Az Amazon annyira komolyan veszi a tartalommarketinget, hogy saját közösségi médiát hoz létre. Eközben a Facebook kikísérletezte, hogy a 6 másodperces videók lehetnek a leghatékonyabbak.
Ez történt a marketingben a múlt héten.
Hallgasd meg a Kontent Pub 19. adását (ismét új vendégünk van):
Letöltheted a Kontent Pubot a telefonodra is, így mindig a legelsők között hallgathatod az adást (és a csak applikációból elérhető extrákat).
6 másodperces videók a Facebookon?
Sheryl Sandberg (COO) elmondta, hogy a közösségimédia-óriás 6 másodperces videóhirdetések fejlesztésébe fogott néhány hirdetőjével együtt (természetesen a még hatékonyabb eléréseket célzandó).
A Facebook szerint ez egy kiváló formátum arra, hogy a hirdetők még jobban és még eredményesebben érhessék el a felhasználókat, akik amúgy is a rövid, velős tartalmakat szeretik. (Bár van, amikor a hosszabb reklámszöveg hatékonyabb.)
A Tropicana által végzett felmérés szerint a 6, 15 és 30 másodperces videók közül egyértelműen a legrövidebb hozta a legjobb számokat. A 6 másodperc amúgy egyfajta iparági sztender kezd lenni a digitális médiában.
E-commerce-re alapozott közösségi médiafelületet hozott létre az Amazon
És még pénzt is fizet a nevesebb bloggereknek és influencereknek azért, hogy publikáljanak rajta.
A Sparks előző héten indult el, és az leginkább az Instagram és a Pinterest keverékének tűnik, ahol a felhasználók képeket és videókat oszthatnak meg, valamint követhetik mások posztjait. A Sparkkal tagelhetők a különböző termékek is, amelyek a posztban szerepelnek (és amelyek megvásárolhatók az Amazonon).
A meghívott bloggerek és influencerek pedig máris elkezdték a saját anyagok publikálását.
Hamarosan saját csoportokat hozhatnak létre a Facebook-oldalak
A Facebook fejlesztésének köszönhetően a márkák saját Facebook-oldalai ezentúl automatikusan hozzájuk tartozó csoportokat hozhatnak létre, hogy tovább növeljék követők elköteleződését.
Linda Xiong, a Facebook termékmenedzsere szerint a megoldást már hónapok óta tesztelik, és a jövőben ennek köszönhetően egyszerűbb lesz a márkák dolga.
A tartalom nyer az eszközzel szemben
Írja a Kreatív a Nielsen Közönségmérés „TV Plusz” elnevezésű, tavaszi médiafogyasztást vizsgáló kutatására hivatkozva. A Nielsen szerint a tévénézés és az internethasználat összefonódik, a középpontban nem az eszköz, hanem inkább a tartalom áll. Ugyanazt a tartalmat a fogyasztók egyre több forrásból érhetik el, és ezek a források jól kiegészítik egymást.
A felmérés szerint:
- Magyarországon a tévés tartalmak internetes fogyasztása még nem mindennapos tevékenység
- a tévés háztartásokban élő 4 évnél idősebbek 78 százalékának otthonában van netelérés, 68 százalékuk netezik is odahaza
- az asztali számítógép egyre inkább háttérbe szorul, míg az okostelefon vagy a laptop kerül előtérbe
- a 18–49 éves személyek 84 százaléka rendelkezik okostelefonnal, ezt 73 százalékuk otthoni internetezésre használja
Emellett nő az okostévével ellátott háztartások aránya, magát a tévékészüléket már több mint félmillióan használják netezésre.
Így lehet több száz fős marketingosztályod
Csatlakozz belső csoportunkba (és érj el több mint félezer anyagot).