Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Így áll 2016-ban a content marketing (friss felmérés)

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés
  • Címkék: kutatás, tartalommarketing

Magyarországon jelenleg kétfajta cégvezető van:

  1. az egyik még mindig azt hiszi, hogy a content marketing valami furcsa buzzword
  2. a másik gőzerővel valósítja meg a saját tartalommarketing-programját

Mert ez a jövő.

Ha a második kategóriába tartozol, akkor biztosan érdekel téged egy olyan kutatás, amin még alig száradt meg a digitális nyomdafesték. Az Ascend2 a június 5-ével kezdődő héten küldte ki a 3 perces kérdőíveket, és a 219 válaszból összeállt az a kutatási anyag, amit most át is nézünk.

 

A kitöltők és a felmérés

 

A felmérés az Egyesült Államokban készült. A 219 kitöltő 69%-a elsősorban cégek közötti piacon folytat marketingtevékenységet (B2B, tehát nem végfelhasználók, hanem más cégek az ügyfelei).

A kitöltők többsége (57%) vezető beosztásban dolgozik (alelnök, ügyvezető), durván harmada tulajdonos vagy partner.

Cégméret szerint vegyes a felmérés: 38%-ban 50 fő alatti cégek, 32%-ban 50–500 fős cégek, 30%-ban 500 fő feletti vállalatok emberei adják a válaszolókat.

A felmérés az Egyesült Államokban készült. Ez nekünk azért releváns, mert még mindig a tengerentúl vezet a marketinginnovációban, és pár éves késéssel szűrődnek be a trendek. Ha meg akarod előzni a piacodat, akkor fél szemmel mindig azt kell nézned, hogy odaát mi történik.

Mindez nem azt jelenti, hogy válogatás nélkül vedd át a taktikákat és azonnal lovagold meg az ottani trendeket – a mi marketingkihívásaink mások, mint az ő marketingkihívásaik.

 

Az Ascend2-nál értik a tartalommarketinget

 

A felmérés bevezetőjében olvashatod:

This research has been produced for your use. Put it to work in your own marketing strategy. Clip the charts and write about them in your blog or post them on social media. Please share this research credited as published.

A kutatási anyagokkal eleve így járnak el a marketingesek: felhasználják, írnak róla (lehivatkozva), ami mindkét félnek jó. A kutatást készítő cég eljut sok emberhez, a marketinges pedig kiváló adat alapú anyagokat készíthet.

Ám ez a rész egy ügyes call to action, hogy ha esetleg nem jutott volna eszedbe blogbejegyzést írni belőle, akkor talán emiatt eszedbe jut.

Itt éred el a kutatás anyagát, minden kép a riportból van.

De nézzük már a számokat.

 

Mi a célod a tartalommarketinggel?

 

content marketing felmérés ascend

 

Nagyjából az, ami az itthoni cégeknek: több lead.

Komoly kihívása lesz a jövőben minden marketingkivitelezőnek, hogy az ügyfélnek egyre kevésbé weboldalra, Facebook-menedzsmentre, szövegírásra vagy bármi egyébre lesz szüksége, hanem leadre – és kis túlzással mindegy, hogy hogyan adod ezt meg neki. Ami viszont biztos: nem az ügyfél feladata, hogy marketingképzésről marketingképzésre járva edukálja magát, és ő összeállítsa a kivitelező helyett a stratégiát.

A legjobb szolgáltató akkor is tudja, hogy az ügyfél mit akarhat, amikor az ügyfélnek ötlete sincs. (Emlékszel, amikor Szindbád megkérdezi a pincért, hogy „ma mit szeretnék ebédelni”, és a pincér tud javasolni – ráadásul jót.)

 

A legnagyobb akadályok

 

  • 48%-ban a hatékony stratégia hiánya
  • Szintén 48%-ban a tartalomkészítéshez kellő erőforrások hiányoznak
  • 47%-ukat köti a büdzsé (illetve inkább a hiánya)
  • 36%-nál probléma az, hogy hogyan mérjék a hatékonyságot
  • 31% szenved a csatornák összekötésével (gondolj arra, hogy a landing page-ed űrlapját kösd össze mondjuk a MailMasterrel – itthon jelenleg alig van olyan szakember, aki ezt helyetted megcsinálja)
  • 25%-nak hiányoznak a jó ötletek (de ők nem olvasták ezt a cikket)
  • 18% azzal szenved, hogy a tartalmai túl egysíkúak (ők pedig elolvashatnák ezt a cikket)

Nagyjából ugyanazok a kihívások, mint amit a CMI talált. Amondó vagyok, hogy ezekre a kihívásokra találj minél hamarabb megoldást, hiszen ezek nemzetfüggetlen tartalommarketing-nyavalyák.

