Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 14 perc

[Hiánypótló írás] Hogyan írj how-to-cikkeket?

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős blogbejegyzést?, Szövegírás
  • Címkék: checklist, tartalomkészítés

Hogyan csinálhatsz Big Mac szendvicset otthon?

Hogyan élj túl egy cápatámadást?

Hogyan írj ütős headline-t?

Nincs olyan téma, amelyről ne lehetne how-to cikket készíteni, és ha próbálkoztál már szövegírással, akkor szinte biztos vagyok benne, hogy te is írtál legalább egy ilyen anyagot. A net egyik legnépszerűbb tartalomtípusáról beszélünk, és eddig megszámlálhatatlanul sok poszt, podcast vagy videó született a témában, amiket faltak az olvasók, hallgatók vagy nézők (értelemszerűen azok az emberek, akik az adott dolgot meg szerették volna csinálni).

Arról van szó bennük, hogyan tudsz megoldani egy adott problémát egy adott módon, általában szakmai előképzettség nélkül. Ezért is olyan közkedveltek ezek a tartalmak az olvasók körében: gyors és hasznosítható tudás szerezhető általuk.

Mostani cikkünkben azt vesszük végig, hogy miképp írhatsz how-to cikkeket egyszerűen és hatékonyan. 10 pontba szedtük a legfontosabb infómorzsákat, amiket érdemes szem előtt tartanod (felcsipegetned), miközben ilyen tartalmat készítesz.

De mi az a how-to-tartalom?

A „Hogyan…” típusú tartalmak informális, relatíve rövid terjedelmű anyagok, amelyek abban segítenek, hogy:

  • egy bizonyos célt könnyebben elérhess
  • egy problémát egyszerűen megoldhass

A hozzá nem értőknek segítenek úgy, hogy képesek csak a legfontosabb részeket kiemelni, kihagyva olyan elemeket, amelyek legfeljebb a szakértőknek fontosak.

Az egyik legelső ilyen jellegű könyvet 1569-ben adták ki, a címe A booke of the arte and manner, how to plant and graffe all sortes of trees: With divers other new practise, by one of the Abbey of Saint Vincent in Fraunce volt. Bizony, a szerző Leonard Mascall nem szórakozott a címadáskor, és pontosan leírta, hogy mire számíthatsz a kötetben.

Helyesírási megjegyzés Zolitól:
Az egyik visszatérő magyar ortográfiai rémálom, mikor idegen szavakhoz kapcsolódik magyar szó. Az egybeírás nem problémás a minőségjelzős szóösszetételeknél, ha minden tag magyar: kutyatenyésztés. Ha már német juhászokat tenyésztünk, akkor az alakulatot összerántja a szószörny (pontosabban a második mozgószabály): németjuhász-tenyésztés, sőt németjuhászkutya-tenyésztés. Még akkor sincsen nagy baj, ha az első tag idegen szó, ekkor is az egybeírást választjuk: country zene, countryzene-kedvelő (az Osiris Helyesírás ezt a példát hozza is).

Előfordul azonban, hogy az alakulat előtagja két (vagy több) idegen szóból áll. Ekkor azonban már nem írjuk egybe a teljes szóalkotmányt (azaz gyakori kivételeink egyike bekövetkezik): németjuhász-tenyésztés, de bischon havanese tenyésztés (lásd: OH 137. o.). Ezért írjuk következetesen egybe a tartalommarketing-stratégia kifejezést, miközben a content marketing stratégia szétmállik a nyelvi szájpadlat alatt.

A how-to-cikkek kapcsán a helyzet bonyolódik: tetszik tudni, bár nyelvtanilag az angol szövegben nem kerül kötőjel a  szókapcsolatba (látunk példákat is alább a cikkben), de maga a how-to kifejezés kötőjellel létezik, ez jelenti ezt a hogyan csináld jelenséget. A kötőjelezés azonban egybeírásnak minősül, így viszont a how-to egy szó, tehát nem írhatjuk az utótagot tőle külön. Ha egy közszói összetételben kettő vagy több diviz (kötőjel) szerepel, akkor az utótagokat is kötőjellel kapcsoljuk, így lesz a C-vitaminból C-vitamin-túladagolás-megelőzés, meg hasonló a nyelvi logika a Magyarország–Norvégia-labdarúgó-vb-selejtező-közvetítés szókígyó esetében is, csak ott még nagykötőjel is van.

Mivel tehát a how-to kifejezést kötőjellel írjuk, a how-to-cikkbe két kötőjel kerül. Az e-mail-cím után már lassan rááll a szemünk erre is.

De ha már itt tartunk, akkor igazi how-to-kézikönyvnek minősül Platón Állam című munkája is, amelyben a filozófus az ideális állam modelljét próbálta megalkotni és bemutatni.

Az egyik leghíresebb alkotásnak mégis az 1936-os, Dale Carnegie által írt How to win friends and influence people számít.

Miért olyan népszerűek a how-to-cikkek?

