A „writer’s block” egyetlen oka az, hogy nem készültél fel megfelelően.
A másik „tünet” az, ha a szöveged híg: kevés konkrétumot tartalmaz, és nagy szavakkal próbálod betömködni a felkészülés hiánya ütötte réseket.
Megfelelő felkészüléssel a legnagyobb gondod nem az lesz, hogy mit írj – hanem az, hogy a sok ötletből és infóból mit hagyj ki.
6 lépés kell ahhoz, hogy az életed egyszerűbb legyen.
Minden szövegírói munkát ezzel a 6 lépéssel kezdünk
Az előkészületek során ezeket kell összeállítanod:
- Fact sheet
- Benefitlista
- pain points, domináns érzelmek
- ajánlat kidolgozása (árral, garanciával, szállítással stb.)
- kifogások és a válaszok
- használható hitelességelemek
Ezeket ne spórold meg, mert profi (értsd: ebből él) szövegírók is így kezdik a projektjeiket. Így szisztematikus, így látod át, így találsz meg minden olyan pontot, ami az eladást vagy a célkonverziódat segíti.
A fact sheet
Legelőször fogsz egy A4-es papírt akár digitálisan, és minden egyes adatot leírsz a termékedről.
Állítsd a Wordöt teljes képernyőre, mert segít. Itt egy útmutató.
A terméked itt lehet bármi, amiről hirdetést írsz: a lead magnet is terméknek számít.
Ha könyv, akkor leírod, hogy hány oldal, hány grammos a papír, mekkora a mérete, ki a szerző, mi a téma – és 50 fölötti adatot célzol.
Ha monitor, akkor leírod a gyártót, az összeszerelési helyet, a pixelsűrűséget és így tovább. Fogod a terméked dokumentációját és szépen kimásolod az adatokat. Mindent, ami eszedbe jut, szépen egymás alá egy oszlopba. Ne foglalkozz azzal, hogy mit használsz majd fel és mit nem.
A termékelőnyök
Ezután minden adathoz társítasz egy (vagy több) termékelőnyt – a fönti listában linkelt cikk bizony részletes.
Termékelőny az, amit lát, érez, hall, tapasztal a vásárlód, ha használja a terméket – röviden: hogyan segíti a vásárlódat, hogyan teszi jobbá az életét.
Ha kocsid van, akkor termékelőny az, hogy álomszerűen gyorsul – ebből származtatott előny, hogy lenyűgözheted az utasaidat.
Ha fűnyíród van, akkor termékelőny az, hogy 400 négyzetmétert lenyírsz 8 perc alatt úgy, hogy le sem izzadsz – származtatott előny, hogy több időd marad megnézni a sorozatokat, amikkel elmaradtál.
Ha könyved van, akkor termékelőny az, hogy a benne szereplő tudással az értékesítésed hatékonysága 30%-ot emelkedik – származtatott előny, hogy így kevesebb munkával többet érsz el, ergo marad időd a valóban fontos dolgokra (legyen az épp cégvezetés, család vagy szórakozás).
Mi is így csináljuk, itt épp a marketingkonzultációnk (gyóntatás) landingjét írjuk. Előbb a feature-öket szedtük össze (fact sheet), utána termékelőnyökké fordítottuk. A lista ennél hosszabb.
Problémák
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.