 

Melyik a leghatékonyabb tartalomtípus?

 

tartalommarketing felmérés

 

A kutatási anyagok aranyérmet szereztek, és ez a korábbi felméréseket tekintve meglepő eredmény. A szubjektív megérzésünk az, hogy ez bizony helytálló: én is egymás után töltögetem le a white papereket (és ha elkérik a telefonszámom, akkor utána időnként felhív egy amerikai értékesítő).

Mi lehet ennek az oka?

Valószínűleg az, hogy amíg egy blogbejegyzés, videó, hír, infografika, webinár vagy hírlevél inkább olyan tartalom, amit megnézel vagy elolvasol, addig a kutatási riportot aktívan felhasználod. Ha minden tartalomstratégia szakad, akkor a blogbejegyzés elolvasása nélkül kibírod még pár napig, de a publikációs naptárad könyörtelenül hajt előre.

A riportokból vagy anyagot készítesz, vagy a marketingstratégiádat finomhangolod – nélkülözhetetlen, tehát értékesebb, tehát sikeresebb.

 

A legnehezebb tartalomtípusok

 

marketingkutatás: a legnehezebbtartalomtípusok

 

Nyert a videó és a podcast, de nehéz kutatást összehozni, webinárt levezényelni vagy infografikát készíteni. Érdekesség, hogy a hírlevél megelőzte a blogbejegyzést: előbbi értékesítési szöveg, utóbbi újságírói tartalom. (Ez a különbség.)

 

A cégek 72%-a részben vagy egészben kiszervez

 

kiszervezés vagy házon belül

 

Általában jobban megéri vásárolni, mint házon belül előállítani – ennek oka pl. az, hogy a vásárolt tartalom jobban skálázható (ha adott hónapban nincs videó, akkor nem kell elküldened vagy üresben fizetned a videostábodat).

Ha a házon belüli kreatív a vásárolt szoftver, akkor az ügynökség a felhő.

(Alig várom, hogy ezt egy előadásban visszahalljam.)

Ugyanakkor vallom, hogy minden cégnek szüksége lenne egy házon belüli szerkesztőre ésvagy szövegíróra – hiszen az ügynökségnek kiszervezett munkát nem az ügyvezetőnek vagy a marketingesnek kell átolvasgatnia, hanem olyasvalakinek, akinek szakmája az írás.

 

Melyik tartalmat éri meg elkészíteni?

 

megtérülő tartalomtípusok

 

Bár a kutatás menő dolog, és biztosan kapsz egy rakás bejövő linket, de nehéz elkészíteni – hiszen idő- és erőforrás-igényes.

Ugyanakkor a blogbejegyzés hatékony (bizonyíték), de sokkal könnyebb elkészíteni.

Amennyiben nincs közel végtelen büdzséd (valószínűleg nincs), akkor hajoljon kezed a blogposzt felé, hiszen ugyanabból az erőforrásból nagyjából ugyanazt a hatékonyságot érheted el.

Így állunk tehát. A kutatást feldolgozta a CMO.com is, ők egészen más diákat hangsúlyoztak, ezért a teljes képhez olvasd el az ő cikküket, valamint magát a riportot.

Szeretnél még ennél is jobb cikkeket olvasni? Fizess elő a Marketingszöveg.comra, hogy minden tartalmunkat elérd, és kiváló marketingkommunikációval törhess piacelsőségre. Előfizetőnek lenni presztízs, előfizetőnek lenni életérzés.

Ennek a cikknek adj egy lájkot, hiszen megérdemli.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkMi az a „dark social” és mihez kezdj vele?
Következő cikkTartalomszegmentálás: 1 módszer (csak elkötelezett profiknak)Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan építs pénzben mérhető bizalmat néhány hirdetéssel? (Kisokos Facebook-hirdetéshez) – 2. rész

Kétrészes cikksorozatunk első részében arról beszéltünk, hogyan hoztam létre hatékony lájkszerző Facebook-hirdetéseket egy korábbi projektemhez.

Elolvasom »

7 lépés, hogy Facebookon nagyobb átkattintási arányokat szerezz (saját példákkal)

100-ból 6,5 ember klikkel a Facebook-posztjaidra. Alacsony, ugye? Pedig ez a kiemelkedő posztok átlaga. (És

Elolvasom »

A marketingszakma legnagyobb rejtélye

Belegondoltál már abba, hogy valójában mennyire egyszerű ma sikeres vállalkozást építeni? A siker „titka” annyira

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.