Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Minden a marketingtervről: fogalma, részei, felépítése

  • Szerző: Papp Gábor
  • Kategóriák: Marketing

Ahhoz, hogy a marketinged egy olajozottan működő ügyfélszerző gépezet legyen, stratégiai tervezés szükséges.

Képben kell lenned az örökzöld alapokkal, de a legfrissebb taktikákkal és technikákkal is.

Az online marketinget többek között ezért nem tudják hatékonyan oktatni az egyetemeken, mert túl gyorsan változik.

És ha mindez még nem lenne elég… az egészet rendszerben kell látnod.

Íme, el is jutottunk a marketing tervhez.

De mi is az a marketing terv, miért olyan fontos, és mik a pontos részei és lépései? 

Marketingterv fogalma

Sokan az üzleti terv részeként tekintenek rá, de önmagában is megállja a helyét.

Az üzleti terv részei így festenek:

  • Vezetői terv
  • Vállalkozás bemutató
  • Működési terv
  • Marketingterv
  • Pénzügyi terv
  • Szervezeti felépítés
  • Mellékletek

A marketingterv fogalma szerint a különböző ügyfélszerző tevékenységeket jelenti, amelyeket összegyúrva kirajzolódik a teljes marketing stratégia.

Éppen ezért minden vállalkozás számára kiemelten fontos az elkészítése.

Rengeteg mikro biznisz azért bukik el, mert a termékfejlesztésre vagy a szolgáltatási ajánlat kidolgozásába fekteti minden idejét, az ügyfélszerzést pedig teljesen elhanyagolja.

Ez azért hatalmas probléma, mert ügyfelek nélkül nincsen vállalkozás.

Nem szabad beleesni abba a hibás gondolkodásba, hogy “ha jó a termék, az ügyfelek jönni fognak”. Egy tökéletes világban? Meglehet. De amiben élünk, abban biztosan kommunikálni kell a termék létezéséről és előnyeiről.

Marketingterv VS. üzleti terv

Ha választani kell a kettő közül, hogy melyik készüljön el: Mindkettő!

A két terv között hatalmas az átfedés, hiszen mindkettő részletekbe menően elemzi ki a piaci helyzetet.

Emiatt akár elég lehetne csak a marketing terv is, de van egy nagyon fontos dolog, ami miatt szükség van az üzleti tervre is – ez pedig a cég küldetése.

Minden vállalkozásnak van egy big picture szemléletű, hosszútávú célja.

Erre ha korábban nem is, az üzleti terv megírása közben mindenki rájön.

Ez az egész vállalkozás legnagyobb ígérete, ami akkor történik, ha eléri a legvégső, leghosszabb távú céljait – és ezzel valamilyen módon pozitív hatást gyakorol a világra.

A Tesla missziója például az, hogy “meggyorsítsa az átváltást a fenntartható energiára”.

A Nike célja pedig az, hogy “motivációt és inspirációt nyújtson a világ összes sportolójának”.

Ez azért fontos, mert a marketingnek összhangban kell lennie ezzel az üzleti céllal.

A misszió egy rendkívül hosszútávú, már-már magasztos cél, amelyet lehet, hogy soha nem ér el a vállalkozás, csupán megközelíti.

Éppen ez az oka, hogy rövidebb, apróbb üzleti célokra bontjuk, jellemzően 1-3 évesekre.

És itt érjük el azt a kézzelfogható és gyakorlatias pontot, aminek a marketing stratégia már egy szerves, lélegző része.

De hogyan áll össze az egész egyetlen nagy, gyakorlatias iránymutatóvá?

A marketingterv részei és felépítése

  1. Vezetői összefoglaló

Erre csak akkor van szükség, ha külső forrás bevonására készülsz.

Rövid, 1-2 oldalas összefoglalása az egész marketing stratégiának – éppen ezért csak a legvégén érdemes megírni.

Az üzleti terv is egy ilyen összefoglalóval indul, ezért célszerű csak azokat az adatokat leírni, amelyek abban nem szerepelnek.

Ilyen például:

  • Termék/szolgáltatás pozícionálása (luxus vagy a legolcsóbb termék a piacon, esetleg prémium vagy középkategória?)
  • Célközönség demográfiájának és pszichográfiájának ismertetése
  • A termék/szolgáltatás előnyei a konkurensekhez képest
  • Az üzleti célból levezetni a marketing stratégia lépéseit, abból pedig az egyes taktikákat és technikákat lépéseket
  • Marketing célok, KPI-ok, marketing mix elemei
  1. Piaci trendek felmérése

Ez a rész mutatja meg a piaci erőket és mozgatórugókat.

Érdemes minden projektet, terméket, szolgáltatást vagy akár egész vállalkozást kielemezni a piacra ható erők tekintetében, még mielőtt nekikezdünk.

Könnyen lehet például, hogy olyan politikai vagy gazdasági változások lógnak a levegőben, amelyek esélytelenné teszik egy projekt sikerességét.

Ahhoz, hogy ez kiderüljön, 2 fajta elemzésre lesz szükség:

  • SWOT elemzés
    • Erősségek
    • Gyengeségek
    • Lehetőségek
    • Kockázatok
  • PEST elemzés
    • Gazdasági erők
    • Társadalmi erők
    • Technológiai erők
    • Politikai erők

Piaci erők alá sorolhatjuk a konkurenseket is, hiszen az ő piaci részesedésük nagyban befolyásolja, hogy van-e esély labdába rúgni, vagy sem.

