Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 14 perc

Útmutató a hatékony akciókhoz

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Marketing
  • Címkék: akció, árazás, marketing

Nem vagyunk az akciók nagy barátja.

Ennek oka egyszerű: az akciózás kétélű fegyver, és nem hozzáértő kezekben pillanatok alatt elrontja a piacodat és árversenybe taszít.

A cikkben akcióként definiáljuk azt, amikor az ügyfeled pénze többet ér – a listaárnál kevesebbért veheti meg a termékedet, vagy épp adsz neki valamilyen pluszt (ajándék, ingyenes kiszállítás stb.).

Nézzük, hogyan csináld az árleszállítást okosan. (Ez a cikk Zoli mai előadásának vázlata, amit a Piac és Profit Kkv-akadémiáján ad elő.)

 

Az akciózás előnyei

 

De miért is akciózunk?

1. Akciózni könnyű.

Nem véletlen, hogy a kereskedelem több évezredes eladásösztönzője az, hogy a kihirdetett árból engedsz, és könnyebbé teszed a vételt.

Egy értéket felépítő kampányhoz vagy brandépítéshez sok anyag és sok idő kell, míg a listaárból engedni lényegében csak szándékkérdés, és kell valamilyen felület, amelyen ezt az üzenetet eljuttatod a vevőidnek. Például hírlevél.

2. Eseményt csinál.

Ad egy indokot a kommunikációhoz.

3. Kiváló akvizíciós taktika.

Hangsúlyozottan akvizícióhoz, és nem a teljes tölcséred minden állomására – az akciózás biztosan bukó, ha az első eladáson „nem látsz túl” (nincs terméklétrád, sem funneled), vagy a teljes tölcséren mindig minden akciós.

4. Konverziót emelhet a salesoldalaidon.

Ha úgy prezentálod az árad, hogy az most épp valami miatt kevesebb, mint lenni szokott. Más kérdés, hogy nem mindig jó ügyfeleket konvertálsz, megint más, hogy prémiumra pozicionált termékeknél csökkentheti az eladásokat.

5. Növelheti a hűséget.

Ha mondjuk 20% állandó kedvezményt adsz a tagjaidnak vagy a lojális vevőidnek.

Ugyanakkor fontos, hogy a kedvezmény csak a cseresznye legyen, ne maga az egész torta (tehát növelje az elégedettséget, de ne a fő sales pointod legyen).

6. Veszteséget minimalizálhatsz.

Például az elhagyott kosarakat egy hírlevéllel vagy remarketingkampánnyal hatékonyabban mentheted meg, ha időszakos árkedvezményt adsz („ha 2 napon belül befejezed a vásárlást, 15%-kal olcsóbb).

7. Megvetheted a lábad egy piacon.

A penetrációs árazás arra épül, hogy már lefedett piacokra nagyon olcsó (akár veszteséges) árazással betörj. Ez egyrészt a prémiumkategóriánál hátrány, másrészt csak a piacra lépésednél árazol így – később beállsz a (mondjuk) piaci árakra.

8. Könnyebben hozol be volument.

A leggyakoribb volumenszükség az, amikor a raktárkészleted kiárusítod valamiért, vagy foglalja az új termékek elől a helyet a sok régi, lejárásközeli termék – és minden nap pénzt buksz. Ilyenkor a bekerár alatt is kiszórhatod a termékeid, de ez, ugye, speciális helyzet, nem pedig az üzleti modelled alapja.

 

Az akció súlyos hátrányai

 

Az akciózás veszélyes, ezért is döbbent meg, hogy sok cég könnyebben és gyorsabban mondja ki a „leértékelés!” szót, mint azt, hogy „jó napot”.

1. Csökkenti az árbevételed.

Első és nyilvánvaló hátrány: csökken az árbevételed, következésképp a profitod is. Profitból élsz te is, profitból bővítesz, tanulsz, szerzel be eszközt stb., ezért a profitod bármilyen csökkentése a későbbi bővülésed nehezíti.

