Ha tudnád, hogy hogyan keress minden Facebook-hirdetésre költött 1 forintodon 6–8-at, ugye még ma belekezdenél?
A legtöbb vállalkozó és marketinges válasza igen, remélem a tied is.
November végén megszavaztad, hogy a legszívesebben egy esettanulmányt olvasnál tőlem, amiben kifejtem, hogy hogyan adtunk el több száz terméket közel 20-szoros megtérüléssel Facebookon – ma pedig végre megérkezett ez a cikk.
FIGYELEM: Az esettanulmány egy webshop hirdetéseiről szól, de az itt leírtakat bármelyik iparágban tökéletesen használhatod, hiszen alapvetően stratégiáról lesz szó, nem pedig arról, hogy hova kattints a hirdetéskezelőben (persze erre is kitérünk).
A munka kezdete
Amikor bejött hozzánk egy webshoptulajdonos leadként, akkor – mint minden munkát – egy rövid felméréssel kezdünk.
Ebből többek között kiderült, hogy…
… egy táplálékkiegészítőket áruló webshopról van szó;
… a vásárlók nagy része Google Ads-hirdetésekből érkezik, Facebook Adsre csupán 20-30 ezer forint megy el havonta (és az is csak dinamikus remarketing hirdetésekre).
Explainer: A dinamikus remarketing hirdetéseket elsősorban webshopként tudod kihasználni. Ezt kampánycélként katalógusos hirdetés néven éred el.
A dinamikus remarketing hirdetések lényege, hogy olyan termékeket fog a personádnak megmutatni, amelyek iránt nagyon érdeklődött – ilyen például, amikor kosárba helyezett valamit, de még nem vásárolta meg.
Ha ismered a Wish nevű amerikai márkát, akkor érdekelhet a tény, hogy a mára több milliárdos forgalommal rendelkező vállalkozás a katalógusos hirdetések segítségével növekedett ekkorára.
Tehát, ha dinamikus remarketing hirdetésekkel hirdetsz webshopként, az azért előnyös neked, mert csak azokat fogod elérni vele, akik nagyon érdeklődnek az adott termék iránt. Mondanom sem kell, hogy ilyen hirdetések esetén könnyű 1000-1500 forint alatt tartani egy konverzió (jelen esetben vásárlás) árát.
Azt azonban érdemes hozzátenni, hogy a dinamikus remarketing hirdetéseid felülről korlátosak: az határozza meg, hogy mennyien érdeklődtek mostanság a termékeid iránt. Minél nagyobb a hideg célközönségből érkező forgalmad, annál többet tudsz eredményesen elkölteni dinamikus remarketing hirdetésekre.
A webshop pozicionálása nem sok előnyt tartalmaz a bő kínálaton, és a gyors szállításon kívül – tehát pont ugyanazt tudja, mint az összes hasonló bolt –, nem megbántva ezzel az akkori ügyfelünket.
Szeretjük a kihívásokat, és természetesen volt néhány ötletünk, hogy hogyan lehetne kitűnni a konkurensek közül.
Hogyan tűnj ki, ha ugyanazt adod, mint a konkurensed?
Sokat beszéltünk arról cégen belül, hogy hogyan lehet kitűnni egy olyan termékkel, amit hasonló áron adsz, és a konkurenseknél is megtalálható – mint ennél a táplálékkiegészítős webshopnál.
Mivel a Kreatív Kontroll blogját olvasod épp, feltételezem, hogy van némi fogalmad a tartalomgyártás királyságáról. Content is king – Bill Gates már 1996 januárjában megmondta. Az eszközök azóta sokat változtak, a szabályok azonban semmit.
Az első javaslataink között szerepelt természetesen, hogy készüljenek szakmailag (jelen esetben a súlyzós edzésről, sportolásról) olyan erős cikkek/videók (a lényeg, hogy tartalmak) készítése, amivel ki tudunk tűnni a konkurensek közül.