A Gmail többé nem olvassa a leveleid, ami megnyugtató. Az már kevésbé, hogy a Facebook gyerekekre céloz egy csevegőappot, illetve egy 200 milliós adatszivárgás is borússá tette a hetet. A legörömtelibb hír viszont az, hogy a magyar PR-esek sikeresek voltak Cannes-ban.
Hallgasd meg a Kontent Pub 14. részét:
Töltsd le az applikációnkat, hogy elsőként hallgathasd az adásokat.
Nem olvassa majd a Google a leveleinket
Mint ismeretes, a Gmail levelezőjének ingyenes használatáért cserébe a felhasználóknak bele kell (bele kellett) egyezniük az e-mailek tartalmára épülő hirdetések fogadásába. A szolgáltatásért fizetni szándékozó vállalati ügyfeleket a levelek elemzése persze elriasztotta, ezért a Google korábban létrehozta a G Suite-ot, ahol a rendszer a kezdetektől fogva nem kutakodik a levelekben.
A közeli jövőben a nagyvállalat teljes egészében megszünteti ez a gyakorlatot, és inkább a Gmail-fiókhoz kapcsolt szolgáltatások segítségével gyűjti össze a hirdetések pontosításához szükséges adatokat (Chrome, YouTube vagy Google kereső).
A Gmailt világszerte több mint 1,2 milliárd felhasználó használja.
200 millió amerikai személyes adatai szivárogtak ki
Az adatszivárgásról egy, a Republikánus Országos Bizottság által megbízott marketingcég tehet, amely az érintettek születési dátumát, lakcímét, telefonszámát, politikai beállítottságát, plusz egy sor másik kényes információt és kényes témákhoz fűződő meggyőződést titkosítás nélkül tárolt.
A Deep Root Analytics nevű cég nyilvános szervereiről 1,1 terabájtnyi adat került nyilvánosságra. A cég elismerte a felelősségét, de saját elmondásuk szerint nem meghekkelték őket, legfeljebb csak figyelmetlenek voltak. Ilyen listákat amúgy minden párt készít magának, de még nem volt példa ekkora méretű adatbázis kiszivárgására.
A Facebook mesterséges intelligenciája saját nyelvet hozott létre
A FAIR, vagyis a Facebook Mesterséges Intelligencia Kutatólaboratórium érdekes felfedezést tett, miközben chatbotjaikat hagyták szabadon társalogni (hogy azok javíthassák társasági készségeiket). Egy idő után a botok teljesen új nyelven (nyelvkezdeményen) kezdtek el kommunikálni.
Itt egy részlet az egyik párbeszédből:
Bob: i can i i everything else . . . . . . . . . . . . . .
Alice: balls have zero to me to me to me to me to me to me to me to me to
Bob: you i everything else . . . . . . . . . . . . . .
Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me
Bob: i i can i i i everything else . . . . . . . . . . . . . .
Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me
Bob: i . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Alice: balls have zero to me to me to me to me to me to me to me to me to
Bob: you i i i i i everything else . . . . . . . . . . . . . .
Alice: balls have 0 to me to me to me to me to me to me to me to me to
Bob: you i i i everything else . . . . . . . . . . . . . .
Alice: balls have zero to me to me to me to me to me to me to me to me to
Persze ez furcsa és tényleg nyelvkezdemény, viszont a különlegességét az adja, hogy emberi beavatkozás nélkül hozták létre. A botok előtte megtanultak tárgyalni, mely során képesek voltak fejlett stratégiákat alkalmazni. A FAIR szerint ez komoly lépés a mesterséges intelligenciák számára.
Csevegőappot készíthet a Facebook a gyerekeknek
A fiatalabbaknak szóló csevegőalkalmazáshoz, a Talkhoz nem kell Facebook-fiók, és azzal a gyermekek folyamatosan elérhetik szüleiket, a szülők pedig meghatározhatják, hogy a gyerekek kikkel kommunikálhatnak az alkalmazáson keresztül.
Egyelőre nincs hivatalos hír, a Facebook-alkalmazás kódrészleteiből derült ki a projektterv.
Magyarok nyertek az idei Cannes-i fesztiválon
A HPS Group munkatársai, Hadnagy Luca és Medina Paloma PR-szakemberek elhozták az aranyérmet a Cannes Young Lions díjátadón. Gratulálunk, lányok!
Shortlistes lett ugyanakkor a The Vagina Experiment, a McCANN Idelynnek készített kampánya.
Maga a reklám fölveti a kérdést, hogy miért tabu a szó (és ez többek közt kihat az intimhigiénés tudatosságra is). Megkérdeznek 3 nőt a filmben, ám kiderül, hogy nem nevezik el a nemi szervüket (ellenben a 3 férfi épp ellenkezőleg tesz: egyik nevet halljuk a másik után).
Az Idelyn arra a következtetésre jutott, hogy itt az idő a szégyent és a tabut büszkeséggé változtatni. Megkérték tehát a nőket, hogy nevezzék el a vaginájukat (és az elnevezést küldjék be). Az erre felfűzött kampány miatt az Idelyn az egyik legnépszerűbb termék lett a régióban 1 év alatt. És kaptak 2114 kreatív nevet a vaginára – ami miatt mi is beszélünk a reklámról, hiszen tökéletes példa a user-generated contentre.
Van viszont egy szeplő. A reklám ezzel a mondattal kezdődik:
„You cannot treat something if you cannot talk about it. That’s what we’ve found out in Eastern Europe, where awareness for female hygiene is low.”
A valóságban Magyarország közép-európai ország (ahogyan a reklám végén látható Csehország és Szlovákia is). Az Idelyn Bulgáriában is bevezette termékeit, mely viszont délkelet-európai.
A 2017-es Cannes Lions shortlistjeit és díjait itt nézheted meg.
Legyen egy marketingosztályod
Csatlakozz több száz előfizetőnkhöz, hogy minden kampányodat ez a szakértői közösség segíthesse (és így eredményesebb legyél).