi? Milyen lépésekkel?

Fontos: nem a konkrét szoftverek számítanak, hanem az, hogy mivel töltöd meg őket. Felőlem használhatsz Asanát vagy egy PowerPointban lerajzolt folyamatábrát is: ha nincs lefektetve a munkafolyamatod, akkor a szoftver nem tud megmenteni.

Mit akarsz a workflow-val elérni?

A célja az, hogy értelmezhetően ábrázolja, hogy…

  • ki mit csinál,
  • hogyan csinálja,
  • mikorra csinálja meg
  • és az adott projektrésznek ki a felelőse

A hangsúly az értelmezhetőn van. Te nem multi vagy, hogy csak úgy a doksigyártás kedvéért gyárts doksikat: e doksi célja az, hogy a munkádat segítse. (Hint: ha túl bonyolult, akkor a workflow rossz.)

A workflow-t én mindig úgy értelmeztem, hogy ez egy általános és (határidőkkel, felelősökkel felturbózott) to-do-lista. [Zseniális, mikor a magyar helyesírás megpróbálja logikájába szorítani az angol kifejezéseket: ha a to-dóban (nézd, toldalékolva hosszabbodik az o!) nem lenne kötőjel, akkor a szerkezet szétesne to do listára, de mivel van, és a kötőjelezés egybeírást jelent, így a magyar tag is divizzel (kötőjellel) kapcsolódik. Ha tehát ezt helyesen akarod magyarul leírni, ismerned kell a sokszor esetleges angol helyesírást is.

Amúgy ugyanezen logika alapján ilyen nevetséges az e-mail-cím is, amit rajtunk és más helyesírásőrült (hiába húzza alá a helyesírás-ellenőrző, ebbe bizony nem kell kötőjel a szótagszám miatt) fanatikuson kívül senki sem ír kettő kötőjellel. Néha eggyel sem. Maga az MTA online (nem *on-line) tanácsadó szoftvere is kötőjel nélkül ajánlja, de a legújabb – szintén akadémiai – helyesírási szabályzatban egyértelműen két kötőjellel szerepel – Zoli]

Általános, tehát nem azt kell leírnod, hogy a május másodikai blogbejegyzést hogyan készíted el, hanem egy folyamatot kell felvázolnod, amivel összes blogbejegyzésedet elkészítheted (a májusiakat és decemberieket egyaránt).

Na, csináljuk akkor meg.

1. szabály: mindenhova építs be határidőt

Mindig minden projektelemhez és részfeladathoz határidőt kell rendelned.

Enélkül arra számíts, hogy mindig csúszások lesznek és soha semmi nem fog elkészülni időben. Nem azért, mert a kollégáknak nem fontos, hanem azért, mert a határidős projekt mindig elsőbbséget fog élvezni az „ezt majd valamikor csináljuk meg” projekteknél.

Az nem baj, ha a határidővel csúszol (ha nem fontos a projekt), mert legalább látod, hogy milyen határidőhöz képest csúszol.

samuel about deadlines

Indokolatlan Samuel L. Jackson

Ha a cégedben kapacitásproblémák vannak és például a grafikusod tele van, akkor a határidőkre rá kell számolnod.

Mi ezt úgy szoktuk, hogy mondjuk egy blogbejegyzést május 19-én meg kell kapnom átnézésre, akkor ezt május 17-ei határidővel kommunikálom a szövegírónak – a szövegíró nem tudja, hogy a valódi határidő 19-e (ha nem olvassa el ezt a cikket, ugye). Így, ha csúszik, akkor van 2 napja. Ha át kell szervezni, akkor van rá 2 napod. A 2 napot behelyettesítheted.

2. szabály: legyenek felelősök

Felelősökre nem azért van szükség, hogy hiba vagy csúszás esetén legyen kit hibáztatni – hanem azért, hogy egyértelmű legyen, hogy mi kihez tartozik (adott esetben Mikihez), mit kinek kell megcsinálnia.

Ha úgy mész oda az 5 fős csapatodhoz, hogy „na, akkor gyűjtsünk közösen témákat holnapra”, akkor jó esetben lesz 2 ember, aki tényleg gyűjt, de valószínűbb, hogy mindenki arra számít, hogy majd a másik megcsinálja.

