Amikor egy influencernek nem tetszik a terméked, akkor képes egy tweettel bedönteni a tőzsdei árfolyamod (feltéve, hogy elég nagy az influencer és a tőzsdén van a céged). Vajon jól van ez így?
Megnézzük azt is, hogy mi lesz a Facebook-videók (azon belül is a Live) sorsa, miközben nőtt a tévéreklámok száma, a magyar fogyasztók pedig igényesebbé váltak.
Hallgasd meg a marketingújdonságokat.
Mindig a zsebedben lapulhat a Kontent Pub, ha az applikációt letöltöd. Ingyenes és kiváló.
Kylie Jenner kontra Snapchat
A híresség annyira megorrolt a közösségi média dizánjváltása miatt, hogy Twitteren megírta, hogy már kedve sincs megnyitni az appot. Itt van a tweet:
sooo does anyone else not open Snapchat anymore? Or is it just me… ugh this is so sad.
— Kylie Jenner (@KylieJenner) 2018. február 21.
A Snapchat tavaly novemberben élesítette a redizájnt, de a felhasználók annyira utálják a változtatásokat, hogy petíciót írtak a frissítés visszavonásáról, illetve ott adnak hangot elégedetlenségüknek, ahol csak tudnak.
Jenner 24 millió Twitter-követőjének posztolta ki elégedetlenségét, a hatás pedig nem maradt el: a Snapchat részvényárfolyama 1,3 milliárd dollárt esett (más becslések 1,6 milliárd dollárra taksálják a mínuszt).
Ennyi volt a Facebook Live?
A fizetett partnernek által készített élő videók száma a felére esett vissza 2017 végére, miután a Facebook abbahagyta a garantált pénzek osztogatását.
A Tow Center felmérése 17 márkát vizsgált, amelyeknek a közösségi média komoly összegeket fizetett azért, hogy fenntartsák az élőzést és segítsenek terjeszteni a Live-ot. A formátumról viszont egyre többen írják, hogy az kiesett a pikszisből, most már a hosszabb, minőségibb videókra helyezik a hangsúlyt a Facebookon belül is.
27 százalékkal nőtt egy év alatt a tévés reklámok száma
A Nielsen 2017-es tévépiaci körképe szerint a magyarok átlagosan naponta 300 percet tévéznek, ez idő alatt 110 percnyi reklámot látnak. A közszolgálati csatornák és az általános szórakoztató csatornák nagyot nyertek tavaly, valamint kiderült az is, hogy egyre nagyobb arányban vannak az otthon internetezők a tévéközönségben.
A statok szerint tavaly a 4 év feletti népességet nézve átlagosan 6,5 millió embert ért el legalább egy percig a televízió naponta, közülük 6,1 millió látott hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 30 perc, ami a teljes tévénézési idő 10,6 százaléka.
Egyre igényesebbek a magyar fogyasztók
A ClientFirst Consulting több kategóriában vizsgálta a magyarországi cégek teljesítményét, eközben arra is volt idejük, hogy megállapítsák, növekedtek a fogyasztói elvárások.
A próbavásárlók több mint 1500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot teszteltek, valamint a cég 6500 ügyfél véleményét is összegyűjtötte. Az elektronikus ügyintézésben 77 százalékos átlagot mértek (4 százalékos csökkenés a tavalyihoz képest), az ügyfélelégedettségi index pedig 71 százalékot mutatott. A próbavásárlások során 86 százalékos volt az elégedettség. A Net Promoter Score 63 volt, illetve kiderült, hogy a személyes ügyintézéssel a magyarok elégedettebbek, mint a telefonossal.
[msz_checklist_59_urlap title=”59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez” body=”Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?” notice=”*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.” image=”https://www.marketingszoveg.com/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png”]