A Facebook hirdetések nagyon hasonlítanak bizonyos szempontból a sportfogadásra, vagy akár a pókerre.
Mindenki azt hiszi, hogy meg tudja csinálni, ért hozzá, de ennél jóval kevesebben vannak “nyerőben” - csupán néhány százalék keres igazán sokat a Facebook ads segítségével.
Ilyenkor sokan homokba dugják a fejüket, és váltig állítják, hogy a Facebook hirdetés szar, nem működik - sőt az egész social media a gyerekek játszótere, ahol üzleti eredményeket nem lehet elérni.
Pedig ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye.
Ez a cikk azért született, hogy egy lépéssel közelebb juss profi, jó minőségű hirdetések készítéséhez, és az 5-25x megtérüléshez, amit az ügyfeleinknek szoktunk hozni. (És amiről az előző cikkemben írtam.)
Facebook célközönségek - eszik, vagy isszák?
Haladó célközönségekről lesz szó, éppen ezért ha még csak bejegyzés kiemeléssel adtál fel hirdetést - és ezzel tervezel a jövőben is - akkor sajnos ez az írás nem Neked szól.
Ha szeretnél ebben fejlődni, kezdd azzal, hogy létrehozol egy új vállalkozáskezelőt, majd egy hirdetéskezelőt a Facebook-on belül.
Adtál már fel hirdetést a hirdetéskezelőből?
Szuper, akkor biztosan találkoztál már a következő felülettel:
Ha elkezdesz egy hirdetést készíteni, itt geográfiai, demográfiai adatokkal, és érdeklődési körökkel dolgozhatsz - és ez például egy hideg célközönség megcélzásához tökéletes is lehet a kezdetekkor. (Utána persze nem, hiszen szeretnénk kizárni a korábban weboldalunkon járókat, vagy a közösségi oldalainkon aktivitást mutatókat.)
Itt viszont látszik is a gyors hirdetésfeladás korlátja: Haladó hirdetéseket, vagy éppen hirdetési stratégiát bizonyos előzetes munka nélkül nem fogsz tudni elkészíteni - ezért írtam ezt a cikket, hogy segítsek ebben.
Biztos vagyok benne, hogy a célközönséged nemét, korát, érdeklődését Te magad is kiválóan be tudtad már eddig is lőni, ezért evezzünk haladóbb vizekre.
Haladó célközönségek Facebook ads-ben
Van néhány eszköz, amire mindenképp szükséged lesz - ezek előtt nem tudunk továbblépni:
- Vállalkozáskezelő, hirdetéskezelő
- Facebook üzleti oldal
- Instagram üzleti oldal (nem kötelező, de ajánlott)
- Weboldalba bekötött Facebook képpont (Facebook pixel)
- Megfelelően beállított konverziós események (pl: mérni tudja a weboldaladon történő vásárlásokat.)
A képpontok menüpontot megnyitva lépésről lépésre végigvisz a Facebook a beállításokon:
Most azonban fókuszáljunk a célközönségeinkre!
A bal felső “hamburger menüt” (imádom ezt a kifejezést, pedig csak mostanság hallottam először) megnyitva keresd ki a célközönségek menüpontot a vállalkozáskezelőben, és nyisd meg!
Amint láthatod, 3 nagy csoportba sorolja a Facebook vállalkozáskezelője a célközönségeket: Egyéni, hasonmás, és mentett.
A mentett célközönségekről már beszéltünk korábban, ahol kort, nemet, lakhelyet / tartózkodási helyet, és érdeklődési köröket lehet megadni.
Egyébként érdemes elmerülnöd a mentett célközönségek között is, mert nagyon izgalmas dolgokra bukkanhatsz. Be tudunk lőni olyan amerikai 30-45 év közötti anyukákat célközönségnek, akik afroamerikaiak, és diplomával rendelkeznek.
(belőlük a Facebook szerint mindössze 2000 ember van.)
Magyarázatra szolgálhat azonban az egyéni, és hasonmás célközönségek fogalma.