Új kor köszönthet be Facebookon, a hazai magazinpiac hasít, az Instagram csavar egyet az élő videóin. Eközben az is kiderült, hogy a felhasználók többsége nem veszi észre, ha szponzorált tartalmat lát.
Marketinghírek a naprakész online marketingesnek.
A kollégák is a Kontent Pub applikációjával hallgatják az adásokat, ha épp sétálnak, futnak egyet vagy utaznak valahova. Töltsd le te is.
Tesztel a Facebook, aminek súlyos következményei lehetnek
Napok óta arról szólnak a hírek, hogy a közösségi média 6 országban (Srí Lankán, Szerbiában, Bolíviában, Kambodzsában, Guatemalán és Szlovákiában) teszteli az Explore Feedet, vagyis kvázi egy másodlagos hírfolyamot.
Az érintett országokból online marketingeseket aggasztó hírek érkeztek: az oldalak organikus elérése drasztikusan csökkent, sok üzleti oldal pedig kétharmados visszaesést tapasztalt (a 60 legnagyobb szlovák oldal interakciói durván megfeleződtek).
Az elégedetlenség és a félelem komoly, mert a teszt után dönthet úgy a Facebook, hogy globálisan is bevezeti a másodlagos hírfolyamot. Jelenleg annyit tudunk, hogy több hónapos tesztre számítanak, a Facebook pedig egyelőre nem tervez globális bevezetést.
Magazinra, magyar
A hazai magazinpiac stabilabbnak tűnik, mint amit a szomszéd országokban tapasztalunk.
A Kreatívon megjelent összegzés szerint a magyar piac printbarátabb, mint a régió más országai: honfitársaink napi 28,6 percet töltenek magazinok olvasásával, miközben a szlovákok mindössze 3-at.
Az Instagram osztott képernyős videóközvetítést vezet be
A közösségi hálózatok nagyon erőltetik az élőzést, de egyelőre nem történt meg az az áttörés, amit például a Facebooknál várnak. Az Instagram ezért most újítást vezetne be: a páros videóközvetítést. Ez azt jelenti, hogy két személy is lehet egyszerre a kijelzőn úgy, hogy mindkettő a saját mobilját használja bejelentkezésre.
Videomarketing-tréning a Cinema City VIP-ban ?
Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,
Szponzorált tartalom? Nem vettem észre
Az Open Influence felmérése szerint a felhasználók többsége nem veszi észre, ha szponzorált tartalmat lát. A kutatás a celebek közösségi médiás posztjai kapcsán vizsgálta, hogy mit látnak ezekből a júzerek. Az 514 amerikai felnőtt megkérdezésével készült felmérés a következőket derítette ki:
- a Facebook továbbra is a legnépszerűbb felület a felnőttek körében, második az Insta.
- 39 százalék saját elmondása nem figyel oda a márkák szponzorált jelenlétére.
- a csoport fele nem tudott felidézni egyetlen népszerű, celebek által használt hashtaget sem (pl. #ad, #paid stb.).
- 71 százalékuk viszont azt mondta, nem befolyásolják a celebek reklámjai.
Így legyél minden konferencián a legfelkészültebb marketinges
Lekövetheted a kampányainkat élőben, beleláthatsz az analitikánkba, megkapod a kampányolási eszköztárunkat: ezt adja az előfizetés.
Emellett egy több mint félezres szakmai könyvtárat kapsz, plusz egy aktív belső csoportot.
Hab a tortán, hogy hétről hétre átnézzük az előfizetők kampányszövegeit (és a visszajelzések alapján valóban eredményesebben tudnak kampányolni).
A kérdés nem az, hogy az előfizetésre szükséged van-e (mert ha érdekel téged az online marketing, akkor igen), hanem az, hogy te mikor csatlakozol.