Nem azért, mert lusták lennének, hanem mert ha nem osztod ki a felelősséget, akkor a projekt nem lesz nekik annyira prioritás.

3. szabály: ha csapatod van, akkor részfeladatok vannak

Tegyük fel, hogy a blogbejegyzéseidet 3 ember írja, és mindenkinek van egy olyan területe, amihez a legjobban ért – ideális esetben ők csak azt csinálják.

A stratégiában az szerepel, hogy „írjunk blogbejegyzést” – itt viszont részfeladatokra kell bontanod (ezt később átvesszük) az írást, például van kulcsszókutatási rész, témagyűjtés, írás, feltöltés, szerkesztés.

Ezeket úgy kell meghatároznod, hogy az egyik részfeladat befejezésekor a következő részfeladat azonnal elkezdhető legyen.

Például: az írás akkor van kész, ha ott egy olvasmányos és átolvasott és teljes cikk fájlja a megadott Drive-mappában.

A feltöltés akkor van kész, ha formáztad az egészet, elmentetted és felvitted a táblázatotokba, hogy ezzel megvagy és a cikk publikálható.

Mindig addig tart egy részfeladat, hogy a következő ember már tudja csinálni a saját részfeladatát, fel tudja venni a fonalat.

4. szabály: jól kommunikált kivitelezés

A sikeres workflow-nak alapfeltétele az, hogy mindig mindenki tudja, hogy a feladatait hogyan oldhatja meg.

Azt hiszed, hogy banális, amit mondok, de gondolj bele, hogy hányszor kellett már elkérned egy jelszót… vagy hányszor anyázott a gép előtt a kolléga azért, mert ötlete sem volt, hogy például hogyan kell kulcsszavakat keresni, te pedig nem mondtad el neki.

Tehát rögzítsd, hogy az egyes részfeladatoknál:

  • mit kell pontosan megoldani
  • az hogyan oldható meg (WordPressben, Ps-ben, AdWords Kulcsszótervezőjében – tehát legyen látható, hogy milyen szoftver vagy erőforrás kell hozzá)
  • ha valami eltörik, leszakad, nincs jelszó, nem érti, akkor kinek kell szólni, kitől kell kérdezni, hogyan kell jelszót elkérni

Fontos: itt nem emberekhez kötöd az infókat, hanem funkciókhoz és feladatokhoz. Ez magyarul azt jelenti, hogy ne Sanyikám mindig nézze meg az új témákat Buzzsumón, hanem a témagyűjtési feladathoz tartozik a Buzzsumo. Így Sanyikámon kívül más is átveheti.

5. szabály: lefektetett értesítések

Fontos, hogy hogyan fog áramolni az információ a cégedben.

Felfestek egy szituációt, amit el kell kerülnöd: van egy vezetőségi meetinged, amiről készül egy jegyzőkönyv. A jegyzőkönyvet kolléga feltölti Drive-ba, de az ügyvezető e-mailben számít rá és csak ott nézi meg. Az ő szemszögéből olyan, mintha a jegyzőkönyv el sem készült volna, hiszen nem látja (ugye, Zoli?).

Másik szituáció: elkészül egy csomó blogbejegyzés, és más ember végzi a feltöltést. Ez kkv-szinten is előfordulhat, mert pl. ügynökséggel dolgozol. A feltöltést végző kolléga nem értesül a blogbejegyzésekről, a blogbejegyzéseket író kolléga viszont már leadott egy csomót – ott áll a céged, publikálni kéne, de mégsem tudsz, mert az elkészült anyagok megrekedtek, mert nem halad az információ.

Tehát fektesd le, hogy ha egy részfeladat elkészül, akkor hol kell azt jelezni – a kész blogbejegyzést hova töltöd fel, utána bekattintasz-e valamit a szoftverben vagy írsz-e egy e-mailt vagy Skype-on zörgetsz.

Utána a következő részfeladat fonalát ott vedd fel, ahol az előző véget ért: pl. nézd meg Drive-on az új blogbejegyzést és dolgozz abból.

