A BKK és T-Systems PR-katasztrófája kapcsán beszéltünk arról, hogy miért nem érdemes megspórolni a válságforgatókönyvet. A britek betiltják a szexista reklámokat, a Facebook okostelefont készít, a Vodafone globális vezérigazgatója a netsemlegesség miatt aggódik.
Hallgasd meg a friss Kontent Pubot:
Töltsd le a telefonodra az applikációnkat, így nemcsak a Kontent Pub legfrissebb adásait éred el az elsők között, hanem máshol nem publikált előadásokat is kapsz.
BKK-botrány
Mint ismeretes, július közepén a T-Systems feljelentést tett, mert a cég által fejlesztett rendszert elmondásuk szerint folyamatos hekkertámadások érték. A rendőrség később el is vitt egy 18 éves fiatalt, aki korábban jelezte a T-Systemsnek, hogy bérletvásárláskor át tudta írni az árat (50 forintra).
Az ügy elképesztő fordulatokat produkált, és amit eddig tudunk:
- a BKK és a T-Systems is hibázott a kommunikációja során, mert egyrészt a felhasználókat, másrészt az etikus hekkerként fellépő fiút hibáztatta
- Tarlós István vizsgálatot rendelt el az ügyben
- a BKK és a T-Systems bocsánatot kért, később együttműködőbbnek bizonyultak
- a rendszer továbbra is botrányos, sok fejlesztő szerint annak a színvonala rendkívül alacsony
- tüntetés is lesz a meghurcolt fiú ügyében
- mindkét cégre záporoznak az 1 csillagos értékelések
Kirobbant a népharag, a közleményekkel mindkét cég napokat csúszott. Ebből sejthető, hogy nem volt forgatókönyvük, ami ekkora cégeknél alapvető hiba. (A közleményeken is látszott, hogy azt nem PR-es készítette, hanem valóban a vezetők írták: egy vezérigazgató nem engedheti meg, hogy lektorálatlanul kimenjen a helyesírási hibákat tartalmazó állásfoglalása.)
A britek betiltják a szexista reklámokat
Az Egyesült Királyságban (a terv szerint) 2018-tól büntetés jár azon reklámok után, amelyek olyan nemi sztereotípiákat mutatnak be, amik negatív hatással vannak a férfiakra vagy a nőkre egyaránt.
Az ASA (Advertising Standards Authority) azokat a hirdetéseket szeretné visszaszorítani, amelyek kifigurázzák az adott nemi szerepekbe nem illő nőket, illetve amelyek káros hatással vannak a férfiakra és a fiúkra nézve. Hat kategóriát azonosítottak: testkép, jellemzők, tárgyiasítás, nemi szerepek, szexualizáció és gúnyolódás azon, aki nem illik bele a férfi vagy női sztereotípiákba.
Egy korábbi tréningünkön bemutattunk egy botrányt kavart hirdetést (Daily Mail):
A netsemlegesség miatt emberek halhatnak meg?
Az Indexnek adott interjút a Vodafone globális vezérigazgatója, Vittori Colao.
Colao szerint el kell felejteni az abszolút netsemlegesség koncepcióját, és ehelyett a nem diszkriminatív szolgáltatásra kell fókuszálni. Ahogy elmondta: „bizonyos szolgáltatásokhoz más minőségi és teljesítményi garanciák szükségesek, mint a többihez. Nonszensz lenne, és nem hiszem, hogy bárki is komolyan gondolná, hogy egy netre kapcsolódó mentőautónak ugyanolyan szolgáltatási szintet kell biztosítani, mint a zenéről csevegő gyerekeknek. Természetesen a gyerekek is nagyon fontosak, de kell valamilyen sorrendiség, előnyt kell kapnia a kritikus fontosságú és biztonsági alkalmazásoknak. A mentőkön kívül jó példa az okosautó, vagy egy cég, amely kapcsolatba akar lépni a terepen dolgozó emberével, aki egy vidéki helyszínen javítja az elektromos hálózatot.”
Szerintünk a netsemlegesség koncepciója nem zárja ki azt, hogy a kiemelt közfeladatot ellátó intézmények garantált és priorizált sávszélességet kapjanak.
Okostelefonnal próbálkozik a Facebook
A közösségi médiát irányító cég nemrég beadott egy szabadalmi kérvényt egy cserélhető modulokból álló eszközről, és a módszerrel akár telefon is építhető. A kérvényt a cég Building 8 csapata adta be, ami a leírás szerint egy kategóriateremtő fogyasztóelektronikai fejlesztésekkel foglalkozik.
A Facebook korábban próbálkozott hasonlóval, de a HTC First hatalmas bukás lett.
Vizsgálja az amerikai gazdasági versenyhivatal az Amazont
Az FTC, vagyis az amerikai kereskedelmi bizottság azt próbálja kideríteni, hogy az Amazon félrevezető referenciaárat adott-e meg több termékénél júniusban.
A Consumer Watchdog nevű fogyasztóvédelmi szervezet szerint júniusban az Amazon oldalán 460 termék esetében a cég által megadott referenciaár 61 százalékkal olcsóbb volt, mint amennyiért az Amazon azt az előző 90 napban árulta.
A bizottság szigorúan veszi a vizsgálódást, mert szerintük az Amazon a korábban általunk is említett nagybevásárlása, vagyis a Whole Foods megszerzése jogosulatlan versenyelőnyhöz juttatja az óriást. Az FTC kézikönyve szerint a kereskedők nem használhatnak fiktív vagy inflált referenciaárakat, ami alapján a leszállított ár olcsónak tűnhet a fogyasztók szemében. Az Amazon korábban Kanadában hasonló ügyből kifolyólag 1 millió kanadai dolláros büntetést kellett, hogy fizessen.
Így fejlődj minden nap
Alapvetőnek tartjuk, hogy a marketingben és szövegírásban folyamatosan képezzük magunkat (a pályánk elején 1000 dolláros oktatóanyagokat vásároltunk). Ha egyetértesz velünk, akkor ennél jóval olcsóbban csatlakozhatsz több száz előfizetőnkhöz (és azonnali hozzáférést kapsz több mint félezer anyagunkhoz).