Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

2020-ban már kétszer ennyit költ a tartalomra Európa

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: kutatás, natív, tartalommarketing

Egy tartalommarketing-kutatás szerint a szemlélet visszatér szülőföldjére.

Amikor Joe Pulizzivel beszélgettem tavaly a content marketingről, akkor elmondta azt is, hogy szerinte az egész Európából indult, az amerikai piac azonban mára évekkel beelőzött minket.

Ennek oka minden bizonnyal az, hogy odaát sokkal gyorsabban terjedtek el a technológiai újítások, amelyek az új kommunikációs szemléletnek lehetővé tették azt, hogy méltó kihívója (és most már legyőzője) legyen a régi típusú reklámozásnak. De a kontinensünk igyekszik behozni a lemaradást nemcsak contentben, de natívban is.

A Yahoo és az Enders Analysis közös jelentése, amelyben az európai tartalommarketing következő néhány évét vizsgálják.

Éppen néhány hete állt elő hasonló témájú jelentésével a HubSpot is, ennek fő tanulságait a Kontent magazinban ismertettük. Mégsem haszontalan, ha az Enders számaira is vetünk egy pillantást, ők ugyanis kifejezetten a fizetett média növekedését állították fókuszba.

Aranybányát remélnek

A tanulmány egyik megállapítása, hogy a tartalommarketing és a natív reklámozás növekedése (mert így, együtt vizsgálták ezeket, holott a kettő nem azonos) az öreg kontinensen elsősorban 2 tényezőnek köszönhető:

  1. a vállalatok mára elsajátították a hatékony online brandépítés fogásait
  2. a tartalmak terjesztési és előállítási költségei a töredékükre estek vissza

Az is ösztönzi a növekedést, hogy a kiadók felhagytak a paradigmaváltás miatti sirámokkal, és az új típusú és új célú tartalmakat is felfedezték maguknak, mint bevételi forrást.

Mi a különbség a natív reklámozás és a tartalommarketing között?

Mint oly sok esetben, a határok itt is elmosódnak.

A tartalommarketing elsősorban a saját felületeken terjesztett, saját magunk által előállított minőségi tartalomra fókuszál, míg a natív reklámozás esetén fizetnünk kell azért, hogy valamely média a minket népszerűsítő, és a média stílusát imitáló tartalmat saját felületein elhelyezze.

Utóbbit ezért is mondjuk natívnak, és innen a kettősség, amely sokakat megtéveszt: miközben a cél az, hogy a tartalom természetesen illeszkedjen a többi tartalom közé, azt is egyértelműen jelölik, hogy fizetett tartalomról van szó.

A leghíresebb natívok a Facebook-hírfolyamba ágyazott reklámposzt és az AdWords-hirdetések.

A natív egy reklámozási forma. A tartalommarketing viszont egy komplett marketingkommunikációs modell.

Az is segít, hogy az online tartalmak esetében sokkal jobban mérhető a megtérülés, különösen mobilon. Mivel hajszálpontosan célzott kampányokat állíthatunk fel, viselkedés vagy szándék alapján targetálhatjuk a potenciális fogyasztókat, és akár követni is tudjuk a vásárlók tevékenységét, azt is látjuk, hogy a célcsoport pontosan hogyan reagál a kampányainkra.

Mindez azért fontos, mert kiküszöböli a hagyományos reklámozásnál hagyományosan hatalmas meddőszórást.

A natív reklámok mondjuk, hogy félúton találhatóak: mivel nem a saját felületeinket közöljük a tartalmat, ezért a kontroll egy részét ilyenkor kiengedjük a kezünkből. A natív haszna ugyanakkor vitathatatlan: lehetőséget ad a tartalomfejlesztőknek arra, hogy saját felületeikre irányítsanak látogatókat már létező közönségekhez szólva.

enders_europa_4

Egy natív kampány egyáltalán nem olcsó: tavaly átlag 35 400 dollárba került a nagyobb kiadóknál.

A szárnypróbálgatásnak vége

Az Enders megállapította azt is, hogy egyre több nagyszabású, nagy büdzsével megtámogatott tartalommarketinges kampányt láthatunk. A nagy brandek már teljes erőbedobással gyártják az értékes tartalmakat, és saját felületeiken is lelkesen publikálják ezeket.

Kitérnek a tartalomsokkra is: ugyan valóban egyre nehezebb elérni a fogyasztókig a megnövekedett tartalommennyiség miatt (vagyis magasabb a belépési küszöb), ez nem látszik visszafogni a költéseket, sőt: örömmel fektetnek abba a nagyvállalatok, hogy tökéletes tartalmakat állítsanak elő.

Mennyit költünk?

Igazából az a meglepő, hogy ilyen sokáig tartott elérni az áttörést, hiszen minden túlzás nélkül milliárdos üzletről van szó.

Ugyanakkor nemcsak a média üzleti felfogásának változása kellett hozzá, a piacnak is meg kellett érnie.

  • 2014-ben a kontinensen körülbelül 740 millió eurót költöttek a vállalatok fizetett tartalomelhelyezésre,
  • 2016-ban várhatóan 1 milliárd eurót fognak,
  • 2020-ban viszont már 2,12 milliárd eurónál járunk majd.

