Van egy komoly e-mail-marketinges kihívásod – és talán nem is tudsz róla.
A listaépítés elején boldog vagy: valamilyen lead magnettel feliratkoztatod a potenciális ügyfeleid, majd hírlevelezel és szépen megtöltöd az értékesítési tölcséred.
Generálod az eladásokat és minden jónak tűnik.
Aztán észreveszed, hogy a feliratkozók egy része hónapok óta inaktív. Most azt nézheted meg egy konkrét példalevélen keresztül, hogy hogyan tudod őket újra aktívvá tenni (agresszív marketing nélkül).
Azzal nincs gond, ha leiratkoznak tőled azok, akik nem akarnak tőled levelet kapni. Sőt a leiratkozás lehet jó dolog. Ám aki a listádon marad inaktívként, azzal több gond lehet.
- Lehet, hogy feliratkozószám után fizetsz az e-mail-marketing-szoftveredben (és így a több ezer inaktív feliratkozó megdobhatják a költségeid).
- Nehezíti a számolást. Értelemszerűen ront a megnyitási és átkattintási arányaidon, ám itt nem az egódról van szó – ha ugyanaz a 2500 ember nyitja meg a leveleid, akkor akár mindegy is lehetne, hogy ez 22 vagy 30%-os megnyitási arány-e. Ám amikor egy levél hatékonyságát próbálod megítélni, akkor az az érdeked, hogy minél több aktív embernek menjen ki. Magyarán: a megnyitási arány (és a többi metrika) azt tükrözze, hogy az e-mailed különböző elemei mennyire erősek vagy gyengék – ne pedig azt, hogy több ezer inaktív hírlevélfeliratkozó csücsül a listádon.
- Áll benne a pénzed. Az ő elérésükért és feliratkozásukért valószínűleg fizettél már például Facebook-hirdetésekkel. Ha inaktívan vannak a listádon, azt tekintheted úgy, mintha lenne egy raktárkészleted tele olyan termékekkel, amelyeket nem tudsz eladni.
Hogyan ne reaktivizáljunk?
Előfizetői tartalom
A példalevelet és a 6 tippet bejelentkezés után olvashatod (ha előfizető vagy).
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.