Gondolj csak bele, ha keresőmotort akarnál indítani, mennyi esélyed lenne a Google-val szemben? Szinte monopólium, és az általános vélekedés szerint ahhoz, hogy egy nagyon erős piacvezetőt meg tudj előzni, legalább 10x olyan jó termékre van szükséged.

  1. Célközönség

A teljes marketing stratégiát és kommunikációt az határozza meg, hogy kik az ideális ügyfelek.

Éppen ezért mindent tudni kell róluk, legyen az a lakhelyük, koruk, nemük, hobbijuk, érdeklődési körük, szokásaik, személyiségük, stb.

Ezeket az adatokat két csoportba érdemes osztani:

  • Demográfiai adatok
  • Pszichográfiai adatok

Minél pontosabban és hatékonyabban tudod profilozni őket, annál személyreszabottabb és effektívebb üzeneteket tudsz hozzájuk eljuttatni.

4. A hosszútávú stratégia és a rövidtávú taktikai lépések

Elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ahol a sok elemzés és adatgyűjtés végre értelmet nyer.

Ebben a részben kell lejegyezni, hogy a cég milyen konkrét stratégiai lépéseket kíván megtenni az ügyfélszerzés, ügyfélmegtartás és ügyfél újraaktiválás érdekében.

Ez után pedig azt, hogy ezen stratégiai lépések hogyan állnak össze egyetlen hatalmas, olajozott ügyfélszerző gépezetté.

Ilyen stratégiai lépések lehetnek:

  • Hirdetési stratégia
  • Árazás és akciózás
  • Értékesítés
  • Tartalom stratégia
  • Kampány- és projektmenedzsment

És a sort még folytathatnánk.

Ne feledd, a marketing terv és stratégia mindig összhangban van az üzleti célokkal.

5. Célok, KPI-k meghatározása

Az egy dolog, hogy rengeteg adatod és elemzésed van.

Elkészült hozzá a stratégia is? Remek.

De honnan fogod tudni, hogy amit csinálsz, az valóban működik?

Úgy, hogy célokat, mérföldköveket és KPI-kat, vagyis fő teljesítménymutatókat tűzöl ki.

Ezek megmutatják, hogy mi az, ami működik – és mi az, ami nem.

Érdemes egyrészről hosszútávú célokat kitűzni, hiszen néhány marketing csatorna vagy módszer csak lassan érik be (például a keresőoptimalizálás).


De emellett rövidtávú, gyorsan elérhető célokat is fontos használni, hiszen ezek fogják megmutatni, hogy a megfelelő irányban haladsz-e.

Ügyfelekre pedig már a 0. órától szükséged lesz.

6. Marketing költségvetés

Végül, de nem utolsó sorban a költségvetéssel is foglalkoznod kell.

Ugyanis minden, amit a stratégiában lefektettél, bizony erőforrásba fog kerülni.

Ha nem pénzbeli, akkor időbeli erőforrásba.

És ezeknek az erőforrásoknak igencsak szűkében szoktunk lenni.

Ahhoz, hogy a marketing stratégiád működőképes legyen, fontos, hogy meg tudd teremteni hozzá a szükséges erőforrásokat.

Ehhez pedig pontosan tudnod kell melyek ezek.

Vállalkozásonként változó, de a teljesség igénye nélkül költségek lehetnek: 

  • emberi erőforrások
  • marketing szoftverek
  • hirdetési keret
  • kreatívok
  • infrastruktúra
  • továbbképzés

De ide tartozhatnak olyan költségek is, mint például a domain vásárlás, tárhely bérlés, webshop bérlés, online számlázás vagy a reklámok megjelenésének felülete és adója.

A pénzügyi terv az egész üzleti terv legfontosabb része. Nagyon hasonló a kapcsolat a marketing költségvetés és a marketing terv között is.

Amikor az 5-ös lépésben kitűzöd a célokat, maradj a realitások talaján, és tényleg elérhető, valós határidőket és célokat adj meg.

Úgyhogy elő a számológépet, és ha logikailag valahol borul a dolog, akkor vissza a 4-es lépéshez.

Összegzés

Így néz ki egy kész marketingterv mintája.

A tervezés nagyon fontos az üzleti világban, de a kész terveket gyakran sosem veszik elő újra.

Érdemes tehát úgy megcsinálnod a stratégiai tervet, hogy bármikor könnyen, egyszerűen hozzáférhess és átlásd.

Most már pontosan tudod, milyen részei vannak, hogyan épül fel, és mire kell odafigyelni a megírásakor.

Sokszor nem is a kész terv lesz a legfontosabb, amit ebből az egészből nyersz, hanem maga a marketingtervezés. Az, hogy átlátod az egész rendszert, és rájössz a buktatókra, a logikai nonszenszekre – ennek hatására pedig a végén egy sokkal jobb és tudatosabb marketingessé fogsz válni!

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHogyan alakította át a PPC hirdetések piacát a koronavírus?
Következő cikkHogyan előzd meg a Facebook hirdetéseid vagy a fiókod letiltását?Következő

Ezeket olvastad már?

Ilyen számokat érhetsz el push üzenetekkel

Nehezen hibáztatható a Google azon törekvése, hogy a látogatóknak jobb élményt adó oldalakat helyezze előtérbe.

Elolvasom »

Térkép a célcsoportod szívéhez: a marketingcélú kutatás 7 ökölszabálya

Piacismeret nélkül vakon és süketen tapogatózunk a reklámzajtól hangos kommunikációs térben. Hogyan (tartalom)marketingezhetnénk sikeresen, ha

Elolvasom »

Útmutató a szándék alapú szegmentáláshoz

Amíg te demográfiai és pszichográfiai szegmentálást végzel, addig a legprofibb online marketingeseket már a vásárló

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.