Őszinte leszek: ez a cikk nem mindenkinek szól.
Ha közép- vagy nagyvállalat marketingese vagy, akkor olvass tovább.
Nos, lehet, hogy 2015-ben hallani fogsz rólunk, vagy épp te keresel meg minket. Mindenesetre várhatóan egy céges magazin indításáról lesz szó.
Ha ismered és szereted a tartalommarketinget, akkor azonnal fellelkesülsz, és néhány találkozó után akár el is kezdhetjük. Elindíthatjuk a te céged céges magazinját, amely idővel a piacotok ismert, elismert és látogatott hírforrása lesz.
Nézz tőlünk nyugatabbra, és lásd, ahogy dollár százmilliók ömlenek a tartalommarketingbe, nagy platformfelvásárlásokat követnek még nagyobb magazinfelvásárlások. A cégek évről évre egyre több és több tartalmat publikálnak, mert kiderült, hogy ez a leghatékonyabb útja annak, hogy a célpiacuk figyelmét megszerezzék... és megtartsák.
Új és új csatornákon kommunikálnak és magazinokat indítanak. A Red Bull elindította a The Red Bulletint. A Coca-Cola megszüntette a céges honlapját, és elindították a Coca-Cola Journey-t. Ez is egy magazin.
Képzeld el a te céged magazinját. Milyen lenne a dizájn? Milyen írások, videók, képek és egyéb anyagok kerülnének fel? Mi az, ami a potenciális vevőidet a legjobban érdekli? Tudom, nehéz lenne saját szerkesztőséget fölállítani, már önmagában nehéz tapasztalt szerkesztőt találni, de a jó újságírók is drágák. Csak nem akkor, ha kiszervezett szerkesztőséged lesz nálunk.
Egy ilyen magazinnal...
Online láthatóságot növelhetsz. A rengeteg aloldallal és jól strukturált tartalommal több és több kulcsszóra rangsorolhatsz, így az organikus forgalmad nő. Lesz mit megosztani a közösségi felületeiden, így a közösségi média még közösségibb lesz. Visszatérő látogatóid lesznek, a cég magazinja közönséget szerez.
Brandet építhetsz. Egy magazinban hosszú távon kommunikálhatod a céged értékeit – olyan tartalomban, amelyre az emberek figyelnek. Az óriásplakát senkit nem érdekel, miközben a vírusvideókat több tízezren látják pár nap alatt.
Formálhatod a piacodat. Megjelenítheted azt a gondolatiságot, amit szeretnél. Nem muszáj elviselni a piac változásait, ha egy olvasott magazinnal van felületed arra, hogy beleszólj a piaci trendekbe.
Értékesíthetsz és leadeket generálhatsz. A magazin minden hirdetési felülete a tiéd. Minden cikk valahogy kapcsolódik a céged szolgáltatásaihoz. Kezelhetsz kifogásokat, bemutathatod az új termékeket. Gyűjts feliratkozókat, indíts kampányokat, értékesíts – a magazint az értékesítési tölcséredbe integrálhatod, és folyamatosan szállítja neked a forróbbnál forróbb leadeket. A hangsúly a folyamatosságon van: egy reklámkampány csak addig hatékony, amíg fut. De a magazin mindig kint lesz, mindig lesznek látogatóid, emiatt mindig lesznek új leadek is.
Ne béreld a felületeket, hanem birtokold. A legtöbb cég vendégségben van a médiumokban. Hiába hirdetsz az újságban – az a közönség nem a tiéd. Nem azért veszik meg az újságot, hogy a te hirdetésedet elolvassák (ha elolvassák egyáltalán). A paid mediában mindig vendég leszel, és ezért sok pénzt fizetsz. De ma már olcsóbban felépíthetsz egy owned mediát.
Költséghatékonyan hirdethetsz. Félve írom le, hogy a céges magazin a tradicionális hirdetéseknél mennyivel olcsóbb. Sokkal. Nem látom a hirdetési büdzsédet, de valószínűleg töredékáron felépíthetünk neked egy stratégiát, amelyre alapozva elindítunk és folyamatosan fenntartunk egy céges magazint (akár napi 10-20 új cikk), majd folyamatosan elemezzük az eredményeket. Saját kihelyezett szerkesztőséged lesz. És hogy miért írom ezt le félve? Nos, veszítettünk már el nagyvállalati ügyfelet azért, mert a tartalommarketinges megoldásainkat képtelenül olcsónak tartotta.
Jelenleg fut egy olyan magazin, amit mi készítünk, erről várhatóan kapsz majd egy esettanulmányt. Ha a tartalommarketingről szeretnél többet megtudni, akkor itt találsz 44 definíciót, vagy épp 90 olyan adatot, amit különböző felmérésekből mazsoláztunk össze. Jelenleg az egyetlen magyarországi ügynökség vagyunk, amely tartalommarketinges magazint ad ki – a hazai elsőt.
Ha érdekel a tartalommarketing, akkor 2015-ben találkozunk. Nagyon boldog új évet kívánok – de nemcsak neked, kedves közép- és nagyvállalat marketingese, hanem mindenki másnak is, aki ezt olvassa. Köszönöm, hogy idén megtiszteltél a figyelmeddel.
Show More