Hogyan szerezz pénzt az Instagrammal? Lehetsz mondjuk influencer… ám kkv-szinten relevánsabb az, hogy közönségépítésre használd a platformot. (E cikk írásakor 800 millió felhasználónál jár a Facebook alá tartozó Instagram.)
Mostani adásunkban egy olyan Instagram-specialista marketingessel beszélgetünk, aki forgalomterelésre és eladásra használja a csatornát. Magyar webáruház, magyar piac és persze rengeteg szám.
Töltsd le a lejátszónkat a telefonodra, hogy elsőként értesülj az új adásokról és az előadásfelvételekről.
A podcast felvételének idején a Piubella 2 hónapos márka (és webáruház), 3000 követő fölött járnak Instagramon és a bevételeik kb. 20%-át már közvetlenül innen szerzik. Hangsúlyozom: nem az átterelt forgalom 20%-át néztük, hanem a lekövetett vásárlásokat.
HOT POWDER – Azaz megérkezett a szezon legcsajosabb kabátja?✌???www.piubella.hu #PiuBella #WithYou
PiuBella – With You (@piubellafashion) által megosztott bejegyzés,
A közvetett hasznot nehezebb kiszámolni: a weboldalukon az egyik vélemény azzal kezdődik, hogy Instagramon talált a márkára, ám nem biztos, hogy végül abban a munkamenetben rendelt (így ha 2 nap múlva beírja a weboldalcímet, a Google Analytics nem köti Instához az adott konverziót).
Az adásban nagyon részletesen átbeszéljük Szabó Viktorral a tanulságokat, illetve kapsz egy rakás olyan tippet és fogást, amelyeket a saját cégedben is alkalmazhatsz.
Az IL Treno betiltott szósza mögötti gerillamarketing
Emlékszel arra, hogy mostanság az IL Treno betiltott egy csiliszószt azért, mert az túl erős volt? A szószt és a pizzát egyébként még kikérheted (mind az éttermekben, mind pizzarendelésnél), ha a misztikus „titkos pizzát” kéred.
A sztori egy Facebook-bejegyzéssel indult, mely alá a főnök kommentelt, hogy bizony megbeszéltük, hogy ezt nem rakjuk ki, a poszt utána el is tűnt, addigra viszont már tucatnyi sajtóorgánumban lejött a hír, az emberek pedig kérik az állítólag ehetetlenül erős pizzaszószt.
- Mennyire volt ez leszkriptelve?
- Tényleg meg volt írva a teljes forgatókönyv?
- Hogyan kell egy ilyen gerillakampányt végigvinni?
- Mennyibe kerülne egy hasonló kampány, ha megrendelnéd?
Zoli részletesen és transzparensen elmond mindent, amit már el lehet mondani.
Mi is megkóstoltuk:
A legjobb blogok a Cosmopolitan szerint
Negyedik alkalommal rendezték meg a Cosmopolitan Blogger Awardot. A Cosmo versenyére 300 pályázat érkezett be, a szakmai zsűri pedig így díjazott:
- az év divatbloggere a Fifty Pairs of Shoes
- az év beautybloggere a The Sparkling Blueberry
- az év vloggere a Chloe from the Woods
- az év bloggere az 5 hozzávaló
- az év felfedezettje a Blogozine
- a közönség kedvence Inez Hilda Papp
- az év influencere Kulcsár Edina
A magazin előzetes felmérése szerint a hazai bloggerszcénát leginkább a videógyártás foglalkoztatja.
Láss a marketingszínfalak mögé
Amíg szakmai csoportokban az IL Treno kampányát találgatták (és azt próbálták eldönteni, hogy ez egyáltalán egy megtervezett kampány-e), addig előfizetőink pontosan tudták, hogy mi mikor és miért történik.