A Facebook most kivételesen nem a cégek elérésén csökkent, hanem azon felhasználókén, akik túl sokat posztolnak gyenge minőségű anyagokat. Eközben Németországban életbe fog lépni egy Facebook-törvény, a Renault megsérti a nőket, egy applikáció pedig kiválasztja neked a legjobb fotót Instagramra.
Kövesd velünk a marketinghíreket, hallgasd meg a Kontent Pub 15. részét:
Az applikációnkat letöltötted már?
Lecsap a Facebook a masszívan sokat posztolókra
Az akció része a Facebook álhírek elleni küzdelmének, és a közösségi hálózat bejelentése szerint a rendkívül sok (és haszontalan) bejegyzést író és megosztó felhasználókat a tartalomszűrő algoritmus finomhangolásával állítanák meg.
A sokat posztolók ugyanis általában alacsony minőségű anyagokat osztanak meg (clickbaiteket, álhíreket, szenzációhajhász butaságokat). A Facebook célja, hogy ezek a kvázi spammelők ne szemetelhessék tele ismerőseik hírfolyamát.
Októberből életbe lép a Facebook-törvény Németországban
A német törvényhozás, vagyis a Bundestag a közösségi oldalakon megjelenő gyűlöletbeszéd ellen kíván fellépni, amikor zöld utat adott a Netzwerkdurchsetzungsgesetz (angolul Network Enforcement Act) nevű szabályozásnak.
Az új törvény akár 50 millió eurós bírságot is kiszabhat, ha az adott közösségi oldal nem távolítja el 24 órán belül a gyűlöletbeszédet tartalmazó posztokat (a kezdeti bírság 5 millió euró). A „nyilvánvalóan illegális” tartalmak alatt a törvény nemcsak a gyűlöletbeszédet, hanem a rágalmazást és az erőszakra való felbujtást is érti.
Felháborodtak a franciák a Renault körömlakkos próbálkozásán
Hogy miről is van szó? A Renault készített egy reklámot a Twingo nevű körömlakkról, amit az autó tulajdonosai – direkt nem mondtam, hogy nők – felvihetnek a körmeikre, és ha esetleg megsérül az autó, akkor a lakkal kijavíthatják annak fényezését is. A körömlakk ugyanis ugyanolyan színű, mint a tulajdonos autója.
A reklám és az ötlet viszont fordítva sült el: a marketinghúzást Franciaországban felháborodás kísérte, és azt szexistának bélyegezték.
A remekmű:
A hibajavítóként is funkcionáló körömlakk 9 euróba kerül, és azt egy párizsi székhelyű cég, az Ink and Out készítette limitált szériában.
2005-ben amúgy a Ford is csinált egy ilyen kampányt, akkor a Mustang színeihez passzoló körömlakkokat adtak ki, és ez annyira jól sikerült, hogy 2014-ben meg is ismételték az akciót. A mostani felháborodás élére amúgy az autóipari festékgyártók is odaálltak (a körömlakk nem tartalmaz UV-védőt és korróziógátlót, tehát nem végleges javítás).
Ez az app segít eldönteni, hogy melyik fotód lájkérzéken Instán
Az EyeEm nevű alkalmazás egyik friss fejlesztése, a Selects beépített zsűriként funkcionál, és a megtanult algoritmusok alapján választja ki kameránk fotói közül, hogy melyik a legjobb. Az EyeEm amúgy egy fotók értékesítését elősegítő alkalmazás, amit most már a Selects miatt annak is megéri majd használnia, aki nem akar képeket eladni, hiszen az app új funkciója helyettünk dönti majd el, melyik fotó jó, illetve melyiket célszerű törölni.
Az EyeEm technológiáját kutatók és fotós szakemberek segítettek kifejleszteni.
Sztorik mindenhol
Masszív Instagram Stories-kampányt indított a Wieden + Kennedy Amsterdam. A „Stories are everywhere” keretén belül a felhasználók feladata az volt, hogy vicces videókat készítsenek az Instagram appján belül.
Az anyagok emberközeliek és természetesek lettek (szemben a reklámipar időnként steril professzionalizmusával), ami remekül aláhúzza, hogy az Instagram mire való: sztorik autentikus kommunikálására.
Nézz meg pár rövidfilmet:
A legjobb 26-nak tartott filmnek június 24-én Insta Stories Festival néven fesztivált is rendeztek Kölnben.
A marketinged következő szintje
Csatlakozz előfizetőinkhez, hogy napról napra fejlődhess exkluzív anyagainkkal. (Használd 3 hónapig aktívan: garantálom, hogy a marketingedre rá sem fogsz ismerni – jó értelemben.)