Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 14 perc

Hogyan használd a testimonialt (és hogyan szerezd meg egyáltalán)?

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Tartalommarketing
  • Címkék: bizalomépítés, online marketing, testimonial

Az online értékesítésben a bizalomnál értékesebbet nem szerezhetsz.

Csak akkor leszel képes eladni bármit, ha képes vagy elérni, hogy a hozzád érkező látogatók megbízzanak benned – és erre nincsen sok időd, mindössze néhány perced. Időnként másodperced.

Egy jól összerakott salesszöveg elég lehet egyes látogatók meggyőzésére, de a konverziódat jóval magasabbra is emelheted annál, mint hogy egyszerűen a meggyőzési technikákra alapozz. (Hozzáteszem, a social proof felhasználása is egy meggyőzési technika.)

Nemrég írtam arról, hogyan és egyáltalán miért működik a social proof: miért bízunk meg abban, amit számunkra ismeretlen emberek mondanak egy termékről, miért hat ránk, amit a véleményformálók mondanak és így tovább.

Most viszont azt fogom megmutatni, konkrétan hogyan szerezhetsz a hitelességedet erősítő testimonialokat, véleményeket és értékeléseket, és hogyan használd ezeket fel a legpraktikusabban.

Ne félj lehetőséget adni

Nem mondok nagy újdonságot: biztosíts minél több felületet arra, hogy vásárlóid és látogatóid értékelhessenek téged.

Sokan tartanak ettől, hiszen mindenki találkozott már olyan ügyfelekkel, akik nem egyszerűen elégedetlenek, hanem teljességgel kiengesztelhetetlenek. Trollokkal, akiknek az egyetlen célja, hogy irreleváns dolgokkal árasszák el az oldalainkat. Olyan emberekkel, akik egyszerűen kötekedni járnak a netre.

Ők alapvetően az olyan platformokon jelentenek veszélyt, amely felett semmilyen vagy korlátozott (kreatív) kontrollal bírsz csak – tehát a fizetett és szerzett médiában. Ha mondjuk PR-cikket teszel közzé egy oldalon, vállalod annak a kockázatát, hogy az oda érkező kommenteket nem lesz lehetőséged moderálni, bár szerencsés esetben ezt az adott felületen megteszik neked.

A közösségi médiában is csak saját oldalaidon van lehetőséged arra, hogy a negatív véleményeket elrejtsd – de én nem is tanácsolom ezt. Nem kell eltitkolni, hogy vannak negatív vélemények, inkább kezeld őket.

A negatív véleményeket fogd fel lehetőségként. Zoli több mint egy évvel ezelőtt egy nem túl hízelgő értékelést adott egy étterem Facebook-oldalára, mivel ott jártakor kb. egy órán keresztül nem szolgálták ki. Az értékelésre nemrég érkezett egy válasz attól, akinek aznap foglalkoznia kellett volna a kiszolgálással, leírta, hogy emlékszik az esetre (a leírt részletekből kiderült, hogy tényleg), és sajnálatát fejezte ki, hogy nem volt megfelelő a kiszolgálás.

Ha valaki megfogalmaz egy negatív véleményt egy posztodhoz, hirdetésedhez, a hivatalos oldaladon, akkor nem eltitkolnod kell azt: ez általában csak azt eredményezi, hogy az elégedetlenkedő egy olyan platformon folytatja a véleménynyilvánítást, ami felett már tényleg semmi kontrollod nincsen.

Szintén közelmúltbéli történet: a Marketing Commando Facebook-oldalán az elmúlt években úgynevezett szégyenfal működött, ahol a kitiltott felhasználók kommentjeit gyűjtötték – névvel, arcképpel együtt. Ezek között voltak gyalázkodó kommentek, de olyanok, amelyek egyszerűen negatívabb véleményt fogalmaztak meg, illetve olyanok is, melyek az oldal témáját nézve irreleváns megszólalások voltak.

A moderációt mindenki saját elvei szerint végzi, ez azonban felvetette azt is, nem számít-e a jó hírnév megsértésének: komoly felháborodást követtem végig szakmai csoportokban, de végül már a Gyakorikérdésekre is jutott mindebből, ahol már jogsértésekről és következményeiről kezdtek beszélni.

A vége a szégyenfal törlése lett az ügynek, a Gyakorikérdéseken viszont a mai napig is megtalálható természetesen az ezt taglaló téma, ami nem éppen jó sajtó.

Mi a saját oldalainkon egyszerű elvek mentén moderálunk: a trollokat nem toleráljuk, nem etetjük, nincs értelme foglalkozni velük, ez világos. A negatív véleményekkel viszont aktívan foglalkozunk: ha valaki megalapozott panasszal, észrevétellel fordul hozzánk, megvizsgáljuk azt és érdemben válaszolunk, ugyanolyan nyilvánosan.

