Előrejelzések szerint a fiatalok egy része idén akár el is hagyhatja a Facebookot, ráadásul sokaknak nem tetszett a közösségi média kétlépcsős, SMS-es hitelesítése. Nem jött be a felhasználóknak a Snapchat új dizánja sem, a Google pedig bekapcsolta a Chrome böngészőben a reklámszűrőt.
Ha szeretnéd az összes adást és az extrákat egy gombnyomással elérni, akkor töltsd le a Kontent Pub applikációját.
Elhagyják a fiatalok a Facebookot?
Az eMarketer beszámolója szerint az USA-ban kétmillió 25 év alatti felhasználót veszíthet idén a közösségi média, ami sokak szerint egyre kevésbé népszerű a tinik és a fiatalok körében.
A piackutató cég szerint idén a 12-17 év közötti amerikai tiniknek már csak a fele használja majd a Facebookot. Az előrejelzés arra is felhívta a figyelmet, hogy a fiatalok nem tűnnek el, csak elvándorolnak: nagyrészt az Instagramra és a Snapchatre.
Kiverte a biztosítékot a Facebook kétlépcsős, SMS-es hitelesítése
Az SMS-ektől csak akkor szabadulhatunk meg, ha bekapcsoljuk a mobilalkalmazásos kódgenerálást, valamint használjuk a hardveres biztonsági kulcsot.
Utóbbi olyan, mint egy pendrive, és ezt a külső eszközt egyelőre nagyon kevesen használják. Külön aggasztó a kétfaktoros hitelesítést használóknak, hogy a Facebook zavaró üzeneteket küldözget nekik, akárhányszor csak törölni akarják a sütiket a számítógépes böngészőjükből.
Nem sokkal később szerencsére a Facebook bejelentette, hogy abbahagyja az SMS-es zaklatást, és az illetékesek elkezdtek dolgozni a problémán.
Nem jött be a felhasználóknak a Snapchat új dizájnja
…ráadásul az sem segített, hogy a közösségi média erőszakkal akarta letolni az emberek torkán a változást.
Az új arculat ellen petíció indult, amit már 1 millió felhasználó írt alá. Szakértők szerint komoly hiba volt a Snapchat részéről, hogy eltüntette például a barátlistából a hírességeket és az influencereket, és úgy tűnik, hogy az ő erejüket a hálózat nem mérte fel kellőképp.
Bekapcsolták a Chrome-ban a reklámszűrőt
Felforgatja-e az internetet az, hogy a Google február 15-én bekapcsolta a Chrome böngészőkben a reklámszűrőt? A világsajtó nem volt hangos e lépéstől, azonban az új funkció miatt a Chrome blokkolni fogja bizonyos hirdetések megjelenését. Leginkább azokét, amelyek nem tetszenek a Coalition for Better Ads nevű iparági szövetségnek, aminek a Google is tagja.
A hivatalos indoklás szerint azokat a reklámokat fogja letiltani a Chrome, amelyek idegesítők és rondák, például automatikusan hanggal indulnak, felugró ablakokkal zavarnak, egész képernyőt elfoglalnak. Ha pedig egy oldalon túl sok gagyi hirdetés lesz, akkor az összes ott futó reklámot elrejti a Chrome.
HTTP vs HTTPS
És akkor még egy Google-hír: a cég nyomást helyez a webfejlesztőkre a HTTPS bevezetése érdekében. Idén nyáron lép utolsó fázisába a Google terve, amely szerint minden egyes http-s weblap esetében jelezni fog a Chrome, hogy nem biztonságos az adatkapcsolat.
[msz_checklist_59_urlap title=”59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez” body=”Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?” notice=”*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.” image=”https://www.marketingszoveg.com/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png”]