A Facebook hanyatlik a fiatalok körében, az e-commerce készül a karácsonyi szezonra, a KFC-botrány pedig izgalmas PR-kihívás elé állította a céget.
Hallgasd meg, hogy hogyan pezseg a héten a marketing.
Kényelmesebb telefonról hallgatni, ugye? Töltsd le a Kontent Pub applikációját, hogy mindig a zsebedben lehessen a podcast.
Karácsony? Úgy tűnik, időben kapcsolnak az e-commerce szektor amerikai szereplői
Egy tengerentúli felmérés szerint a helyi e-kereskedelem szereplőinek 37,5 százaléka a tavalyihoz képest már 1-4 hónappal hamarabb nekilát a karácsonyi kampányok tervezésének. 54 százalék nem tervez változtatást, mert alapvetően elégedett a tavalyi timinggal.
A felmérés szerint az amerikai piaci szereplők nagy része pozitívan tekint a felkészülésre, 88 százalékuk bevételnövekedést vár az ünnepektől.
Volt egyszer egy KFC-botrány
Egy indexes újságíró, Szabó Zoltán (aki magát a lánc rajongójának írta le korábban) egy viszkikóstolás után betévedt a Király utcai KFC-be, ahol összetűzésbe keveredett a személyzettel. A műszakvezető kidobatta a biztonsági őrrel, aki meg is verte ezután az újságírót. Szabó Zé ezt a mobiljával rögzítette.
Szabó Zé egyik kollégája ezt megírta az Indexen (ő maga pedig Facebookon), a KFC összehívta a válságtanácsot, bezárták magukat egész napra, majd elmondták, hogy sajnálják, a biztonsági őrt kirúgták, a biztonsági őröket közvetítő céggel felülvizsgálják a partneri viszonyt, adakozni fognak jótékonysági szervezeteknek és a dolgozókat is továbbképzésre küldik.
Az adásból kiderül, hogy mit gondolunk a PR-katasztrófáról és annak kezeléséről.
Új arca van a Prímának, aki Kasszás Erzsivel „kollaborál”
A Príma, vagyis a CBA prémium bolthálózata új reklámkampányt indított. A film központi figurája Emil, aki megtestesíti a következő értékeket: széles választék, minőség, figyelmes kiszolgálás. A reklámarc a magasabb státuszú fogyasztókra céloz, Emil pedig egy világot járt kalandor, akit amúgy Kasszás Erzsi álmodik meg, de aztán kiderül, a Príma príma választéka nem ábránd csupán, hanem valóság.
A kampány főszereplőjét az Umbrella alkotta meg, Emilhez pedig inspirációt adott Willy Wonka vagy épp Rejtő Jenő hősei.
Egyre kevésbé sikeres a Facebook a fiatalok körében?
A Piper Jaffray 6100 fő megkérdezésével készült reprezentatív kutatása szerint az egyesült államokbeli tinik legnépszerűbb alkalmazása a Snapchat (47 százalékkal). Második helyen van az Instagram (24 százalékkal) és csak harmadik a Facebook (9 százalékkal). A Twitter 7 százalékot kapott, vagyis a Facebookkal együtt majdnem irreleváns a fiatalok körében.
Érdekesség még pluszban: a megkérdezett fiataloknál a telefon kifejezésre szinonima lett az iPhone.
Minden nap marketingünnep
Képzeld el azt, hogy hétről hétre átnézzük a kampányszövegeid (és 2 százalékponttal javul a konverziód). Emellett korlátlan hozzáférést kapsz minden anyagunkhoz, illetve egy aktív belső csoport segít, ha bármilyen marketingkérdésed van.
Ezt adja az előfizetés. Nem az a kérdés, hogy megéri-e, hanem az, hogy milyen hamar kezded el élvezni az előnyeit.