6. szabály: egyértelmű nyelvezet

Workflow-írásnál nem udvariaskodunk, hogy „valakinek esetleg meg kéne csinálnia”, mert akkor nem fog elkészülni.

Lefekteted, hogy blogbejegyzés kell. Lefekteted, hogy mikorra kell. Lefekteted, hogy mi számít leadásnak. Lefekteted, hogy ki a felelős.

7. szabály: amit lehet, automatizálj

Mert a szoftver ritkábban téved, mint az ember.

A projektmenedzsment-szoftverek az értesítések nagy részét leveszik a válladról. Ez azért jó, mert kevesebb munka és (a kevesebb elem miatt) kevesebb a hibalehetőséged is.

A workflow-d célja nem az, hogy adminisztratív pluszterheket rakj magadra. Én kiemelten megvalósításpárti vagyok, és minden adminisztrációra úgy tekintek, mint egy minél hamarabb letudandó fontos nyűg. Kell, nem tudod megúszni, de nem ez a termelő tevékenységed.

8. szabály: fluid dátumok

Fluid dátumokat adj, ahol csak tudsz. Ez annyit jelent, hogy van egy fix megjelenési dátuma a blogbejegyzésednek (pl. május 19.), és ebből kiindulva megszabod, hogy előtte 48 órával legyen kész a cikk. Elkészülés előtt 12 órával utolsó átnézési kör. Előtte 12 órával feltöltés. Előtte 12 órával írás és leadás.

Ennek az az előnye, hogy ha változtatnod kell, akkor csak a publikálás dátumát változtatod, és minden működőképes marad, hiszen ott van fixen, hogy előtte hány órával vagy nappal mi legyen kész.

Így nem 20 dátumot kell átírnod, hanem egyet.

9. szabály: fektesd le a prioritásokat

Lesz olyan, hogy kifutsz az időből, lebetegszik a kolléga, elbocsátod, elmegy az áram vagy valami miatt nem tudod végigkövetni a lépéseket.

Ettől még meg kell jelennie a cikkeknek.

Ezért határozd meg a legfontosabb lépéseket – például blogbejegyzésnél legyen kihagyható a kulcsszókutatás, legyen kihagyható a 2 ellenőrzési körből az egyik; de nem kihagyható a megírás és a feltöltés.

Hibajavítás

Hogyan ismerjük fel azt, ha a workflow-d nem tökéletes? Papírról sehogy: a gyakorlatból.

Odamegy a kollégád (vagy te magad érzed), hogy nem tudta, hogy ez az ő feladata. Nem tudta, hogy mikorra kell. Nem tudta, hogy hogyan. Nem tudta, hogy a cikkírásba beletartozik még ez is. Nem tudta, hogy elkészüléskor hol és hogyan szóljon a kollégának.

Nyilvánvaló, hogy melyik panasznál min kell javítanod.

 

Nézzük a marketinges workflow-t a gyakorlatban

Ez a marketingszoveg.com mögötti rendszer:

Előfizetői tartalom

A Marketingszoveg.com mögötti workflow-t csak előfizetőink láthatják

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHogyan találd meg a célpiacod stílusát?
Következő cikk„Sokszor azért nehéz valakit meggyőzni, mert közben magával beszélget” – Interjú Újszászi Bogár LászlóvalKövetkező

Ezeket olvastad már?

Hallgasd meg a Media Hungary-s előadásomat!

Nemcsak részt vettünk a 20. Media Hungary-n, de még a tartalommarketing-terem főtámogatói is voltunk, kollégáink

Elolvasom »

A stratégiától a szövegírásig: interjú Pásztor Krisztinával

Rendhagyó anyag ez, az első interjú a blogon. Pásztor Krisztina másoddiplomájához a szakdolgozatot a tartalommarketingről

Elolvasom »

Hogyan publikálj nemzetközi piacokon? Nekünk erre a kérdésre a WhitePress adta meg a választ!

Felelős vállalatvezetőként, marketingesként vagy PR-osként adott a feladat: építsd a márka jó hírnevét minél szélesebb

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.