Az infografika az egyik legnépszerűbb tartalomtípus.
Érthető: vizuálisan megkapó, úgy szemléltet érdekes információkat, hogy minimális energiabefektetést kíván meg a közönségedtől, miközben kiszolgálja esztétikai igényeiket.
Infografikát készíteni még úgy sem egyszerű, hogy ma már különféle online szolgáltatásokkal akár a böngészőben is nekiállhatsz összekattintgatni.
Ezért összeírtuk neked a tapasztalataink és a best practice-ek alapján egy teljes checklistet, hogy az első ötletkezdeménytől a terjesztési végigvezessünk az infografika elkészítésén. Nyomtasd ki, fűzd le, vedd magad elé munka közben, és nem hibázol majd.
Előkészületek
- Mérd fel, milyen infografikákat szeret a célközönséged. Milyen témára kíváncsiak? Hosszabb vagy rövidebb infografikákat osztanak meg inkább? Milyen felületeken teszik ezt?
- Válassz egy jó témát. Legyen elég tág témakör, hogy később az adatgyűjtés s a tényleges munka során leszűkíthesd, ha kell.
- Gondolj mögé érdekes történetet. Legyen az infografikának íve, ne csak egybehalmozd az adatokat: a storytelling eszközeivel vizuálisan és a szöveggel egy olyan történetet mesélj el, aminek van íve.
Tervezés (szöveg és dizájn)
Előfizetői tartalom
A teljes listát előfizetőink már ki is nyomtatták. Csatlakozz, és tied a többi segédletünk is.
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.