Ha a Facebookra épített vállalkozásod egy algoritmusfrissítés miatt elhull, akkor az a Facebook felelőssége vagy a tiéd? A komoly üzletpolitikai kérdés mellett azt is megvitatjuk, hogy a globális narratíva hogyan alakult át (a YouTube neki nem tetsző csatornákat törölget, egy mostani per szerint pedig nem vesz fel fehér és ázsiai férfiakat technikai állásokba).
Tartsd az ujjad a marketing ütőerén.
Ha szeretnél minden anyagot elérni, akkor töltsd le a Kontent Pub applikációját.
Csődbe ment egy amerikai cég a Facebook algoritmusváltozása miatt
A Little Things nevű, 12 millió követővel rendelkező oldal forgalma 75 százalékkal esett vissza a közösségi média üzenőfalas algoritmusának változása óta, emiatt pedig jelentősen csökkentek a bevételek is. Az oldalt üzemeltető céget megpróbálták eladni a tulajdonosok, de ez nem sikerült, így mivel nem tudták tovább fizetni a közel 100 alkalmazottat, lehúzták a rólót.
A YouTube egyik korábbi HR-ese beperelte a videomegosztó oldalt
A vádirat szerint a YouTube 2017-ben egyáltalán nem vett fel fehér és ázsiai férfiakat technikai állásokba, a cégnél faji alapon hoztak döntéseket, hogy így erősítsék a vállalati sokszínűséget. A felperes, Arne Wilberg szerint a YouTube diszkriminálta a jelentkezőket, őt pedig szerinte azért bocsátották el, mert rendszeresen bírálta házon belül a cég kiválasztási elveit és nem volt hajlandó diszkriminálni a fehér jelentkezőket.
A YouTube amerikai jobboldali csatornákat törölt tévedésből
A videomegosztó decemberben számolt be róla, hogy 10 ezer új moderátort vettek fel, hátha így könnyebb lesz ellenőrizni a feltöltött tartalmakat. A helyzet viszont most az, hogy a floridai iskolai mészárlás utáni politikai hangulatban a YouTube több jobboldali és a szabad fegyverviselés pártján álló videócsatornát is felfüggesztett. A YouTube szerint ez csupán tévedés volt és az új moderátorok követtek el hibákat.
Nem lesz kettős hírfolyam a Facebookon
A Facebook hírfolyamával kapcsolatos fejlesztésekért felelő Adam Mosseri előző héten jelentette be, hogy a közvéleménykutatás szerint a felhasználók kevésbé voltak elégedettek azzal, hogy inkább az ismerősök és családtagok posztjai jelennek meg, ezért mégsem lesz a Facebookon külön hírfolyam a híreknek és a hozzánk közel állók posztjainak.
A Facebook tavaly hat országban tesztelte a kettős hírfolyamot, és az már a kezdeti szakaszban kiderült, hogy a felhasználóknak nem tetszik az újítás.
[msz_checklist_59_urlap title=”59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez” body=”Nem az számít, hogy elvileg és más piacon mi működik, hanem az, hogy a te listádon a te hírleveidben mi adja el a te termékeidet. Viszont az alábbi lista azonnal megnöveli a hatékonyságodat. Hová küldhetem?” notice=”*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.” image=”https://www.marketingszoveg.com/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png”]