Azért, mert hozzásegítik az olvasót egy hiányos tudásanyag kibővítéséhez. Vagy legalábbis ezt ígérik, és ebben a „Hogyan [tudsz]…?” típusú cím is fontos szerepet kap, hiszen az olvasó azonnal tudja, hogy az adott problémá(já)ra az adott tartalom megoldást nyújt majd.

A how-to-cikkek épp azért olyan népszerűek, mert ehhez a megoldáshoz bárki hozzáférhet, aki elolvassa a cikket, népszerűségüket pedig annak köszönhetik, hogy:

  • információval látják el az olvasót
  • egyszerűen megérthetők, és a bennük található tudásanyag is egyszerűen felhasználható
  • (általában) ingyenesek
  • vonzók és vonzzák a tekintetet (különösképp a címük miatt)
  • valamint az egyre népszerűbb „csináld magad” módszert propagálják

A how-to-tartalmak írásával számodra sem lehetetlen, hogy egy posztod vagy videód önálló életre kelljen, és hogy organikusan jó eredményeket érjen el. Nézzük hát, hogy miképp írhatsz ilyen cikkeket.

#1: A cím nem dísz

A how-to-cikkek egyik legfontosabb kelléke a cím: jelzi, hogy milyen probléma megoldásában segít (ez azért különösen fontos, mert az ilyen anyagot kereső ember a problémára van kihegyezve).

A legfontosabb tanács: ne bonyolítsd túl a dolgot! A cím érthető és egyszerű legyen, valamint kristálytisztán írd körbe, hogy miben akarsz segíteni.

A kezedet megkötjük egy kicsit, de ez nem kell, hogy visszafogja a kreativitásodat. Mire figyelj tehát?

  • Legyen benne a „Hogyan…”
  • Legyen benne az, hogy miben segít a cikk (…írj főcímet)
  • Plusz opcionális, de erősen ajánlott: fókuszáld a problémamegoldást (…10 perc alatt)

Úgy is mondhatjuk, hogy ezek az előny #1, előny #2, előny #3. Az első kettőt mindenképp alkalmaznod kell (hogyan = megmutatom, és aztán ott van az, hogy mit mutatok meg), de nem árt, ha valahogy a harmadikat is belesűríted a címbe.

Nézzük a példákat:

  • Hogyan írj how-to-cikkeket? Alternatíva: Hogyan írj how-to-cikkeket 5 egyszerű lépésben? Esetleg: Hogyan írj tökéletes how-to-cikkeket 5 egyszerű lépésben?
  • Hogyan készíts Big Mac szendvicset? Alternatíva: Hogyan készíts Big Mac szendvicset otthon?
  • Hogyan élj túl egy cápatámadást? Alternatíva: Hogyan élj túl egy cápatámadást az óceán kellős közepén?

Nézd meg ezt a videót, mert kifejezetten vicces, de a lényeg úgyis a címben van: Matt Damon tells you how to win a bar fight.

Az ideális cikkcím ez alapján:

  • Hogyan nyerhetsz meg egy kocsmai verekedést? Alternatíva: Hogyan nyerhetsz meg egy kocsmai verekedést Matt Damon szerint?

Erre már kattintatnál te is, igaz?

+1 tanács

A címet tovább fókuszálhatod azzal, ha hozzáteszed, hogy mit érhet el az olvasód a tudásbázis megszerzésével. Ehhez rendszerint a következő formulát használjuk:

  • Hogyan
  • + adott problémára vonatkozó megoldás
  • + amivel
  • + tényleges előny

Tehát:

  • Hogyan írj jó főcímet, mellyel megduplázhatod a megnyitási arányt?
  • Hogyan főzz isteni vacsorát, amellyel örök emlék marad a karácsony?
  • Hogyan készíthetsz stresszlabdát befőttes gumikból, amivel elűzheted az állandó szorongást?

Figyelem! Ez a módszer csak akkor alkalmazható, ha az adott problémára vonatkozó megoldás nem tartalmazza egyúttal az előnyt is, lásd a cápatámadás esete. Elvégre ilyenkor az a legfontosabb, hogy a leírt módszerrel túlélhetsz egy ilyen kellemetlenséget.

Előfizetői tartalom

Előfizetőként megismerheted a másik 9 pontot, amivel hatékony how-to-cikket írhatsz.

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHogyan építs kultuszt? (Lépésről lépésre)
Következő cikkÚtmutató botránycsináláshoz*Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan használj félelmet a meggyőzésben?

A félelem elad. Nyaraláskor egyedül hagyod a lakást, és sejted, hogy a betörő figyelik azt,

Elolvasom »

Mit tanulhat egy szövegíró az újságíróktól?

Sose küldj újságírót a szövegírók csatájába, avagy valaki attól még nem lesz jó copywriter, mert

Elolvasom »

Nem konvertál a landing page-ed? Ezzel az 5 lépéssel növeld meg a konverziód

Meg akarsz ijeszteni egy szövegírót? Mondd neki, hogy a landing page-e nem konvertál. Sajnos a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.