Az idei évre prognosztizált költés (forintban jelenleg 315 milliárd) nagyjából ugyanannyi, mint amennyit a K&H Bankcsoport 2014-ben összesen új hitelként kiadott, illetve amennyit idén a kormány a nemzetközi közúti elérhetőség javítására fordít.

enders_europa_2

Globális a trend: a fizetett tartalmakra mindenki többet költ.

Az persze nyilvánvaló, hogy a médiában reklámozásra költött összegek mellett a natív tartalmakra és tartalommarketingre fordított pénzek még mindig eltörpülnek. A Statistánál láthatjuk, hogy az arány közel százszoros.

A tanulmány számairól szólva: jól látszik a fogalomzavar, hiszen kifejezetten a fizetett tartalomelhelyezéseket nevezik meg, mint a vizsgálat tárgyát, a tartalmmarketinget hangsúlyozzák, és több helyen együtt említik a natívval - holott önmagában a natív hirdetésekbe még az enders saját korábbi jelentései szerint is sokkal többet fektetnek Európa-szerte...

enders_europa_3

Epekedve várjuk azt a cikket, jelentést vagy bármit, ami ezt kibogozza majd, addig is foglalkozzunk a trendekkel.

Mobilon árad a tartalom

Az egyes részterületeket megvizsgálva a jelentés még lenyűgözőbb számokat mutat.

Az Enders szerint a tartalommarketing és natív reklámozás az összes mobilos fizetett média 64%-át lefedi 2020-ig. (Látszik egyébként, hogy kicsit ők is fogalomzavarban vannak néhol, de fogadjuk el a számot.)

Aligha meglepő, hogy a nyugati piacokon még magasabb az arány, az Egyesült Királyságban például 73%-ig kúszik fel.

Nincs ebben semmi meglepő: mi már tavaly óta igyekszünk megértetni mindenkivel, hogy a mobilos felhasználó türelmetlen, figyelmét megragadni nehéz, megtartani még inkább. Mobilon a hagyományos reklámok tragikusan működnek – mikor volt az utolsó alkalom, hogy egy bannerre vagy hasonlóra kattintottál az okostelefon képernyőjén?

És mikor volt, amikor szándékosan tetted, nem véletlenül?

Na ugye.

Mobilon akkor van esélyed megfogni a vásárlót, ha értékes tartalmat adsz neki, olyat, amire pontosan neki és pontosan akkor szüksége van.

Időszerű beszállni?

Tavaly írtam egy elemzést arról, mennyire lehet megtérülő a tartalommarketing és a natív reklámozás.

Akkor vontam le a következtetést, hogy a kettő közötti egyébként rengeteg különbség egyike, hogy a natív a nagy brandek játékszere, mivel drágább, míg a tartalommarketing már a legkisebb cégeknek is jó megoldás lehet. A kulcs viszont mindkét esetben az értékes tartalom előállítása.

Tekintve, hogy épp a Marketingszöveg.comot olvasod, valószínű, hogy legalábbis komolyan érdekel a tartalommarketing. Nem foglak azzal ijesztgetni, hogy ha még nem csinálod, mekkora lemaradásban vagy: a tartalomgyártásba soha nem késő belekezdeni.

Azt viszont muszáj belátnunk, hogy a belépési küszöb egyre csak magasabbra kúszik: ma már olyan tartalomgyártó gépezetekkel kell versenyezni, ahol dollár- és eurómilliókat költenek a lehető legminőségibb tartalom előállítására és terjesztésére.

Azzal, hogy indítasz egy céges blogot vagy videókat kezdesz készíteni, megteszed az első lépést. Ezek viszont konkrét célt kell szolgáljanak, kell mögéjük egy értékesítési csatorna pontosan definiált stratégiával. Ha ez nincs meg, csodálkozni fogsz, hogy a remekül teljesítő blogbejegyzéseid vagy éppen natív reklámjaid miért nem hoznak neked vásárlókat.

Tedd meg a második lépést azzal, hogy tartalomstratégiát készítesz.

A harmadik lépés pedig a Marketingszoveg.com előfizetői része – belső kör és exkluzív tartalmak olyan cégvezetőknek és marketingeseknek, akik tényleg komolyan gondolják.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkÍgy készíts 43%-os saleskonverziót hozó hírlevelet (elemzés)
Következő cikkHogyan építs kultuszt egy katalógussal (valószínűleg a világ egyik legszórakoztatóbb szóróanyaga)Következő

Ezeket olvastad már?

Így szerepelj a Google Knowledge Graph-ban: keresőoptimalizálás helyett „tudásoptimalizálás”

Még mindig azt hiszed, hogy a modern SEO a kulcsszavakról és százvalahány rangsorolási faktorról szól?

Elolvasom »

Miért kommunikál a céged valójában?

Sokan mondják, hogy egy cég azért kommunikál, hogy ügyfeleket és eladásokat szerezzen, megerősítse a piaci

Elolvasom »

6 konkrét példa, hogy jobb AdWords-hirdetéseket írj

Hogyan kell hatékony Ads- (korábban AdWords-) hirdetéseket írni? Billentyűzettel, hihi. Meg az alábbi hat tippel.

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.