A SEO halott?
Kétszáz SEO-szaki között ültem Londonban, és ezt láttam az arcukon. Mélységes aggodalmat, mert a Google alapjaiban alakítja át azt, amit a netes keresésekről eddig tudtunk, vagy legalábbis hittük, hogy tudjuk.
Mennyire működnek ma a keresőoptimalizálási best practice-ek? Ez volt az egyik fő kérdés, amelyet a The Inbounder londoni állomásán igyekeztek nagyon alaposan körbejárni.
Ha arra számítottál, hogy egy SEO-konferencián elmondják majd, egészen pontosan hogyan kellene tartalmat írnod, sajnos ki kell ábrándítsalak: a best practice-ek, hát, általában, nagyjából, talán működnek.
Tom Anthonynak (aki amúgy a Distilled R&D részleglét vezeti és mellesleg brit) volt egyszer egy amerikai barátnője.
Már jártak egy ideje, jól alakultak a dolgok, elérkezett tehát a pillanat: találkozni kellett a leány szüleivel.
El is utaztak a nagy vízen túlra, megvolt az üdvözlés, kellemes vacsora, csevej.
Egy ponton Tom felajánlotta a házigazdának, hogy segít elmosogatni. Ez volt az a klasszikus, vígjátékokból ismert pillanat, amikor mindenki elhallgatott és furán kezdett rá nézni a szobában.
„Most már mindegy” alapon Tom nem hátrált meg: ismét, jól érthetően, hangosabban kijelentette, hogy segíteni szeretne a mosogatásban.
Még furább tekintetekkel jutalmazták.
A probléma természetesen nyelvi jellegű volt. Bár mindkét fél angol anyanyelvű, kisebb eltérések akadnak, erről a konkrét kis pici eltérésről viszont Tom nem tudott. Fogalma sem volt, hogy amikor felajánlja segítségét a mosogatásban („I would like to help you wash up”), ahogyan azt a ködös Albionban tette volna bármikor, tulajdonképpen kedves barátnője apját egy közös fürdésre invitálta meg.
Na, hát akkor ennyit a best practice-ek kérdéséről.
De ha konkrét példát akarsz, elég megnézni az alt attribútumokat. Egy gyors kereséssel te is megbizonyosodhatsz róla, hogy minden SEO-szakember az elmúlt években annak fontosságát hangsúlyozta, hogy a képeknél mennyire fontos ezek megfelelő kitöltése, mert a Google algoritmusa figyeli ezt – ezt mellesleg a Google-től tudjuk.
Ehhez képest a tesztek azt mutatják, hogy mindegy, mit csinálsz az alt attribútumokkal.
Ezt nem én mondom, hanem a Distilled kutatás-fejlesztési igazgatója.
Érti egyáltalán még valaki a Google-t?
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.