Szövegírásban már régóta piacvezetők vagyunk: mind árbevételben, mind az ügyfelek és kollégák számában, mind a publikusan elérhető bevétel alapján.
Ám egyre több ügyfelünk kérdezte, hogy mikor adunk tartalomstratégiát és mikor készítünk átfogó tartalommarketinget. A tartalommarketing ugyanis nem egyenlő a szövegírással.
Bevallom, sokáig ódzkodtam attól, hogy tartalommarketing-ügynökségként határozzuk meg magunkat. Ennek egyik oka az, hogy látom, hogy ez komplex és kiemelten szaktudásigényes terület, és komoly felkészülés kell, ha azt a minőséget szeretném adni, amit olvasónkként ésvagy ügyfelünkként megszokhattál tőlünk. Az ódzkodás másik oka: vártam arra, hogy idővel lesz olyan ügynökség, aki felvállalja a tartalomstratégia-készítést, mi pedig tartalomfejlesztőként kiszolgálhatjuk a megrendeléseiket úgy, ahogy eddig tettük.
Erre nem került sor: többnyire tanácsadók jelentek meg a hazai piacon, és égető szükség van olyan cégre, amely kézzelfogható megoldásokat, konkrét doc-fájlokat és feltöltött anyagokat ad, nem csupán tanácsokat. Lépnünk kellett.
Ezért közel 4 hónapos felkészüléssel mind szervezetileg, mind szakmailag felkészültünk. Elvégeztem egy 440 000 forintos inboundmarketing-képzést (Damjanovich Nebojsának ezúton is köszönöm! Erről a képzésről van szó). Beléptünk a Magyar Marketing Szövetségbe, valamint egyike vagyunk a DIMSZ tartalommarketing-tagozat első tagjainak (épp ma megyek tagozat gyűlésre, ahol tagozati vezetőket választunk).
A munka gyümölcseként a 20. Media Hungaryn bejelenthettük, hogy a szövegírás mellett immár tartalommarketing-ügynökségként fogjuk kiszolgálni a hazai piacot.
(Egyébként jómagam előadtam, a tartalommarketing-szekció főtámogatói voltunk, és percről percre közvetítettük az előadásokat.)
A változásból ügyfeleink azt veszik észre, hogy több szolgáltatásunk lesz.
Továbbra sincs sok hazai full-service tartalommarketing-ügynökség. Ezzel a bővüléssel mi sem lettünk azok. De a cél az, hogy idővel teljeskörűen kiszolgálhassuk a tartalommarketinges igényeidet, ez a lépés pedig egy lépéssel közelebb vitt minket ehhez a célhoz.
Olvasd ezt a blogot, olvasd a Kontent magazint, kövess minket Facebookon, és ígérem, hogy naprakészen tartalak a hazai contentmarketing-szcéna híreiből. Köszönöm, hogy ügyfélként vagy olvasóként te is segítettél minket abban, hogy immár még több szolgáltatást adhassunk neked.
Show More