Az Apple lépésén forrong a hirdetőipar, az Adobe reklámokat tesz a kocsidba, egy reklámügynökség chatbotokkal jelentkezett. Tulajdonképpen egyik hír sem meglepő, mert mindegyik trend már érezhető.
Hallgasd meg, hol tart most a marketing.
Ott lehetünk a telefonodon, ha szeretnéd. Töltsd le a Kontent Pub applikációját.
Feldühítette az Apple a hirdetőipart
Az Appe bejelentése alapján a Safari 11 böngésző nehezíteni fogja a nezetők követését, hiszen legújabb újítása, az intelligens követésmegelőzés segítségével a felhasználók elrejthetik majd az általuk megtekintett tartalmakat. Vagyis nehezebb lesz őket profilozni a személyre szabott reklámok megjelenítéséhez.
A kialakult helyzet miatt 6 hirdetéskiszolgálókat gyűjtő szervezet nyílt levélben fordult az Apple-höz, hogy az butítsa vissza a funkciót, sőt már szabotázsnak titulálták az akciót. Az Apple reakciója kemény, elmondták, hogy nem hatja meg őket a reklámipar siránkozása: „Az Apple úgy gondolja, hogy a felhasználóknak joguk van a magánszférájukhoz.”
Autós reklámszoftvert fejlesztett ki az Adobe
Az Experience Cloud kifejlesztésével a sofőröknek is lehet célzottan hirdetni, kihasználva, hogy immáron a gépjárművek is „okosodnak”. Az Experience Cloud által a rendszer gépi tanulással képes lesz majd személyre szabott viselkedési profilt készíteni a sofőrökről.
Elképzeltük:
„John, a héten 2 kilót fogytál. Jutalmazd meg magad egy sajtburgerrel a következő lehajtónál!”
A Neo reklámügynökségi csatbotot fejlesztett ki
A Neobot egy szórakoztató chatbot, amely a reklámügynökségi élet mindennapjait illusztrálja és adott témakörökbe rendezve a közösségi média jól ismert videós mémjeit láthatjuk önironikus kontextusban. A bot a weboldal mellett a Neo Interactive nyilvános Viber-fiókjában lakik.
Kipróbáltuk: 5 kategóriában véletlenszerű gifeket küld.
Eltüntetné a kisboltokat a Google két volt alkalmazottja
A mérnökök a klasszikus pénzbedobós automatákat reformálnák meg, amelyek komoly riválisai lehetnének a hagyományos boltoknak.
A háttérben természetesen az áll, hogy az emberek egyre jobban szeretik a netes vásárlást már nemcsak az elektronikus eszközök terén, hanem élelmiszerek és háztartási holmik kapcsán is. A helyi kisboltoknak ettől függetlenül még van létjogosultságuk, hiszen bizonyos apróságokat ott tudunk gyorsan begyűjteni, ha épp szükség van azokra, legyen ez fogkrém, dezodor, pézsé vagy bármi.
A két egykori Google-mérnök ezt azzal oldaná meg, hogy a pénzbedobós automatákat újítanák fel és vinnék át a 21. századba, és azokból lényegében bármilyen szükséges holmit beszerezhetünk majd. A széles termékpalettával működő automata gépi tanulással folyamatosan fejlődne, előzetes regisztrációval az okostelefonunkkal is vásárolhatunk (kiütve ezzel a készpénzt).
Ted Cruz pornót lájkolt és osztott meg a Twitteren
A republikánus politikus, aki az elnöki posztért is indult és az előválasztási kampányban Trump ellen próbálkozott, hárommillió követővel rendelkezik. Ő vagy a stábtagja ugyanakkor meggondolatlanságot követett el: az oldal lájkolt és ezáltal megosztott egy felnőtt tartalmat. Ezt persze később eltávolították, majd jött a szokásos magyarázat: valaki feltörte a fiókot.
Némíthatók lesznek a zavaró facebookozók
A közösségi média egy sor újítást kezdett el tesztelni az elmúlt hetekben, így például kipróbálhatjuk a színes hátterű hozzászólást vagy a randizós jellegű funkciót. Újítás az is, hogy a felhasználók képesek lesznek átmenetileg elrejteni a bosszantó ismerősök bejegyzéseit és megosztásait a hírfolyamból.
Ez nem drasztikus törlés vagy tiltás, hanem egy ideiglenes állapot (1 napig, 1 hétig vagy 1 hónapig csöndesítheted el a zavaró ismerőst).
A szövegírónk kinevette ezt az árat
Jelenleg az előfizetőknek fenntartott belső csoportban fut egy akció: beküldhetsz bármilyen kampányszöveget (hírlevél, landing, Facebook-hirdetés stb.), és pénteken megnézzük őket… és olyan javaslatokkal kapják vissza a beküldők, amelyek szinte biztosan növelik a hatékonyságot.
Szövegírónk megkérdezte, hogy ezért kell-e külön fizetni.
Mutatom a párbeszédet:
— Dehogy, ez benne van az előfizetői díjban. Havi nettó 6000.
— Ne már, az semmi.
Ugye?
Egy dolog, hogy átnézzük az előfizetők anyagait, és már egy hírlevélen többszörösen visszajön az ár.
Emellett:
- Van egy aktív belső csoport (ahol 252 tag segít neked, bármilyen kérdésed van)
- 530 anyagot érsz el a blogon (a leghasznosabbak előfizetős anyagok)
- A belső csoport rendszeresen kap teljes előadásvideókat
- Nekik megmutatjuk a futó vagy lefutott kampányaink számait
Ha ez mind kell, akkor várlak az előfizetők között.
Havi nettó 6000 forintért megkapsz minden marketingsegítséget, amelyre csak szükséged van – ha valamit nem találsz meg (vagy a kérdésedre nem kapnál választ), akkor csak szólj, hogy utánamenjünk.
Ez tényleg nevetségesen alacsony összeg (a több százezres tanácsadásokkal összehasonlítva, amelyek csak pár óráig tartanak), de azért még jobban érzékeltetem:
- Egy szombat esti bulin a csapatunkból többen 10 000 Ft fölött költöttünk
- Ez durván 4-5 gírosztál ára
- 1-2 könyv kijön ebből
- Egyetlen Facebook-hirdetésre nagyobb büdzsét teszek (10 000 Ft alatt nem indítunk már semmit)
A kérdés nem az, hogy megéri-e előfizetőnknek lenni – mert az elmebetegségig túltoljuk az értéket. A valódi kérdés az, hogy szánsz-e havi 6000 forintot a céged marketingjére.
Ha igen, akkor csatlakozz az előfizetőinkhöz te is.