Az akció lényegében profithitel: a jövőbeli biztos árbevételedből és bővülésedből hitelezed a jelenlegi forgalomnövekedést abban a reményben, hogy az így behozott új vevők több árbevételt fognak hozni a jövőben is.

Számolj rövid és hosszú távú hatásokkal.

Rövid távon számold ki, hogy az akció hoz-e annyi új ügyfelet, hogy megérje fenntartani. Magyarán ha 100 Ft a termékem listaára, és napi 10 db-ot adok el belőle (1000 Ft), akkor a 70 Ft-ra leszállított termékből el tudok-e adni 14,2-t, hogy nullán legyek (ez már jó, mert az ügyfél a legnagyobb érték, és hosszú távon nyersz). Ha nem, akkor minek tartanám fenn.

Hosszú távon nézd meg, hogy az így behozott ügyfelek milyen minőségűek: várható élettartamérték (CLV), várható vásárlási gyakoriság, illetve az ügyfél tudatossága (mennyire ismeri a cégem, mennyit kell edukálni stb.).

Akcióval bámulatosan könnyű megfulladni a sikerben: a cég elégedett, hogy dőlnek a vevők, de kiszámolva nem hozza vissza a listaáras eladások összegét, és még árérzékeny, nem ideális vevők jelenhetnek meg.

2. Sérül a branded

Ha folyamatosan árleszállítások vannak nálad, akkor a prémium szegmenseket el is felejtheted. Ezt nem akarod megtenni, mert jellemzően a nagyobb összegű termékekben van a legnagyobb árrés (arányaiban és összegében is).

3. Csökkenti a prémium termékeid eladásait.

Ezen sok kkv meglepődik, de sok terméknél az ár termékelőnynek számít. Ismered azt, amikor a Rolex olcsóbb órát dobott a piacra, és minden Rolex eladása csökkent – egyszerűen teljesen idegen a márkától az olcsóság.

4. Sértheti a kapcsolatot.

Ha személyes értékesítésnél a listaárral nyitsz (100 Ft), majd a visszautasításra azonnal lemész 50 Ft-ra, akkor 50 Ft-tal le akartál húzni? Ez a probléma akkor fordul elő leginkább, ha nem építetted fel a terméked értékét előtte, illetve ha mindig minden akciós (= mindent szándékosan túláraztál).

5. „Elrontod” az ügyfeleid.

Hozzászoknak a gyakori akciókhoz, és bár megvennék listaáron, mégis megvárják a leértékelést. Egy idő után akció nélkül nem tudsz eladni.

6. Az akciók az árérzékenyeket szólítják meg a legjobban.

Üzleti döntésed, hogy a legkisebb árréssel a legnagyobb árversenyben szeretnél-e szenvedni (ahol egy olcsóbb ár bármikor kihúzhatja alólad a „pozicionálásod”), vagy normális hozzáadott értékkel normális minőségben szolgáltatni.

 

Akciótípusok

Előfizetői tartalom

A gyakorlati részhez jelentkezz be (vagy fizess elő).

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkKontentkultúra: így vonj be mindenkit a tartalomkészítésbe
Következő cikkEgészségügyi marketing: így szerezz több pácienst az írássalKövetkező

Ezeket olvastad már?

Hogyan add el nekem ezt a tollat?

Szóval láttad a Wall Street farkasát és imádtad a filmet. Nem kell ellenkezned: ezt a

Elolvasom »

Milyen chatbotot készíts? (14 felhasználási mód)

Most a marketingszakma a chatbotoktól hangos. Jó okkal: ez a trend hatalmas, a chatbotok számai

Elolvasom »

Szólj a látogatódhoz – mindenkihez testre szabottan

A cikk teljes terjedelmében a Kontent Évkönyvben lesz olvasható. Megírsz egy nagyon jó cikket, összeállítasz egy kiváló

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.