A hirdetők arra kérik a Google-t, hogy ne legyen bírója és végrehajtója a reklámpiacnak. Eközben magyar siker egy Indiegogo-kampány, az RTL pedig digitális csatornákra tör.
Hallgass marketinghíreket a marketing fenegyerekeitől:
Vigyél minket magaddal bárhova! A Kontent Pub applikációjával elsőként kaphatod az új részeket (valamint elérsz egyre több előadásfelvételt is).
Rasszista reklámot csinált a Dove?
Egyesek szerint igen: a Dove a Facebookon indított el egy kampányt, a videóban a márka testápolóját használó színesbőrű nő leveszi a pólóját, ám a póló alatt már egy fehér nő van. Majd a fehér nő is leveszi a pólóját, ő ázsiaivá „változik”.
Dove apologised for ‘racist’ Facebook advert showing a black woman turning white after using @Dove lotion. pic.twitter.com/NGXyhnGuBZ
— Habeeb Akande (@Habeeb_Akande) 2017. október 8.
A reklám kritikusai szerint ez rasszista, a videó hatalmas felháborodást váltott ki. A hirdetést azóta eltávolították, a Dove pedig bocsánatot kért.
An image we recently posted on Facebook missed the mark in representing women of color thoughtfully. We deeply regret the offense it caused.
— Dove (@Dove) 2017. október 7.
Az RTL a digitális csatornákon is piacvezető szeretne lenni
Erről beszélt a Forbes Flow rendezvényén az RTL Magyarország vezérigazgatója, Vidus Gabriella, aki szerint a videós online hirdetésekben rejlő potenciált szeretnék kiaknázni a cégnél. Ehhez a legnagyobb magyar videós tartalomgyártóként van alapanyaguk.
Nagy siker az Indiegogón egy magyar készítésű okosóra
A hazai és nemzetközi kardiológusok bevonásával fejlesztett MAP Health Watch folyamatosan monitorozza viselője egészségi állapotát és életfunkcióit, majd automatikusan jelzést küld (az érintettnek és egy orvosi csapatnak), ha veszély közeledtét észleli. Képzelj el egy olyan világot, ahol a szívinfarktust még azelőtt észreveszik, hogy az elkezdődött volna.
Az okosóra adásunk pillanatáig 41 ezer dollár gyűjtött, 150 ezer a cél, 21 nap van hátra. Beszéljünk tehát arról, hogy hogyan érdemes kampányolni az ilyen projekteket.
Hirdetők kérik a Google-t, hogy ne játsszon bírót és végrehajtót
Az Interactive Advertising Bureau, az Association of National Advertisers és az American Association of Advertising Agencies nyílt levelet írt, amelyben arra kérik a nagy cégeket, így például Google-t is, hogy egységes, a piac által elfogadott szabályozással lépjenek fel a fogyasztói élményt hátrányosan befolyásoló szereplők ellen. És ne úgy, ahogy most, amikor az egyes cégek saját hatáskörbe terelik annak eldöntését, hogy mit engednek és mit nem. A Google-t nem nevezték nevén, de egyértelmű, hogy az óriáscég is a megszólítottak között van.
A nyílt levél apropója az volt, hogy a Google korábban bejelentette, hogy a Chrome böngészőben előre telepített hirdetésblokkoló is helyet kap.
Így szerezz +2% konverziót a landing page-edre
(Százalékpontos emelkedésről beszélünk, tehát pl. az addig 1%-os konverziót 3%-ra emeltük.)
Van egy kampányod, ehhez készítesz egy landinget, majd elindítod.
Az első tapasztalatok alapján nem muzsikál jól… ezért megkérsz minket, hogy nézzünk rá. Az átnézés után módosítod, ezzel pedig 2 százalékpontot emelsz a konverzión.
Ez egy megtörtént eset: a marketinges előfizetőnk, így elküldheti nekünk a kampányanyagait átnézésre. (Ez a lehetőség minden héten adott.)
Pontosan tudod, hogy ez a +2% konverzió egy nagyobb kampánynál milliós plusz árbevételt jelent. Ennek ellenére az előfizetés nem százezres tétel, még csak a tízezret sem éri el: mindössze havi nettó 6000 forint.
Ezért cserébe:
- Minden szakmai anyagunkhoz teljes hozzáférést kapsz (félezernél is több anyagról beszélünk)
- Aktív belső csoport támogat téged (kérdezz bármit, dobd be az ötleteid, validálj, kutass: mintha egy több száz fős marketingosztályod lenne)
- Minden héten átnézzük a kampányszövegeid, ha kéred
A végeredmény az, hogy egyre hatékonyabb kampányaid lesznek.
És még mindig csak havi nettó 6000 forintba kerül.
Tedd fel magadnak a kérdést, hogy ér-e neked annyit a marketinged és a céged, hogy ezt a minimális összeget a fejlődésedre (és a +2% konverziódra) befektess.
Ha megválaszoltad, akkor csatlakozz az előfizetőinkhez még ma.