Kétfajta marketinges létezik. Az egyik tudja, hogy az online marketing (könnyen) mérhető. A másik mér is. Szerencsénkre a modern szoftverek sokszor helyetted gondolkoznak (és dolgoznak), így általában néhány kattintás itt, néhány kattintás ott, és máris megtudtál a kampányodról mindent. Ám mi történik akkor, ha a jó öreg Google Analyticsből kell kibányásznod azt, hogy a kampányodon belül egyik vagy másik hirdetés hogyan teljesített? Akkor elolvasod ezt a cikket.
Így paraméterezd a hirdetéseid
A most bemutatandók feltételezik, hogy a kampányod során végig paraméterezett URL-eket használsz, tehát ha 10 Facebook-hirdetést futtatsz és 2 hírlevelet küldesz, akkor 12 külön címkézett URL-t használsz. (Azt is feltételezzük, hogy a kampányoldalad mögött fut Google Analytics.) A mutatványhoz menj föl a Google URL Builderére. Ha a „Hogyan kerülj a sajtóba ingyenesen” című könyv kampányoldalához szeretnék feladni egy Facebook-hirdetést egy februári kampány során, akkor például így címkézem az URL-t. (Ha megnézed a könyv linkjét pár sorral följebb, az is paraméterezett.) Nézzük lebontva: Website URL: ide a kampányoldalad rakod. Campaign source: a saját jelölésed írod, ez a legkisebb szintű paraméter, tehát a hirdetések vagy adott hírlevelek megkülönböztetésére szolgál (én az ad1, ad2, ad3… rendszert használom, de tényleg bármilyen rendszert követhetsz). Campaign medium: a csatorna neve, például „facebook”, „email”, „linkedin” vagy bármi más (kisbetűzz és ne használj ékezeteket, mert szebb lesz az URL-ed). Később ezzel tudod majd leszűrni a (például) Facebookról érkező forgalmad. (Egy kampányon belül előfordulhat, hogy Facebook-csoportokat, organikus posztokat, eseményoldali megosztást és hirdetéseket is használsz, ezeknél a medium mind Facebook lesz, majd a source alapján különbözteted meg, hogy melyik melyik. Campaign name: nevezd el a kampányod. Ez bármi lehet: felőlem írd be, hogy „töltöttkáposzta” – ám egy kampányon belül ezt ne váltogasd, mert így tudsz majd a teljes kampányra szűrni. (És persze emlékezz, hogy adott kampánynevek mikor milyen kampányra vonatkoznak). A másik kettőt üresen hagyhatod, esetünkben nem kellenek. Ahogy töltögeted ki a mezőket, úgy generálja neked dinamikusan a paraméterezett URL-ed. Ha ezt az URL-t megnyitod, akkor ugyanúgy a kampányoldalad nyílik meg (tehát semmiben nem tér el a látogatói élmény), a ? mögötti rész a különböző szoftvereknek „szól”. Könnyíti az életed (és az eligazodásod), ha minden használt URL-t följegyzel. Ez a saját adminisztrációd stílusára van bízva: gyűjtheted Excelben vagy életművészként berakhatod őket egy Word-doksiba, mint én (és sárga háttérszínnel jelzem magamnak, hogy melyik URL-t használtam már és melyiket nem).
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.