Elégedetlenek mindig lesznek, a kérdés csak az, hogyan bánj velük. Ha a panaszokat megvizsgálod és megpróbálod megoldani, ha az észrevételekre érdemben reagálsz, ez már önmagában is szimpatikusabbá tesz. És azzal, hogy nem elrejteni próbálod, jó eséllyel pozitív testimonialt is nyerhetsz a végén.

Ez a hozzászólás például egy olyan embertől származik, aki egy szakmai csoportban egy tévedésünkre hívta fel a figyelmet, amit egy napon belül kivizsgáltunk és kommunikáltunk is:

testimonial_6

Hogyan szerezz testimonialt?

Tehát térjünk rá a gyakorlatra: hogyan szerezz magadnak pozitív felhasználói véleményeket?

Igyekezz saját felületeidre csatornázni ezeket:

  • a cikkeid, posztjaid alatt adj lehetőséget a kommentelésre,
  • az egyes termékeknél a felhasználók értékelhessenek (akár szóban és pontozással is),
  • hírleveleidben emlékeztesd a közönségedet, hogy közösségi felületeiden írhatnak rólad véleményeket,
  • az ügyfélszolgálatod legyen könnyen elérhető, és az ide küldött e-mailekre, a beérkező telefonokra válaszolj is érdemben.

Mindez viszont még csak passzív megoldás.

Igyekezz ösztönözni is a véleménynyilvánítást.

Akár jutalmazhatod is azokat, akik véleményeznek – egy webshopban például a vásárlást és kiszállítást követően küldhetsz egy levelet a vásárlónak, melyben megkéred, hogy oldaladon értékelje a terméket és magát a szolgáltatást, cserébe valamilyen egyszeri kis kedvezményt kap.

Az is jól működhet, ha csak szépen megkéred őket az értékelésre – ha rendeltél már a Netpincérről, tudhatod, hogy ők másnap egy külön e-mailben emlékeztetnek rá, hogy még nem adtál értékelést. És az ő rendszerük remekül működik, én például rendszeresen válogatok a korábbi értékelések alapján, melyekből nem kevés van, pedig nem is a rengeteg éttermet, hanem minden egyes ételt is külön véleményezhetünk. (Én rendre a magasra értékelt ételek közül választok – Balázs)

testimonial_2

Ennél sokkal több nem is kell a mailbe, talán még ha kérésként fogalmaznák meg.

Hogy milyen formában ösztönzöl, leginkább azon múlik, hogyan kommunikálsz a célcsoportoddal, vásárlóiddal. E-mailben például szinte biztosan.

De mi például rendszeresen felkérjük előfizetőinket, hogy véleményezzék a cikkeket, illetve magát a szolgáltatást – és olyan elképesztően jól megfogalmazott véleményeket kapunk, hogy néha azt sem tudjuk, hol használjuk fel ezeket.

testimonial_4

Balázs például belső csoportban így kérdez, az ilyenek körkérdésekre mindig csodálatos válaszokat kapunk.

Webshopban megteheted azt is, hogy visszatérő vásárlóktól felugró ablakban kérsz visszajelzést, és rögtön oda is irányítod őket a CTA-val, ahol azt megadhatják – sőt, akár beépítheted a lehetőséget, hogy mondjuk csak rá kelljen nyomniuk a megérdemeltnek gondolt számú csillagra, és kész.

Hogyan használd fel a jó véleményeket?

Előfizetői tartalom

Ezt az értékes tippcsokrot előfizetőink már olvassák. Légy előfizető, olvasd te is!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikkTartalommarketing-megvalósítás 10 lépésben (hosszú cikk)
Következő cikkMelyik éri meg jobban: hírlevél vagy Facebook-hirdetés? (15 454%-os ROI!)Következő

Ezeket olvastad már?

A 4 legjobb eszköz, amivel rábukkanhatsz a duplikált tartalomra

Ha nem találod meg a duplikált tartalmat, tenni sem tudsz ellene. Nyilván elolvastad a tartalomduplikációról

Elolvasom »

Így használd fel újra a régi tartalmaid (5 gyakorlati tippel)

Nem minden tartalom öregszik szépen. Mindegy, milyen elhivatottsággal vagy tehetséggel blogolsz, tartalmaid nagy része idővel

Elolvasom »

Mennyi idő, amíg az üzleti blogolás megtérül? Az 50 blogbejegyzéses kísérlet (esettanulmány)

Nem tetszik a hozzáállásod. Annyiszor elmondtam, hogy a tartalommarketing hosszútávú projekt, és nem az azonnali

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.