A PETA azzal kampányol, hogy a húsfogyasztás károsan hat a szexuális életre. Amíg ezt emésztjük, addig a 444 mögötti cég, a Magyar Jeti Zrt. 118 229 eurót nyert a Google pályázatán, kiderült, hogy a Prezi jobb a PowerPointnál, a Facebook megint lemásol valamit… és kijött egy tartalommarketing-felmérés (de vajon mennyire reprezentatív?).
Maratoni hosszúságú Kontent Pub a mostani:
A húsfogyasztás bezavar a szexuális életedbe?
Legalábbis ezt üzeni a PETA legújabb kampánya. A Texas, Észak-Karolina és Georgia államokban kihelyezett plakátok különböző állatokat mutatnak, amelyek az egymástól elforduló, elhidegülő párok tagjai között fekszenek az ágyban. A plakátok nem véletlenül kerültek ki ezekbe az államokba, hiszen az itteniek fogyasztják a legtöbb húst az USA-ban (illetve komoly termelők is).
Ilyen plakátokat képzelj el (a PETA oldaláról a kép):
Volt olyan hely (a Dallasban található Trinity Gloves pláza), ahol megtagadták azok kihelyezését, mert az üzenetet túl erősnek tartották úgy, hogy a pláza éttermeiben sok húsfélét szolgálnak fel.
A kampány célja természetesen az, hogy felhívja a figyelmet a húsfogyasztás hátrányaira, illetve rávegye az embereket az alternatívákra.
Ahogy mondják: semmi szexi nincs az állatok szenvedésében és az elzáródott artériákban.
Nyert a 444 a Google pályázatán
118 229 eurót, azaz nagyjából 36 millió forintot nyert a Google Digital News Initiative nevű pályázatán a Magyar Jeti Zrt., vagyis a 444.hu kiadója. A Creative Content Crowdfunding Platform – beyond editorial budget with user contribution című fejlesztési pályázata szerint a Magyar Jeti Zrt. egy olyan platformot szeretne létrehozni, amelynek segítségével az olvasóik dönthetik el, mely újságírói projekteket akarják majd pénzzel támogatni.
A kiadó szerint ha az ötlet sikeres lesz, akkor nemcsak magyar, de más országok újságírói is használhatnák a felületet támogatók toborzásához.
A Google harmadjára kiírt DNI pályázatán másik három magyar ötletet is díjaztak, ezek a K-Monitor, a Független Médiaközpont és a CEU Center for Media, Data and Society nevű kutatóközpontjainak anyagai.
Lemásolná a Facebook a Houseparty nevű csoportos videószolgáltatást
A tavaly novemberben indult Houseparty lényege, hogy csoportosan lehet videótelefonálni vele, és bárki csatlakozhat időközben az adott csoportba, vagy ha úgy dönt, ki is léphet belőle. A gyorsan népszerűvé váló alkalmazásnak volt, hogy egy hét alatt húszmillióval nőtt a felhasználói bázisa.
A Facebook úgy tűnik, megijedt e számok és a siker láttán, ezért Bonfire néven elindítja ősszel a saját klónját.
Büszkeség: a Harvard szerint jobb a Prezi a Powerpontnál
A Harvard Egyetem kutatói által készített tanulmány szerint a magyar fejlesztésű Prezivel emlékezetesebb prezentációk készíthetők, és azok jobban lekötik a hallgatóság figyelmét.
A Plos One tudományos folyóiratban közzétett kutatás szerint a Prezit használó előadók is felkészültebbnek látszottak.
Szerintünk egy jó előadónak egyik eszköz sem létfontosságú (és tud kiváló előadást tartani prezentáció nélkül is).
Nagy bajban a SoundCloud
A 175 millió felhasználóval rendelkező SoundCloud 173 embert rúg ki, valamint bezárja San Franciscó-i és londoni irodáját. A döntés oka, hogy az weboldalt üzemeltető cég csak így tudja biztosítani a hosszú távú működést és függetlenséget. Berlini és New York-i irodájukat megtartják.
A SoundCloudról már egy ideje terjed a hír, hogy komoly anyagi gondokkal küzd: márciusban 70 millió dolláros hitelkeret kellett a működésükhöz, de úgy tűnik, hogy a korábban megszellőztetett és létfontosságúnak tartott 100 milliós befektetést már nem tudták megszerezni.
Egy felmérés szerint a hazai vállalatok 60 százaléka alkalmazza a tartalommarketinget
A LinkedIn közösségi hálózaton keresztül, 1500 marketinggel és kommunikációval foglalkozó szakember bevonásával készített felmérés 12 kérdést tartalmazott, és az volt a célja, hogy felmérje a magyar cégek tartalommarketing-érettségét.
Szomorú, de a megadott határidőig csak 145-en töltötték ki a ContentPlus Kft. kérdőívét. Azt viszont megtudhatjuk, hogy csak a hazai vállalatok 20,7 százalékánál működik tartalommarketingre szakosodott csapat, és a cégek 73,8 százalékánál nincs erre elkülönített büdzsé. A magyar vállalkozások 79,3 százaléka ad hoc tartalomkészítést folytat.
A beérkezett infók alapján elkészített tartalommarketing-érettségi index a felmérést végző cég szerint 2,5. Hogy ez mit tükröz? Azt, hogy a miközben a vállalatok szűkebb csoportja elérte a 4-es vagy 5-ös osztályzatot, addig a többség még csak a tájékozódásnál és az óvatos próbálkozásnál tart.
A teljes Marketingszoveg.com-élmény
Többet is kihozhatsz a most olvasott blogból. Sokkal többet.
Nézd meg a Speak! megnyitásait előfizetés előtt, majd után.
Fejlődj te is velünk, a marketinged megköszöni.